Protestul mecanicilor auto schimba legislatia RCA

Mii de reprezentanti ai Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente, afiliata la Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) au blocat, luni, 22 februarie, Piata Constitutiei, protestand impotriva “abuzurilor” la care sunt supusi cu permisiunea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). Gestul lor nu a ramas fara urmari: reprezentantii CSA au anuntat ca au un proiect de modificare legislativa potrivit careia asiguratii RCA vor avea dreptul de a solicita despagubiri pentru prejudiciile produse autovehiculului, inainte de efectuarea reparatiei acestuia.

“Campania declansata impotriva CSA provine din nenumaratele abuzuri sesizate Comisiei, de-a lungul ultimei perioade, si tratate cu o lipsa totala de respect, interes si profesionalism, sub presedintia doamnei Toncescu Angela. In acceptiunea noastra, aceste abuzuri sunt in legatura directa cu unele companii de asigurari, pe care CSA, cu sprijinul ori cu forta legislativa impusa, permite fara precedent degradarea serviciilor de despagubire auto, afectand in mod direct transportatorii care au utilajele la reparat, reparatie care trebuie platita de catre asigurator conform politei RCA. Totodata, COTAR doreste sa atraga atentia opiniei publice asupra cresterii nejustificate a tarifelor RCA pentru 2010, faptul ca in ultimii 5 ani acestea au crescut de peste patru ori, dar cand se pune problema platilor de catre unii asiguratori, sub diferite pretexte si tertipuri, intarzie platile punandu-ne in imposibilitatea de a ridica mijlocul de transport din service”, reclama protestatarii, intr-un comunicat remis redactiei.

17% din service-urile auto in faliment

Un alt aspect denuntat este modul in care CSA a supravegheat piata de asigurari din Romania, care a dus, in opinia protestatarilor, la inchiderea a peste 17% dintre service-urile auto cu capital privat din Romania, pe fondul actualei crize economice. In acelasi timp, blocarea mijlocului de transport in service din cauza ca asiguratorul nu plateste inseamna pierderi financiare insemnate pentru transportator, mai ales daca acel mijloc de transport este achizitionat in leasing. “Daca ar fi ca CSA sa aplice legea, jumatate dintre companiile de asigurare ar trebui inchise de la o zi la alta, asa cum a declarat in cadrul unei emisiuni televizate unul dintre reprezentantii CSA, domnul Albin Biro. In fapt, CSA – prin presedintele Angela Toncescu – este cel care nu aplica legea, si asupra acestui aspect COTAR doreste sa atraga atentia Guvernului, Parlamentului si Presedintiei, alaturi de intreaga societate civila. Sa nu uitam ca presedintele CSA este numit de guvern, iar asa-zisa autofinantare este falsa, daca tinem seama de modul in care se intampla”, conchid protestatarii in comunicat.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.