Noul concept Volvo Cars 360c, pentru viitorul orașelor

Unde ai locui dacă te-ai putea deplasa la serviciu într-o mașină autonomă, complet funcțională, conectată și confortabilă? Cum ar fi dacă ai avea acces la această mașină pe baza unui abonament? Dacă accesul ar fi asigurat de angajator, care ar fi firma pentru care ți-ar plăcea să lucrezi?

Sunt doar câteva perspective asupra nenumăratelor scenarii și întrebări ivite în dezvoltarea noului concept Volvo Cars – Volvo 360c, dezvăluit în 6 septembrie ca parte a viziunii companiei asupra viitorului mobilității – autonomă, electrică, conectată și sigură – care poate permite Volvo Cars să intre pe noi piețe în creștere.

Iată precizările, în comunicatul remis redacției:

Conceptele conturate reflectă potențialul de schimbare fundamentală când vine vorba de modul de viață al oamenilor, transformând timpul petrecut călătorind din unul neproductiv și plictisitor în minute sau ore utile și plăcute pe drum.

”Conceptul 360c explorează ce poate deveni posibil când eliminăm șoferul uman, folosind noile libertăți în design și în recâștigarea timpului – e o imagine asupra modului în care tehnologia condusului autonom va schimba lumea, așa cum o știm. Posibilitățile sunt uluitoare”, spune Mårten Levenstam, Vice Președinte Senior al Strategiei Corporate la Volvo Cars.

Călătoriile în mașini complet autonome și electrice oferă o serie de avantaje privind siguranța și beneficii asupra mediului, cum ar fi mai puțină poluare, mai puține blocaje în trafic, și multiple avantaje privind sănătatea și stilul de viață a celor care trăiesc în oraș. De asemenea, oferă mai multă libertate în alegerea reședinței, reducând presiunea asupra prețului imobilelor și favorizând obținerea de proprietăți mai accesibile.

”Apropierea de oraș va deveni tot mai puțin importantă pentru oameni, iar acesta este doar un exemplu prin care se reduce povara deplasărilor neproductive”, a spus Mårten Levenstam. ”Birourile mobile 360c fac viabilă opțiunea de a trăi la distanțe mai mari de oraș și de a folosi timpul într-un mod mai plăcut și mai eficient.”

360c se bazează pe mașini complet autonome și electrice fără șofer uman. Reinventează felul în care oamenii călătoresc, în care interacționează cu familia, prietenii și cunoștințele și modul în care pot câștiga timp pe parcursul călătoriilor.

Conceptul prezintă patru moduri de utilizare posibile pentru vehiculele autonome – un mediu pentru somn, un birou mobil, un living și un spațiu de entertainment – reprezentând o opțiune de călătorit atractivă care ar putea concura cu companiile aeriene, feriviare sau de transport rutier, dar cu avantaje competitive privind confortul, conveniența și intimitatea.

Cu 360c, Volvo Cars explorează oportunități de a extinde modelul de business mai presus de ideea de producător tradițional de mașini. Compania anticipează un interes puternic din partea consumatorilor din industrii diferite.

Un exemplu în acest sens îl reprezintă potențialul lui 360c ca un concurent pentru companiile aeriene ce asigură călătorii pe distanțe scurte, o industrie de miliarde de dolari care cuprinde companiile aeriene, fabricanții de aeronave și alți furnizori de servicii. Mediul pentru dormit creat în 360c oferă călătorii de primă clasă din punctul A în punctul B, fără inconvenientele legate de verificările de securitate de la aeroport, așteptările la cozi, zgomotele și agitația din aeroport.

”Privim 360c ca un punct de start pentru noi conversații, cu mai multe idei și răspunsuri care vor veni în timp, pe măsură ce învățăm noi lucruri”, spune Mårten Levenstam.

“Cu toate acestea, considerăm că mașinile complet autonome au potențialul de a schimba în mod fundamental societatea noastră în mai multe moduri. Vor avea un impact profund asupra modului în care oamenii călătoresc, asupra modului în care proiectăm orașele noastre și modului în care folosim infrastructura. Dar compania noastră reprezintă doar una dintre multele părți interesate, așa că lansăm o invitație deschisă pentru o discuție amplă, pe măsură ce societatea învață cum să profite la maximum de această tehnologie revoluționară.”

Volvo Car Group în 2017

Pentru anul financiar 2017, Volvo Car Group a ajuns la un profit operațional record de 14.061 MSEK (11.014 MSEK în 2016). Veniturile în această perioadă s-au ridicat la 210.912 MSEK (180.902 MSEK). Pentru anul 2017, vânzările globale au ajuns la un număr record de 571.577 de mașini vândute, o creștere de 7,0% în comparație cu 2016. Rezultatele evidențiază transformările financiare și operaționale ale Volvo Cars din ultimii ani, poziționând compania pentru următoarea sa etapă de creștere.

Despre Volvo Car Group

Volvo a început să producă în anul 1927. Astăzi, Volvo Cars este una dintre cele mai cunoscute și respectate brand-uri auto din lume, cu vânzări de 571.577 mașini în aproximativ 100 de țări în anul 2017. Din 2010 Volvo Cars este deținută de Zhejiang Geely Holding (Geely Holding) din China. Inițial compania a făcut parte din Volvo Group din Suedia – până în 1999, când compania a fost cumpărată de Ford Motor Company din SUA.

În România, autoturismele Volvo sunt distribuite de compania EIT sucursala Forum Auto, companie cu aproape 20 de ani de activitate pe piața locală. a semnat în toamna anului trecut memoriul celor 3.355 de magistrați care s-au opus Legilor Justiției propuse de Tudorel Toader. O găsiți la poziția 2.176. Am zis că poate vă interesează.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.