Primul tren modernizat din PNRR circulă pe ruta București-Constanța

Din 16 aprilie, pe ruta București Nord-Constanța și retur circulă primul tren format integral din material rulant modernizat în cadrul proiectului de investiții cu fonduri din PNRR, informează CFR Călători. 

sursă foto: Club Feroviar

Garnitura este formată dintr-o locomotivă livrată de firma Softronic Craiova și din patru vagoane, din care două, clasa I (unul livrat de Atelierele CFR Griviţa  și al doilea de Remarul „16 Februarie” Cluj-Napoca) și două vagoane clasa a II-a (livrate de  Electroputere – VFU Pașcani, dintre care unul cu facilități pentru persoanele cu dizabilități și spațiu pentru biciclete/schiuri, și un altul, clasic).

Astfel, trenul IR 1687, are plecare din București Nord la ora 11:30, cu sosire în Constanța la ora 13:47, iar perechea sa de retur, IR 1688, pleacă din Constanța la ora 15:25 și sosește în București Nord la ora 17:49.

Din 17 aprilie, va mai circula o pereche de trenuri PNRR, IR 1685 București Nord (plecare 05:30) – Constanța (sosire 07:47) și IR 1686 Constanța (plecare 08:20) – București Nord (sosire 10:49).

„Aceste unități de material rulant modernizat din fonduri PNRR, care formează compunerea a patru trenuri (2 dus / 2 retur), vor circula zilnic pe această rută, inclusiv de Sfintele Sărbători de Paște și în minivacanța de 1 Mai. Ulterior, în funcție de livrarea materialului rulant modernizat prin PNRR de către firmele contractante precum și de prevederile din Contractul de Servicii Publice încheiat de CFR Călători cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), aceste tipuri de locomotive și vagoane finalizate vor fi distribuite preponderent în compunerea trenurilor IC, fără a exclude exploatarea lor și pe trenuri IR, pe alte rute de circulație: Brașov, Arad, Cluj, Iași, Galați, Timișoara etc.”, precizează CFR Călători.

sursă foto: Club Feroviar

Caracteristicile tehnice și dotările materialului rulant modernizat:

Locomotiva Softronic Craiova:

– capacitate de 6.000 Kw/h;

– echipată cu motor de tracțiune asincron;

– prevăzută cu sistem pentru controlul permanent a vitezei trenului – ETCS nivel 2;

– aptă să circule cu viteza de 160 Km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare;

Vagoane clasa I, realizate de Atelierele CFR Griviţa și Remarul „16 Februarie” Cluj-Napoca:

– echipate cu sistem de climatizare superior;

– dotate cu sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment;

– dispun de o capacitate de 52 de locuri;

– sunt apte să circule cu viteza de până la 160 Km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare;

Vagoane clasa a II-a, realizate de Electroputere – VFU Pașcani:

– echipate cu sistem de climatizare superior;

– dotate cu sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment;

– sunt apte să circule cu viteza de până la 160 Km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare;

– vagoanele clasice de clasa a II –a dispun de o capacitate de 64 de locuri;

– vagoanele de clasa a II –a cu specific pentru persoanele cu mobilitate redusă și, totodată, cu spațiu pentru biciclete/schiuri au o capacitate de 51 de locuri. Acest tip de vagon are în dotare, prin construcție, lift special pe ambele sensuri de urcare/coborâre ale vagonului pentru persoanele cu dizabilități, precum și cabine de toaletă adaptate pentru confortul acestor persoane.

sursă foto: Softronic

CFR Călători a semnat, pe 13 decembrie 2023, contractul de finanțare nr. 45 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul 1 – Tranziția spre o economie „verde”, Componenta C4. Transport sustenabil, Investiția I2 – Material rulant feroviar pentru proiectul de investiții „Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători”.

„Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători, ce va avea ca efect atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării și creșterea calității serviciilor, cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării”, potrivit operatorului feroviar nțional.

Valoarea totală a proiectului de investiții este de peste 2 miliarde de lei, din care fonduri europene (împrumut/grant) de peste 590 de milioane de lei, cofinanțare din Bugetul de stat, de aproximativ 1,153 miliarde de lei, iar valoarea TVA se ridică la aproape 331,3 milioane de lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.