Pachetul Mobilitate: Consiliul a adoptat reforma referitoare la șoferii de camioane

Consiliul a adoptat, în 7 aprilie, Pachetul privind mobilitatea – reformă majoră a sectorului transportului rutier din UE -, la mai bine de trei luni după ok-ul Coreper (Comitetul Reprezentanților Permanenți al Consiliului) referitor la condițiile de muncă ale conducătorilor auto, normele speciale privind detașarea conducătorilor auto în transportul internațional, accesul la piața transportului de mărfuri, precum și la îmbunătățirea asigurării respectării legislației.

Noile norme vor îmbunătăți condițiile de muncă ale conducătorilor auto, vor introduce norme speciale privind detașarea conducătorilor auto din sectorul transportului internațional și vor actualiza dispozițiile privind accesul la piața transportului rutier de mărfuri. De asemenea, acestea vor eficientiza controlul aplicării normelor, transmite Consiliul UE.

Iată și celelalte precizări:

La 11 decembrie 2019, președinția Consiliului și Parlamentul European au obținut un acord provizoriu. Textul convenit a fost aprobat de Comitetul Reprezentanților Permanenți al Consiliului la 20 decembrie 2019, iar Consiliul a confirmat acordul politic la 20 februarie 2020.

Noile norme sunt concepute astfel încât să asigure un echilibru între condițiile de muncă și sociale îmbunătățite ale conducătorilor auto și libertatea prestării de servicii transfrontaliere de către operatori; acestea vor contribui, de asemenea, la siguranța rutieră. În plus, normele vor oferi clarificările necesare sectorului în ceea ce privește dispozițiile care în trecut erau ambigue și vor pune capăt aplicării inegale a acestora între statele membre.

Pachetul constă într-un regulament care reglementează accesul la piața transportului rutier de marfă și la profesia de operator de transport rutier de marfă sau de operator de transport rutier de persoane; un regulament privind perioadele maxime de lucru și perioadele minime de repaus pentru conducătorii auto și poziționarea prin intermediul tahografelor; și o directivă de revizuire a cerințelor de control și de stabilire a normelor privind detașarea conducătorilor auto.

Etapele următoare

Votul din 7 aprilie, desfășurat prin procedură scrisă, implică adoptarea de către Consiliu a poziției sale în primă lectură. Actele legislative trebuie acum să fie adoptate de Parlamentul European în a doua lectură înainte de a fi publicate în Jurnalul Oficial. Cele două regulamente vor intra în vigoare la 20 de zile după publicare, iar directiva va intra în vigoare în ziua următoare datei publicării.

Normele din regulamentul referitor la accesul pe piață și din directiva referitoare la detașare vor deveni aplicabile la 18 luni de la intrarea în vigoare a actelor juridice. Normele din regulamentul referitor la duratele de conducere se vor aplica la 20 de zile de la publicare, cu excepția termenelor speciale pentru tahografe.

Download (ST_5115_2020_INIT_RO.pdf - PDF, 641KB)

Download (ST_5114_2020_INIT_RO.pdf - PDF, 609KB)

Download (ST_5112_2020_INIT_RO.pdf - PDF, 646KB)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.