Pirelli, Grand Prix Ungaria: Pneuri ca anul trecut

În Marele Premiu al Ungariei se vor utiliza pneurile P Zero alb- medium, P Zero galben – soft și P Zero roșu – supersoft: exact aceeași selecție care s-a făcut și anul trecut pentru Ungaria, și a cincea oară când această combinație este utilizată în 2017 (incluzând aici ultima cursă din Marea Britanie), precizează Pirelli, într-un comunicat remis redacției.

Hungaroring reprezintă însă un mare contrast comparativ cu Silverstone: deși are o pistă permanent, caracteristicile sale se apropie mai mult de ale unui circuit stradal, cu viraje strânse și repetate, aderență scăzută, și viteze medii relativ mici.

Vremea poate fi extrem de caldă, ceea ce amplifică degradarea termică, unul dintre principalele motive pentru care a fost nominalizat aici pneul cu specificație medium.

CELE TREI COMPOZIȚII NOMINALIZATE:

Roșu Supersoft                         Galben Soft                  Alb medium

CIRCUITUL RED BULL RING DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

  • Hungaroring reprezintă o înșiruire nesfârșită de viraje, pneurile fiind permanent solicitate.
  • În 2016 aici s-a întâlnit cea mai ridicată temperatură, după ce sâmbătă a plouat: strategia câștigătoare anul trecut a fost cu două opriri.
  • Echipele merg cu o forță de apăsare mare pentru a maximiza viteza pe viraje, dar accentul se pune pe aderența mecanică și nu pe cea aerodinamică.
  • În trecut am observat că apariția mașinilor de siguranță poate afecta strategia de cursă în Ungaria.
  • Există o singură linie dreaptă adevărată, ceea ce înseamnă că pneurile nu au multe șanse să se răcească.
  • Depășirile sunt diificile, ceea ce accentuează importanța calificărilor și a strategiei.
  • Manevrabilitatea și agilitatea reprezintă cheia unui tur rapid de pistă și nu puterea motorului.

 MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING „Pista a fost reasfaltată înainte de marele premiu de anul trecut și va fi interesant să vedem ce efect are un an mai târziu, odată cu maturizarea asfaltului. Am observat anul trecut că aceasta a fost mai netedă și ușor mai rapidă decât în cazul precedentelor suprafețe. Selecțiile echipelor au variat în favoarea pneurilor soft și supersoft, astfel că evident ne așteptăm ca acestea să fie la baza strategiilor. Ungaria este în mod tradițional o cursă unde strategia face diferența, și asta prin prisma dificultății în a depăși, astfel datele colectate în procesul de vineri și sîmbătă vor fi mai importante decât de obicei odată cu noua generație de mașini mai rapide.”

CE ESTE NOU?

–       Concomitent cu acest grand prix, are loc și cea mai mare cursă pentru Pirelli în ceea ce privește furnizarea de anvelope: Cursa de 24 de ore de la Spa din Belgia, unde se vor utiliza peste 10000 de pneuri.

–       După Marele Premiu al Ungariei, a doua serie de teste de sezon va avea loc marți și miercuri, cu toate echipele. În acest test, Mercedes va utiliza o mașină pentru o zi întreagă cu scopul de a ajuta Pirelli să dezvolte pneurile slick pentru 2018.

–       În weekendul de după Ungaria, Campionul European de Raliuri sponsorizat de Pirelli, Kajetan Kajetanowicz va concur în evenimentul de casă, Rally Rzeszow din Polonia, urmărind să recâștige conducerea în clasament.

–       Trecând de jumătatea sezonului, Formula 1 va lua o pauză după Marele Premiu al Ungariei, înainte de a merge în Belgia la finalul lunii August.

PRESIUNEA MINIMĂ RECOMANDATĂ ÎN PNEURI LA SHANGHAI (SLICK-uri):

18,5 psi (față) – 17.5  psi (spate)

LIMITA UNGHIULUI DE CĂDERE

-3.75° (față) | -2.00° (spate)

PNEURILE NOMINALIZATE ÎN ACEST SEZON:

Grand Prix Ultrasoft Supersoft Soft Medium Hard
Australia X X X    
China   X X X  
Bahrain   X X X  
Rusia X X X    
Spania     X X X
Monaco X X X    
Canada X X X    
Azerbaijan   X X X  
Austria X X X    
Marea Britanie   X X X  
Ungaria   X X X  
Belgia X X X    
Italia   X X X  
Singapore X X X    
Malaezia   X X X  
Japonia   X X X  
Statele Unite X X X    
Mexic X X X    

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.