Pirelli: Pneurile ultrasoft, vedete la Grand Prix Belgia

Pe unul dintre cele mai solicitante circuite pentru pneuri pe care Formula 1 le-a vizitat anul acesta, pilotul Mercedes, Lewis Hamilton, a câștigat Marele Premiu al Belgiei în fața lui Sebastian Vettel, după un adevărat sprint în ultimele tururi.

Potrivit Pirelli, Hamilton a câștigat în fața lui Vettel utilizând strategii diferite, cu două opriri după o intervenție a safety-car-ului. Primii 10 clasați au apelat la o mare varietate de strategii, debutul pneurilor ultrasoft fiind un succes.

 

Cel mai bun tur de pistă a fost cu aproape 5 secunde mai rapid decât cel din 2016, mulțumită pneurilor Ultrasoft. 

Iată și celelalte precizări ale Pirelli:

“Momentul cheie al cursei a fost în turul 30 odată cu apariția safety-car-ului ceea ce a oferit piloților oportunitatea unui pit-stop „liber”. Hamilton, aflat la conducere, a trecut pe soft pentru ultimul stint, în timp ce Vettel a trecut pe ultrasoft: theoretic cu peste o secundă mai rapid pe tur. Până la apariția safety-car-ului, ambii au avut o strategie identică ultrasoft-soft într-un duel foarte strâns, Vettel oprind prima dată cu două tururi mai târziu decât Hamilton”.

O strategie diferită a fost adoptată de pilotul Red Bull, Daniel Ricciardo, care a trecut de pe ultrasoft pe supersoft la prima sa oprire și apoi iar pe ultrasoft sub perioada de safety car pentru a încheia pe podium. Ambii piloți Force India au preferat supersoft pentru ultimul stint.

Vettel a realizat cel mai rapid tur al cursei – un incredibil 1m46.557s – pe pneuri ultrasoft: cu aproape cinci secunde mai rapid decât cel mai rapid tur din urmă cu un an, realizat pe pneuri medium.

După câteva incertiturdini meteo la începutul weekendului, cursa a început la 27 de grade temperatură ambientală și 34 de grade la nivelul pistei, rămânând uscat pe toată distanța de 44 de tururi a cursei.

MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING: „Evident apariția mașinii de siguranță a schimbat strategia cursei eliminând din ecuație problema uzurii și degradării pentru ultimele tururi, piloții profitând de avantajul neutralizării pentru a schimba pneurile. Oricum, deciziile strategice s-au păstrat vizavi de ce compoziție trebuie aleasă. Iar aceasta a fost situația pe parcursul întregului weekend, piloții din față fiind foarte aproape ca performanțe. Înainte de safety-car se părea că liderii au optat pentru strategii cu o singură oprire pe unul dintre cele mai dure circuite din acest sezon, după ce au pornit pe ultrasoft care a avut un debut plin de succes la Spa.”

CEL MAI BUN TIMP PER COMPOZIȚIE: 

SOFT SUPERSOFT ULTRASOFT
Hamilton

1m 46.603s

Perez

1m48.300s

Vettel

1m 46.577s

Bottas

1m 47.721s

Ricciardo

1m 48.739s

Ricciardo

1m 47.549

Vettel

1m 48.917s

Grosjean

1m 49.087s

Raikkonen

1m 47.730s

CEL MAI LUNG STINT: 

COMPOZIȚIE PILOT NUMĂR DE TURURI
SOFT Palmer 22
SUPERSOFT Vandoorne, Kvyat 18
ULTRASOFT Sainz 19

 

MOMENTUL ADEVĂRULUI: 

Lewis Hamilton a câștigat cursa utilizând două opriri, profitând de avantajul oferit de safety car în turul 30 la fel ca și toți ceilalți rivali ai săi.

Primul său pit stop de pe ultrasoft pe soft a venit în turul 12: apoi a preferat soft din nou pentru a doua oprire, reușind să se mențină în fața lui Sebastian Vettel aflat pe ultrasoft până la final după o luptă strânsă.

GRAND PRIX BELGIA – SUMARUL OPRIRILOR LA BOXE:

Mașina             Pilot                 Start                 Pit 1                 Pit 2                 Pit 3       

44                     HAM                 USu                  Sn (12)             Sn (30)  

5                      VET                  USu                  Sn (14)             USn (30)  

3                      RIC                   USu                  SSn (14)           USn (30)  

7                      RAI                   USu                  Sn (15)             SG (17)             USn (29) 

77                     BOT                 USu                  Sn (13)             Sn (30)  

27                     HUL                  USu                  Sn (11)             USu (29)  

8                      GRO                 USn                  Sn (10)             SSn (29)  

19                     MAS                 SSn                  Sn (11)             USn (29)  

31                     OCO                 USu                  SSn (10)           SSn (27)           USu (29) 

55                     SAI                   USn                  Sn (19)             SSn (29)  

18                     STR                  SSn                  Su (9)               USn (29)  

26                     KVY                 SSn                  USn (18)           USn (30)  

30                     PAL                  USu                  Sn (8)               USn (30)  

2                      VAN                 SSn                  USn (18)           USn (30)  

20                     MAG                 USn                  Sn (9)               SSn (30)           USu (34) 

9                      ERI                   SSn                  Sn (8)               Sn (23)             USn (29) 

11                     PER                 USu                  SSn (12)           SSn (25)           USu (29) 

14                     ALO                 USn                  Sn (10)    

33                     VER                 USu    

94                     WEH                 Sn         

S= Soft  SS= Supersoft  US= Ultrasoft   n= nou  u= folosit 

SG=Stop and go

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.