UPDATE 2! Restricții pentru camioane, din cauza caniculei

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNAIR) a instituit 3 zile de restricţii de circulaţie pentru camioane, ca urmare a avertizărilor de caniculă emise de Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM).

foto: Jean-Mihai Pîlșu

UPDATE 2: CNAIR a prelungit, pentru zilele de 1 și 2 august, restricțiile de circulație pentru camioanele cu MTMA mai mare de 7,5 t – în aproape toată țara, exceptând județele Harghita, Suceava și Botoșani. 

În zilele de 29, 30 şi 31 iulie, în intervalul orar 12:00-20:00, este interzisă circulația autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 7,5 tone, pe întreaga reţea rutieră, exceptând judeţele Harghita, Neamţ, Suceava şi Botoşani.

„Măsura este adoptată pentru protejarea şi conservarea sectoarelor de drum cu îmbrăcăminte bituminoasă, respectiv pentru prevenirea deformaţiilor majore ireversibile (ce implică şi pierderea stabilităţii straturilor rutiere) care pot apărea pe reţeaua rutieră, ca efect al desfăşurării traficului greu în condiţiile climatice de caniculă”, potrivit unui comunicat.

Restricțiile sunt prevăzute în articolul 44 alin. 2 al Ordonanţei de Guvern (OG) nr. 43/1997 privind regimul drumurilor.

Astfel, administratorul drumului „poate interzice temporar circulaţia vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, pe autostrăzile şi drumurile naţionale din judeţele afectate de codul portocaliu, cu excepţia: transporturilor de persoane; transporturilor de animale vii şi de produse perisabile de origine animală şi vegetală; vehicule care participă la intervenţii în caz de forţă majoră; transporturi funerare; transporturi poştale; transporturi de echipamente de prim ajutor; transporturi pentru distribuire de carburanţi; transporturi de mărfuri sub temperatura controlată; transporturi pentru tractări vehicule avariate; transporturi pentru distribuirea de apă şi hrană în zonele calamitate; transporturi cu vehicule specializate destinate prin construcţie salubrizării; transporturi apă îmbuteliată; transporturi produse provenite din exploatări agricole; transporturi militare implicate în exerciţii multinaţionale”. 

UPDATE 1: Transportatorii au nevoie de informație și susținere

Ion Lixandru, membru al Task-ului de Infrastructură al Coaliției pentru Dezvoltarea României, a atras atenția asupra importanței unei informări corecte a reprezentanților breslei, dar și cu privire la necesitatea asigurării unor condiții favorabile finalizării curselor care vor putea avea loc în principal, în timpul nopții.

În acest context, în cadrul unor discuții telefonice purtate cu secretarii de stat din Ministerul Finanțelor, Horațiu-Lucian Cosma și Gabor Sandor, precum și cu directorul general adjunct CNAIR, Gabriel Budescu, a transmis mai multe recomandări, care pot ajuta la bunul mers al lucrurilor.

Ministerul de Externe ar trebui să asigure difuzarea informației, astfel încât să fie la curent cu restricțiile inclusiv transportatorii străini aflați în tranzit. Lanțurile de logistică, producție sau activități comerciale trebuie puse și ele la curent cu aceste măsuri, luate în plină perioadă de vacanță, cu fluxuri ridicate de turiști pe litoral și în zonele montane. Echipajele ISCTR trebuie să asigure informarea în trafic și să dirijeze vehiculele grele către parcări, ținându-se cont de zonele vulnerabile unde s-au înregistrat furturi din camioane. 

Ion Lixandru: „În plus, o derogare privind timpii de condus și odihnă este absolut necesară, pentru a putea fi asigurată livrarea mărfurilor. Se impun soluții pentru asigurarea fluxului de marfă pentru platformele de automotive Craiova, Pitești, care se confruntă deja au întârzieri din cauza lipsei de semiconductori.”

În opinia reprezentantului Coaliției pentru Dezvoltarea României trebuie acordată o atenție sporită în punctele de frontieră, pentru a asigura o fluență sporită, ținând cont de traficul important de turiști din această perioadă. 

„Evidențierea corectă a tipurilor de marfă exceptate de la această restricție (de la produse alimentare, medicamente sub temperatură controlată și până la combustibili) precum și furnizarea de CNAIR a unor informații cu privire la parcări, sunt alte măsuri care trebuie luate în calcul”, a precizat el.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.