Peste 45% dintre mașinile controlate în trafic, neconforme

Aproape jumătate dintre mașinile controlate în trafic, anul trecut, au fost depistate cu defecțiuni tehnice majore și/sau periculoase și au fost declarate neconforme. Inspectorii RAR au aplicat peste 20.300 de amenzi și au retras peste 16.500 de certificate de înmatriculare.

Registrul Auto Român a verificat, la nivelul întregii țări, 64.096 de vehicule, iar inspectorii au constatat că 45,61% dintre acestea aveau deficiențe tehnice majore și/sau periculoase și au fost declarate neconforme. 

Cele mai multe neconformități au fost constatate la:

  • instalația electrică de iluminare-semnalizare (27,7%);
  • emisiile poluante (21,1%);
  • punți, jante, anvelope și suspensie (12,9%);
  • parbriz, geamuri laterale, lunetă (11,7%);

Neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 3,92% dintre vehicule şi în 1,51% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie. În urma măsurătorilor efectuate s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.203 autovehicule.

Inspectorii RAR au depistat în trafic şi vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi și fuzete. În cazul a 3.274 vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.

Ce înseamnă „pericol iminent de accident în trafic”

Directorul tehnic al RAR, Claudiu Mija, a declarat că RAR a încadrat 5,11% dintre vehiculele verificate ca „prezentând un pericol iminent de accident, deoarece pentru acestea au fost identificate deficiențe tehnice la sistemul de frânare, la punți sau la fuzete”.

„Doresc să precizez însă că toate aceste valori și procente cu referire la neconfiormitățle tehnice identificate în activitatea de control tehnic în trafic trebuie tratate cu maximă precauție, deoarece selectarea și oprirea acestor autovehicule în trafic se fac având ca și criteriu principal existența unor indicii vizuale cu privire la neconformitățile acestora. Practic, în această categorie noi am încadrat acele autovehicule care au prezentat deficiențe la sistemul de frânare, la sistemul de direcție, la punți sau la fuzete. În toate aceste cazuri, pericolul de accident era iminent”, a explicat Claudiu Mija. 

Aproximativ 2,5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecția tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2020, au fost aplicate 20.391 de sancțiuni, au fost retrase 16.592 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 147 vehicule și 269 ITP-uri au fost anulate. 

În municipiul București și județul Ilfov au fost verificate, pe parcursul anului trecut, 4.181 de vehicule. Dintre acestea, 73,38% prezentau diferite neconformități tehnice sau legate de acte și 504 (12,05%) prezentau pericol iminent de accident.

Din totalul autovehiculelor oprite, în 19,73% din cazuri s-au constatat deficiențe din sfera poluării, 7,63% aveau probleme legate de identificare și 4,57% aveau ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfășurate de RAR și Poliția Rutieră, în Capitală și în județul Ilfov au fost aplicate 2.916 amenzi contravenționale și au fost retrase 2.441 de certificate de înmatriculare.

În situația în care una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară.

Rezultatele controalelor desfășurate în trafic NU reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.