Parlamentul pregăteşte scăderea salariilor angajaţilor ISCTR

4

Deputatul Lucian Şova (PSD) a depus în Parlament o propunere legislativă de modificare a Legii 18/2012 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), care, potrivit actului normativ, ar trebui să se numească Inspectorat de Stat Rutier (ISR).

Iniţiatorii legii arată în expunerea de motive că viramentul banilor dinspre ARR şi RAR către instituţia de control nu este legal, pentru că ISCTR nu prestează servicii pentru cele două instituţii.

„Deşi prin art. 3 din OG nr. 26/2011 se prevede că ISCTR este finanţat din venituri proprii, la acelaşi articol, la litera b), se prevede că aceste venituri provin în special prin virarea lunară de către Autoritatea Rutieră Română (ARR) şi de către Registrul Auto Român (RAR), a unui procent de 60%, respectiv a unui procent de 20%, din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile specifice prestate. (…) ISCTR, nefiind considerată persoană impozabilă, în conformitate cu art. 127 alin (4) din Codul fiscal, nu trebuie să emită facturi pentru încasarea veniturilor prevăzute la art. 3 din OG nr. 26/2011 în conformitate cu art. 155 alin. (1) din Codul fiscal, ceea ce face ca plăţile respective să nu poată fi efectuate în mod legal. De asemenea, la art. 21 alin (1) din Codul fiscal se prevede că «pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative», ori ISCTR nu prestează servicii pentru ARR şi RAR (deci nu pot fi efectuate plăţi,  acestea fiind nelegale)“, se arată în expunerea de motive.

În paralel, se apreciază că nu este indicat nici ca finanţarea ISCTR să fie corelată direct de amenzile aplicate de acesta, după cum este prevăzut la art. 3 litera c) din OG nr. 26/2011, deoarece aceasta poate afecta corectitudinea activităţii de control. Iar în aceste condiţii modul de finanţare al ISCTR trebuie modificat.

Deoarece ISCTR este o instituţie care are numai atribuţii de control, iniţiatorii actului normativ propun să aibă un statut similar cu cel al altor autorităţi cu atribuţii de control (Garda Financiară, Garda de Mediu, Poliţia Rutieră, Inspectoratul de Stat în Construcţii etc), devenind o instituţie publică finanţată integral de la bugetul de stat, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Transporturilor.

În acelaşi timp, în expunerea de motive se argumentează că salarizarea personalului ISCTR este în actuala structură mult superioară standardelor în vigoare din interiorul altor instituţii de control, fapt ce este susceptibil de a fi tratat ca o discriminare pozitivă frustrantă pentru ceilalţi lucrători în alte sisteme de control. „Aplicarea sistemului unic de salarizare propriu sistemului bugetar şi angajaţilorISCTR va conduce la economii şi raţionalizarea cheltuielilor din fonduri publice“, se arată în documentul citat.

O altă prevedere a proiectului de act normativ vizează structurarea ISCTR pe cele 8 regiuni de dezvoltare şi pe puncte de lucru judeţene. Din punct de vedere al structurii personalului de control se are în vedere caangajaţii cu atribuţii de control în trafic să fie de douăcategorii, înfuncţie de pregătire: inspector de trafic (persoana care deţine autorizaţie RAR de inspector  CTT +  atestat de lector de legislaţie rutieră/instructor de conducere auto) şi controlor de trafic.

„Această propunere ţine cont de situaţia actuală, în care personalul de control al ISCTR este eterogen din punct de vedere al studiilor şi al pregătirii profesionale. În prezent, unii inspectorii de trafic nu pot efectua controlul tehnic la vehiculele rutiere; motivul este că nivelul studiilor nu le permite să obţină autorizaţia CTT de la RAR -RA“, se precizează în expunerea de motive.

De menţionat că personalul ISCTR ar trebui sa aibă, potrivit propunerii legislative, statut de funcţionar public şi să fie evaluat periodic, pentru ca în funcţie de rezultatele obţinute angajaţii să se menţină în funcţie. (M.B.)

4 COMENTARII

  1. Daca inainte functionau trei institutii(ISCTR+ARR+RAR) cu banii a doua (ARR,RAR) “SE VA FACE O MARE ECONOMIE”, daca ARR SI RAR nu vor mai da bani la ISCTR ci ii vor cheltui CU MASURA iar bugetul va trebui sa suporte cheltuielile unei noi institutii bugetare. “Desteapta idee!” dar care este scopul adevarat?

  2. Inspectorilor ISCTR sa le fie verificate dosarele de angajare, pt. ca unii acum fac scoli de maistri mecanici pt. a putea fi tinuti in sistem, iar unii care au facultati de inginerie mecanica specialitatea autovehicule rutiere si atestate peste atestate nu au loc de munca

  3. Politrucii actuali sunt mai răi, nepregătiţi, fără experienţă şi hoţi, depăşind cu mult pe cei comunişti.
    Când o autoritate funcţioneză şi se specializează bine trebuie perturbată, fragmentată.
    Cu salariile mari se munceşte puţin.
    ISCTR la momentul acesta este o căpuşă pe umerii ARR, de unde a fost rupt pentru a păcăli legea care interzicea angajările. Iar lipitorii de afişe rămâneau fără posturi
    Este o mare problemă şi dovedeşte adevărata faţă a celor care ne guvernează.
    Guvernul Ponta nu a sesizat nici un organism de cercetare penală privind abrogarea abuzivă a O.U.G. 109/2005 care a oprit total controlul în România al traficului auto comercial pe timp de două luni, fapt ce s-a mai petrecut după revoluţia din 1989. Ca să vezi, pe cine o fi favorizat treaba aceasta?
    Informaţii în acest sens a primit prin acte oficiale.

  4. domnul..ponta, find interimar la transporturi, ar fi trebuit sa verifice ce salarii primesc angajatii isctr si ce procent le revine din amenzi si pe unde au lucrat actuali inspectori isctr. la arad si timisoara toti cei ce au fost vamesi la nadlac, virsand, curtici….toti la isctr. oare de ce? va spun tot eu: banii…. multumesc

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.