Pandemia COVID-19 accelerează digitalizarea în vânzări

Implementarea soluțiilor digitale în vânzări și servicii post-vânzare reprezintă o direcție tot mai importantă pentru Mercedes-Benz.

Astfel, în ultimii ani, producătorul german, împreună cu partenerii săi dealeri, investesc sume importante de ordinul sutelor de milioane în întreaga lume, pentru dezvoltarea unor noi soluții de vânzare.

Aproape fiecare achiziție de vehicule începe la ora actuală online și aproximativ 90% dintre clienți vin astăzi la dealer bine informați. Anterior, clienții vizitau dealerii în medie de opt ori înainte de a decide cu privire la un vehicul, însă astăzi această medie a scăzut la una până la două ori înainte de a face o achiziție.

Odată cu cea mai recentă actualizare a configuratorului pentru vehicule în peste 40 de piețe, viteza, navigația și designul au fost îmbunătățite pentru clienți. Un exemplu grăitor îl reprezintă integrarea cu alte opțiuni, cum ar fi rezervarea unui drive test.

Mercedes-Benz a fost primul producător auto din Germania care a lansat un magazin online la nivel național pentru vehicule noi în 2016. De atunci, gama de magazine online pentru vehicule noi și second-hand a fost extinsă în peste 14 piețe.

Până în 2025, Mercedes-Benz se așteaptă să realizeze un sfert din vânzările globale de mașini de pasageri prin intermediul canalelor online, împreună cu partenerii săi comerciali.

China este considerată un pionier în digitalizare. În ultimii ani, Mercedes-Benz și-a extins treptat ofertele și canalele digitale în China pentru a oferi clienților o experiență digitală de lux. Utilizarea ofertelor digitale a crescut rapid, în special în ultimele luni: în iunie ponderea clienților din China care au semnat contracte financiare online a fost de 85%.

„Cel mai bun al doilea trimestru al Mercedes-Benz până în prezent în China arată viteza impresionantă a recuperării cererii pe cea mai mare piață a noastră. Suntem cu precauție optimiști că alte piețe vor urma treptat această direcție. Până acum aproape toți dealerii noștri la nivel mondial s-au redeschis. În iunie, livrările la nivel mondial au fost deja ușor peste nivelul anului trecut”, a declarat Britta Seeger, Member of the Board of Management Daimler AG și Mercedes-Benz AG, responsabilă pentru Marketing & Vânzări.

După Africa de Sud, clienții din Suedia pot experimenta, de asemenea, o experiență de lux, deoarece toate punctele de contact posibile pentru clienți sunt integrate perfect și digital, atunci când cumpără un vehicul nou. În 2021, Mercedes-Benz va trece, de asemenea, la vânzări directe de vehicule noi în Austria.

Digitalizarea vânzărilor la Mercedes-Benz include, de asemenea, service-ul și activitatea post-vânzare. Compania se așteaptă ca 80% din totalul programărilor de servicii să fie rezervate online până în 2025. Clienții vor primi oferte individuale și sugestii pe care să le poată accepta cu ușurință, cu un singur clic.

„Credem că până în 2025 vom genera un sfert din vânzările globale de mașini, împreună cu partenerii noștri de vânzări, prin intermediul canalelor online. Pandemia COVID-19 a accelerat procesul de digitalizare”, a precizat Britta Seeger.

Mercedes-Benz va continua să investească în transformarea digitală a vânzărilor și serviciilor post-vânzare. O experiență de lux, fără probleme și confortabilă de-a lungul întregii călătorii a clienților va avea o importanță crucială pentru satisfacția clienților în viitor.

 

Radu BORCESCU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.