Noua gamă electrică Scania

Scania a lansat comercial, în 15 septembrie, gama de camioane electrice, o etapă importantă în obiectivul său de a fi lider în tranziția către un sistem de transport sustenabil. Camioanele hibride plug-in de înaltă performanță și cele complet electrice se concentrează inițial pe aplicațiile urbane, inclusiv pe distribuția către comercianții cu amănuntul.

Iată precizările, în comunicatul transmis redacției:

Cu recordul dovedit de Scania în furnizarea de camioane premium alimentate cu diesel și cu combustibil regenerabil, lansarea marchează un pas semnificativ în dezvoltarea companiei. În următorii ani, Scania va continua să-și dezvolte gama de vehicule electrificate pentru toate aplicațiile, inclusiv transportul pe distanțe lungi și construcții.

„Anunțăm cu multă mândrie începutul angajamentului de electrificare pe termen lung al Scania. În următorii ani vom lansa anual vehicule electrice pentru întreaga gamă de produse iar în prezent ne reorganizăm producția în acest scop. O importanță deosebită o are faptul că, în câțiva ani, vom introduce și camioane electrice pentru distanțe lungi adaptate pentru încărcare rapidă în timpul perioadelor de odihnă obligatorii de 45 de minute ale șoferilor””, spune Henrik Henriksson, președintele și CEO-ul Scania.

Electrificarea flotei grele de camioane comerciale este decisivă pentru atingerea obiectivului Acordului de la Paris de a limita încălzirea globală la sub 1,5°C. Prin urmare, E-vehiculele vor fi din ce în ce mai atractive pentru clienții progresivi. În etapele inițiale, Scania va dezvolta și implementa camioane hibride și complet electrice, în parteneriat cu acești clienți anticipativi.

Camionul complet electric Scania – oferit cu cabine din seria L și P – este echipat cu un pachet de baterii de 165-300 kWh pentru motorul electric de 230 kW, echivalent cu aproximativ 310 CP. Clienții pot selecta cinci sau nouă baterii, acestea din urmă pentru o autonomie de până la 250 km cu o singură încărcare.

Camionul hibrid plug-in Scania, disponibil pentru cabine din seria L și P, oferă oportunități de a parcurge distanțe mari într-un mod cu motorul pe combustie și de a conduce ulterior până la 60 km în modul electric atunci când este necesar. Combinat cu combustibil regenerabil, operatorii își pot reduce semnificativ impactul asupra climei.

Ambele tehnologii se bazează pe sistemul modular Scania cu componente testate în întreaga gamă de camioane Scania, cunoscute pentru durabilitatea și fiabilitatea lor.

„Deși vehiculele electrificate reprezintă, din anumite puncte de vedere, o nouă tehnologie, am luat toate măsurile posibile pentru a ne asigura că aplicăm aceleași criterii de funcționare neclintite ca și pentru celelalte camioane”, spune Anders Lampinen, director, New Technologies. „Scania înseamnă o calitate premium și este inutil să spunem că ea caracterizează și camioanele noastre electrificate.”

În plus față de transporturile de marfă generală și de temperatură controlată, e-camioanele pot fi echipate cu caroserii cum ar fi hooklift-uri, basculante, betoniere și colectoare deșeuri, precum și pentru servicii de incendiu și salvare.

„Suntem convinși, clienții progresivi vor fi dornici să deschidă calea către electrificare, făcând primii pași pentru a-și moderniza flotele”, spune Lampinen. „În marile companii de transport cu flote mari, implementarea le oferă o oportunitate timpurie de a dobândi experiență în acest domeniu. Între timp, știm că marii cumpărători din indunstria de transport sunt interesați să își reducă amprentele de carbon. ”

Atât vehiculul plug-in, cât și camionul complet electric vor fi esențiale pentru funcționarea în numărul tot mai mare de zone urbane din întreaga lume, cu zone de emisii reduse. De asemenea, acestea oferă oportunități pentru o utilizare sporită a vehiculului. Cu livrări silențioase, serviciile de transport pot fi extinse până noaptea târziu și dimineața devreme, evitând congestia traficului și dificultățile de parcare. Studiile arată că livrările în afara orelor de vârf pot fi cu peste 30% mai rapide decât pe rutele de transport echivalente în timpul zilei, datorită parcării mai simple la punctele de livrare, a diminuării ambuteiajelor, a vitezei mai mari și a creșterii frecvenței întâlnirii semafoarelor verzi în intersecții.

Camionul complet electric vine cu o opțiune pentru cinci baterii pentru un total de 165 kWh sau nouă baterii pentru o capacitate instalată de 300 kWh. Cu motorul cu combustie îndepărtat, o baterie este plasată în fostul tunel al motorului, în timp ce restul de patru sau opt baterii sunt plasate de-a lungul șasiului.

Bateriile pot fi încărcate convenabil cu 130 kW DC folosind un conector Combined Charging System (CCS). Timpul de încărcare de la zero la 80% este de aproximativ 40 de minute pentru opțiunea cu cinci baterii și de aproximativ 65 de minute pentru opțiunea cu nouă baterii. Între timp, bateriile sunt încărcate continuu în mișcare prin recuperarea energiei de frânare.

Deoarece camionul hibrid plug-in are și un motor cu combustie, spațiul disponibil pentru baterii este mai mic. Este echipat cu trei baterii pentru o putere instalată de 90 kWh pentru motorul electric de 115 kW. Timpul de încărcare de la zero la 80% este de aproximativ 35 de minute și, pe lângă încărcarea prin recuperarea energiei de frânare, puterea bateriei poate fi completată în timpul încărcării și descărcării. Motorul electric este combinat cu un motor cu combustie de 280-360 CP. Autonomia numai în modul electric este de 60 km.

Cu modul silențios al ambelor camioane și cu accelerația remarcabilă a camionului complet electric de 2200 Nm cuplu, acestea oferă o experiență de conducere foarte diferită și incitantă. „Știm că există o mulțime de șoferi tineri și experimentați care vor fi atrași nu numai prin contribuția tangibilă la transporturi durabile, ci și prin oportunitatea de a fi printre primii pe drum cu aceste camioane ale viitorului.”

 

AUTONOMIE ȘI PUTERE – grupul motopropulsor electric furnizează o putere semnificativă și cuplu instantaneu. Priza de putere complet electrică permite ca atât unitățile hidraulice, cât și cele frigorifice să funcționeze în permanență fără emisii. Cu o autonomie de până la 250 km cu o singură încărcare, puteți acoperi trasee scurte și medii exclusiv cu energie electrică.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.