Pirelli: “Power is nothing without control”, de 25 de ani

“Power is nothing without control” este sloganul care, timp de aproape 25 de ani, a însoțit brandul Pirelli în întreaga lume. Compania își dedică, astfel, Raportul Anual al anului 2018 acestei faimoase fraze, celebrând aniversarea prin povestirile celor trei scriitori internaționali, un film și o serie de fotografii, care ne propun câteva dintre multele sale interpretări posibile.

Lansarea campaniei “Power is nothing without control” a fost reprezentată ​​de Carl Lewis, fotografiat de Annie Leibowitz, în poziția clasică de alergare, în blocurile de pornire, purtând pantofi roșii cu toc înalt – o imagine care a devenit legendară. Fotografia, realizată în Texas în anul 1994, o pictogramă a creativității publicitare, transmite un mesaj care s-a menținut de-a lungul anilor, deoarece este înrădăcinat în produs, anvelopă și, în același timp, poate depăși limitele materialului: într-o mașină, ca și în viață, “power is nothing without control”. O reflecție atemporală ale cărei interpretări sunt inepuizabile, deoarece le-a lăsat bărbaților și femeilor din toate epocile să găsească un punct de echilibru între două elemente aparent contradictorii.


Acest exercițiu îi implică, de asemenea, pe cei trei autori angajați în Raportul Anual Pirelli din 2018 – Adam Greenfield, Lisa Halliday și J.R. Moehringer fiecare propunând o interpretare personală a puterii și controlului în contexte legate de Pirelli: tehnologie, sport și cultură.  

Pentru Adam Greenfield, într-o interpretare centrată pe tehnologie, “distincția dintre putere și control se situează printre provocările centrale ale timpului nostru. Tehnologiile noastre de tip prometeic ne oferă tot mai multă putere, însă cert este că încă nu am învățat încă cum să le controlam.”

J.R. Moehringer, în povestea sa dedicată sportului, scrie: “Cu toții greșim atunci când considerăm că marii atleți, actori, pictori, medici, antreprenori și alții sunt înzestrați cu puteri speciale. De fapt, fiecare are puteri speciale. Însă, cei care au succes sunt aceia care au reușit să găsească modalități de a-și controla aceste puteri.

În “Hurrying Slowly”, o reflecție asupra artei și culturii, Lisa Halliday afirmă: “Arta este o călătorie, o distanță traversată de conștiință. Acest lucru este valabil atât pentru artist, cât și pentru spectator, interpret și public, scriitor și cititor. Puterea care propulsează o astfel de călătorie nu reprezintă nimic fără control, deoarece controlul este acela care exploatează potențialul artistic și îl dirijează.

Un filmuleț realizat de agenția Young&Rubicam, care acum 25 de ani a însoțit campania Carl Lewis, acompaniază acum lucrările celor trei autori. Descrie puterea ca o forță interioară care împinge omul să meargă întotdeauna mai departe și să o controleze, fiind un factor indispensabil în realizarea oricărui scop. Conceptele din videoclip sunt ilustrate și printr-o serie de fotografii care îmbogățesc versiunea tipărită a Raportului Anual.

“Power is nothing without control”: o poveste de un sfert de veac

Fotografia lui Carl Lewis cu titlul “Power is nothing without control” a deschis calea pentru o campanie publicitară care a avut un succes atât de mare încât până în prezent ea continuă să se identifice cu brandul Pirelli.

Ca urmare a fotografiei realizată de Annie Leibowitz, în anul următor, Gerard di Thame a regizat o reclamă TV în care Carl Lewis realizează o cursă nebună, cu efecte speciale de-a lungul orașului New York. Imaginile finale ale cursei dezvăluie secretul: talpa piciorului lui Carl Lewis gravată cu modelul benzii de rulare a anvelopei Pirelli P6000.

Pirelli a folosit imaginea lui Carl Lewis până în anul 1996. În anul următor, atleta de origine franceză Marie-José Pérec, cea mai rapidă femeie din lume, la momentul respectiv, îl înlocuiește. Reclama Pirelli este realizată într-o locație de gheață și lavă, cu monștri marini și alte pericole din care atleta reușește să scape din nou, purtând amprenta unei anvelopei Pirelli.

Apoi, 1998 a fost anul lui Ronaldo, a cărui imagine de la spate pe statuia lui Hristos Mântuitorul de la Rio de Janeiro, devine o imagine legendară.

Raportul Anual Pirelli de la cultură la inovație

Din anul 2010, Raportul Anual Pirelli a fost supus unei transformări – datorită contribuției personalităților din lumea artei și a culturii internaționale – de la rapoarte “simple” la instrumente de comunicare capabile să rememoreze prin diferite forme un an de viață al companiei. Raportul din anul 2010, de exemplu, a fost ilustrat cu fotografii ale studenților, inspirat de tema durabilității, din Naba di Milano, iar în anul următor, Raportul Anual Pirelli a fost îmbunătățit cu 18 ilustrații de către artistul grafic Stefan Glerum.

În 2012, caricaturista Liza Donnelly, a îmbogățit Raportul Anual, iar în 2013, în schimb, scriitorul și scenaristul Hanif Kureishi a angajat zece talente internaționale pentru a schimba ideea de “roată” în proiectul “Spinning the Wheel”.

În 2014, “arta stradală” a jucat un rol central în Raportul Anual Integrat al companiei Pirelli, lucrări de la Marina Zumi din Brazilia, Dome din Germania și Alexey Luka din Rusia, asamblate într-un singur afișaj în formă piramidală la Pirelli HangarBicocca.

În anul următor, Pirelli l-a invitat pe artistul rus Pokras Lampas, un exponent al caligrafiei moderne, să interpreteze valoarea de a fi “unic” prin două lucruri: scrierea de mână și amprentele digitale.

Volumul a fost intitulat “Every Mark is unique”. În 2017, ca o concluzie, Pirelli a vrut să utilizeze Raportul Anual pentru a spune povestea transformării digitale a companiei în “Data meets passion“, însoțind povestea proprie a lui Pirelli cu cele ale celor cinci artizani 4.0, care au folosit tehnologii digitale pentru a-și dezvolta companiile.

Conținutul artistic și literar al volumului a fost realizat de artistul Emiliano Ponzi și de trei scriitori recunoscuți pe plan internațional: Mohsin Hamid, Tom McCarthy și Ted Chiang.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.