O nouă generaţie de uleiuri de motor de la LIQUI MOLY

Top Tec Liqui molySpecialistul german în uleiuri şi aditivi LIQUI MOLY lansează două uleiuri de motor care îndeplinesc cerinţele de ultimă oră ale BMW şi Volkswagen: Top Tec 6100 şi Top Tec 6200. Aceste produse reprezintă un progres remarcabil în tehnologia uleiurilor de motor.

Ambele uleiuri au fost dezvoltate pentru standardul Euro-6 privind gazele de eşapament. Aceasta înseamnă că au o viscozitate mai redusă decât uleiurile obişnuite.

Cu cât uleiul are o viscozitate mai redusă, cu atât rezistenţa sa internă în motor este mai redusă. „Pentru producătorii auto, aceasta este doar una dintre numeroasele rotiţe care trebuie reglate în vederea reducerii consumului de combustibil şi totodată a valorilor gazelor de eşapament”, declară Oliver Kuhn, director adjunct al laboratorului pentru uleiuri de la LIQUI MOLY.

Top Tec 6100 îndeplineşte norma BMW Longlife-12 FE, iar viscozitatea de 0W-30 se încadrează încă în intervalul obişnuit. Situaţia este diferită la Top Tec 6200 cu aprobările VW 508 00/509 00. Valoarea 0W-20 este caracteristică pentru un ulei cu o viscozitate extrem de redusă. „Pentru Volkswagen acesta este un progres major”, declară Oliver Kuhn. Astfel, Top Tec 6200 nu trebuie comparat cu alte uleiuri care prezintă aceeaşi viscozitate redusă de 0W-20.

„Noile uleiuri Top-Tec sunt uleiuri speciale, adecvate doar pentru motoare speciale. Acestea nu sunt compatibile cu variantele anterioare şi nu pot fi utilizate în niciun caz în alte motoare”, declară Oliver Kuhn. Deoarece pentru alte motoare, aceste uleiuri au o viscozitate prea redusă: Filmul de lubrifiere este foarte subţire şi poate spori uzura motorului. Pentru a reduce pericolul de confuzie, noile uleiuri sunt lansate într-o formă de prezentare diferită faţă de celelalte uleiuri din seria Top-Tec de la LIQUI MOLY. În plus, nu mai prezintă numerotarea 4000 ca uleiurile Top-Tec de până acum, ci sunt primele uleiuri cu numerotarea 6000.

Noile uleiuri cer atenţie nu doar din partea conducătorilor auto şi tehnicienilor de service, la utilizare, ci şi din partea LIQUI MOLY în procesul de producţie. Deoarece aceste uleiuri sunt extrem de pretenţioase în faza de fabricaţie. „Combinarea noilor uleiuri reprezintă un proces foarte precis”, a declarat Oliver Kuhn. Chiar şi cele mai mici abateri ale reţetei fac ca uleiul combinat să nu mai poată fi utilizat.

„Acum e chiar periculos”

Diversificarea foarte rapidă a uleiurilor de motor ascunde o serie de pericole pentru conducătorii auto, avertizează Oliver Kuhn de la LIQUI MOLY

Martie 2017 – Producătorii auto cer mereu uleiuri noi, iar diversitatea de variante creşte continuu. Prin produsele Top Tec 6100 şi Top Tec 6200, LIQUI MOLY lansează pe piaţă două exemplare ale celei mai recente generaţii de uleiuri. Oliver Kuhn, director adjunct al laboratorului pentru uleiuri de la LIQUI MOLY, explică avantajele uleiurilor cu viscozitate foarte redusă şi avertizează în legătură cu pericolele pe care acestea le pot cauza conducătorilor auto şi atelierelor de service.

De ce uleiurile de motor trebuie să aibă o viscozitate din ce în ce mai redusă?

Oliver Kuhn: Este cerinţa producătorilor auto. Autovehiculele trebuie să consume din ce în ce mai puţin carburant şi să emane din ce în ce mai puţine gaze de eşapament. Pentru a îndeplini aceste cerinţe, sunt foarte multe rotiţe de reglat. Una din aceste rotiţe este reprezentată de uleiul de motor. Uleiul lubrifiază motorul dar îl şi frânează totodată. Un ulei de motor dens, vâscos frânează motorul mai tare decât un ulei cu viscozitate redusă. Un ulei de motor cu viscozitate redusă scade consumul cu două până la trei procente.

Acum trebuie să utilizez şi eu un ulei de motor cu viscozitate redusă?

Doar dacă motorul este special conceput pentru aceasta. Un ulei cu viscozitate redusă alimentat într-un motor obişnuit duce la o uzură masivă şi, într-un timp destul de scurt, la deteriorarea capitală a motorului. Dacă până acum utilizarea uleiului de motor adecvat era importantă, acum acest lucru devine de-a dreptul periculos. De aceea, verificaţi mereu mai întâi în manual apoi în ghidul pentru uleiuri la adresa www.liqui-moly.com, dacă uleiul este aprobat pentru respectivul autovehicul.

De ce nu există un ulei care să se potrivească la toate autovehiculele?

Uleiul este văzut azi ca o piesă de schimb în formă lichidă, special adecvată pentru un anumit tip de motor. Nu există un ulei pentru toate autovehiculele, aşa cum nu există un set de plăcuţe de frână pentru toate autovehiculele.

În viitor se vor fabrica uleiuri cu viscozitate şi mai redusă?

Da, tendinţa este orientată în această direcţie. În domeniu se lucrează deja la uleiuri cu viscozitatea de 0W-16 şi 0W-12. Aceste valori se apropie din ce în ce mai mult de viscozitatea apei.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.