Oprescu in Parlament, cu Legea taximetriei

 

Primarul general Sorin Oprescu s-a intalnit, joi, la Parlament, cu membrii Comisiei pentru Industrii si Servicii de la Camera Deputatilor, unde a prezentat propunerile Municipalitatii privind modificarea legii taximetriei. Edilul a precizat ca in ultimii ani au existat “distorsiuni de interpretare” a actului normativ, apreciind ca toata problematica privind desfasurarea activitatii de transport in regim de taxi trebuie sa isi gaseasca rezolvarea prin lege.

Dupa repetate discutii cu organizatiile profesionale si patronale, Sorin Oprescu sustine introducerea unui sistem de tarifare unic, aprobat prin Hotarare de Consiliu. “Am discutat despre introducerea tarifului unic, daca este cazul, pentru un timp, si ma refer aici la perioada de recesiune pe care o traversam, tarif care sa fie reglementat de Consiliul General. Asta nu inseamna ca introducem mercurial, dar trebuie sa incercam, pe cat putem, sa avem grija de cetateni. Dorim un echilibru, pentru ca in acest moment unii sunt tentati sa cada in ispita unui tarif foarte mare, iar altii practica un tarif foarte mic”, a explicat primarul general al Bucurestilor.

De asemenea, acesta a declarat ca dispecerizarea ar trebui sa devina facultativa sau sa se inaspreasca sanctiunile pentru abaterile dispeceratelor, doar o atenta monitorizare putand impiedica disfunctionalitati sau excese in acest caz. In ceea ce priveste cazierul profesional, propunerea Municipalitatii vizeaza administrarea acestuia de catre autoritatile locale, prin norme stabilite de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, a mai spus Oprescu.

Printre propunerile inaintate de primarul Capitalei s-au aflat si “reglementarea accesibilitatii taximetristilor dintr-o unitate administrativ-teritoriala in alte unitati administrative, dar si cesionarea autorizatiilor de transport in regim de taxi”.

Referitor la intrarea in Bucuresti a taximetristilor autorizati in judetul Ilfov, edilul-sef a facut propunerea ca autoritatile locale sa stabileasca modalitatile de acces ale acestora prin acorduri bilaterale. Cat priveste cesionarea autorizatiilor, propunerea Primariei vizeaza cesionarea de la persoana juridica exclusiv la persoane fizice, celelalte modalitati de transfer, respectiv divizarea, fuziunea sau transformarea fiind deja reglementate prin lege.

 

1 COMENTARIU

  1. am auzit ca ratb-ul este subventionat 66% de stat……. acum cursa medie cu taxiul este de 7-8 ron….. daca in taxi sunt 3 clienti iesi mai ieftin cu taxiul decat cu ratb-ul subventionat……asta da concurenta…….. dar aici este o problema ffff mare………noi taxim. traim din spaga……profit nu fac…… sunt pfa….. si acum din cauza acestui tarif cred ca peste 70%din masinile taxi sunt adevarate “bombe cu ceas” deoarece nu cred ca daca maine este un control r.a.r. pe strazi doar la taxi cred ca 7 din 10 raman fara talon…..au probleme grave la roti , noxe, ect….sa-mi spuna cineva cum se explica scaderea de la 1,95 ron km cand era benzina aproape 4 ron litru la 1.39 ron km cand benzina este de 6 ron litru cum este posibil din punct de vedere contabil, ………..oare stie careva cate carti de munca sunt??????? cate sunt trecute doar la 2 ore????? cate licente inchiriate sunt?????? cate carti de munca au trecute si sporul de noapte??????? cati soferi lucreaza la incasari si nu la plan????? cum este posibil in contabilitate “planul” ????? in taxim este bine……. este perfect……. c-a si in romania….

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.