Podul Calafat-Vidin: 20% gata din drum, 5% din statia de taxare si 10% din calea ferata

Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a declarat la Calafat, unde a inspectat santierul partii romane la podul Calafat-Vidin, ca sunt sanse ca lucrarile sa fie finalizate in iunie 2011 daca se va lucra in ritmul de acum.

Reprezentantii firmelor spaniole Azvi – Vimac JV, care executa infrastructura podului, i-au prezentat lui Berceanu stadiul fizic al lucrarilor realizate intr-un an de la debut, respectiv 20% la drum, 5% la statia de taxare si de 10% la calea ferata.

Jumatate din perioada de executie a lucrarilor a trecut, insa Berceanu nu s-a aratat speriat, argumentand ca, de regula, intarzierile apar la inceput, generate fiind de aspecte ce tin de amplasamentele conductelor din subsol – realizate inainte de 1989, in alte zone decat cele trecute in proiecte. \”Viteza cu care sunt mutate aceste tevi sau linii de electricitate depinde de cei care le detin (…). Din aceste cauze, de multe ori, startul fata de cel prevazut este ceva mai lent. Dar daca viteza pe care a capatat-o proiectul in ultima perioada va fi mentinuta in perioadele in care timpul va permite sa se lucreze, sunt sanse sa fie respectata data de finalizare a acestor lucrari, din iunie 2011\”, a declarat Berceanu.

Infrastructura conexa pe care Romania trebuie sa o realizeze la podul peste Dunare consta intr-un drum rutier si un sector feroviar. Drumul rutier are circa 8,7 km, din care 3,2 km cu cate doua benzi pe directie, o banda cu latimea de 3,75 m intre punctul de incheiere al podului de pe partea romana a Dunarii si DN56 Craiova-Calafat, si o statie de taxare.

Sectorul feroviar are aproximativ 3,4 km de linie noua, cu un singur fir, o portiune de cale ferata reabilitata si statia CFR din localitatea Golenti, de langa Calafat, care va fi reabilitata. Pe toate sectiunile sunt incluse lucrari de electrificare, semnalizare si telecomunicatii. Valoarea totala a acestor lucrari de infrastructura este de 67 milioane de euro.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.