Retaileri în centrele comerciale

Bucureștiul a atras peste 20 de noi retaileri din întreaga lume în principalele centre comerciale din oraș și ocupă, alături de Praga, prima poziție în topul regional privind atragerea de noi investiții de profil, arată o analiză CBRE.

Nu mai puțin de 80 de noi branduri consacrate au intrat pe piețele din Europa Centrala și de Est într-o perioadă în care numărul proiectelor și al dezvoltatorilor de spații comerciale se află pe un trend ascendent.

Bucureștiul și Praga au atras, fiecare, câte 22 de noi branduri, ceea ce poziționează cele două capitale europene pe primul loc în topul orașelor din Europa Centrala și de Est în care noi retaileri au deschis spații comerciale.

Cei 80 de noi retaileri nou intrați în regiune au deschis, doar în cursul anului trecut, peste 85 de noi spații comerciale, dintre care aproximativ jumătate sunt lanțuri de magazine din Italia, Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie.

Nivelul consumului și cheltuielile cu retailul din țările dezvoltate ale Europei Centrale si de Est au crescut cu 6,6% în 2016, însă păstrează în continuare un nivel redus față de statele din Vestul Europei. Centrele comerciale moderne, retail park-urile sau spațiile comerciale stradale s-au dezvoltat într-un ritm accelerat în regiune, ceea ce a condus la o creștere puternică a interesului retailerilor pentru extindere, lucru care creează premisele intrării unor noi nume în ECE. România este a doua cea mai populată țară din regiune, cu semnale pozitive clare în privința evoluției economice, a creșterilor salariale, cât și a cheltuielilor, iar toate aceste semnale vor atrage noi jucători la nivel local”, declară Walter Woelfler, Head of Retail, CBRE CEE.

Analizăm aproximativ 3.000 de contracte pe care agenții CBRE le încheie în EMEA, iar datele arată că cea mai mare parte dintre acestea vin din industria fashion și zona restaurantelor și a cafenelelor. F&B (Food & Baverage) continuă să crească, iar dezvoltatorii alocă suprafețe din ce în ce mai mari acestor zone, fiind un trend care va continua și in anii următori, România find puternic reprezentată și influențată de această tendință”, a mai punctat Walter Woelfler.

Topul orașelor europene cu cele mai multe branduri atrase pe piață

Cu 22 de noi branduri care au deschis magazine la nivel local, Bucureștiul ia fața unor mari capitale precum Berlin și Madrid și se află în topul european al orașelor cu cele mai multe nume noi atrase la nivel local. Londra (65), Paris (36) și Moscova (33) sunt capitalele europene care au atras cei mai mulți retaileri în cursul anului 2016.

Economia României a fost puternic influențată de creșterea consumului, iar acest lucru s-a putut observa inclusiv în retail, acolo unde majoritatea operatorilor comerciali au raportat creșteri ale vânzărilor, iar principalele industrii vizate de climatul pozitiv au fost cele de fashion, electro-IT, restaurante sau servicii.

Generația Millennials cheltuie aproximativ 50% din venituri pe relaxare, în special pentru ieșirile cu prietenii, achiziții de produse și servicii, cinematograf, concerte sau activități variate, tendință care se observă și în cazul Generației Z, a persoanelor născute între 1995 și 2010. Spre deosebire de Millennials, cei din Generația Z își doresc să petreacă mai mult timp liber fiind mai productivi sau creativi și nu doar pentru ieșirile cu prietenii. Tot aceștia sunt și cei pentru care granițele dintre online și offline nu mai există și, practic un magazin fizic și o ofertă online nu vor mai oferi diferențe notabile. Aici intervine avantajul conceptului omni-channel, care va elimina barierele comerciale dintre tradițional și online”, a declarat Luiza Moraru, Head of Asset&Retail Services, CBRE.

CBRE Group, Inc., Fortune 500 și S&P 500 cu sediul central în Los Angeles, este cea mai mare companie de servicii comerciale și investiții în real estate din lume, pe baza veniturilor din 2016. Compania are peste 75.000 de angajați (fără a include afiliații) și răspunde nevoilor dezvoltatorilor imobiliari și deservește proprietari și chiriași prin intermediul celor peste 450 de birouri (excluzând filialele) din întreaga lume. CBRE oferă o gamă extinsă de servicii integrate, inclusiv administrare și coordonare tranzacții și management de proiecte, managementul proprietății, administrarea investițiilor, evaluare, închiriere de proprietăți, consultanță strategică, vânzări de proprietăți, servicii ipotecare și servicii de dezvoltare.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.