ROADPOL: „Cutiile negre auto” să înregistreze data și ora accidentului

ROADPOL insistă ca viitoarele „cutii negre auto” să înregistreze locul, data și ora accidentelor rutiere ROADPOL își menține ferm solicitarea către Comisia Europeană ca viitoarele înregistratoare de date de eveniment (EDR), așa să înregistreze locația, ora și data evenimentelor.

foto: POLICJA.PL (sursă: ROADPOL)

Cunoscute și sub numele de Automobile Black Boxes („cutii negre” pentru mașini – analogie la denumirea populară a înregistratoarele de zbor), aceste dispozitive vor fi implementate prin noul Regulament general al UE privind siguranța (GSR) pentru autovehicule.

„Cutiile negre auto” vor fi obligatorii pentru omologarea în UE a vehiculelor din categoria M1 (mașini), începând cu 6 iulie 2022. Niciun vehicul fără EDR nu va mai fi înregistrat în UE, începând cu data de 7 iulie 2024.

ROADPOL își menține ferm solicitarea ca EDR să înregistreze locația, ora și data evenimentelor rutiere. Într-o scrisoare transmisă către direcțiile generale ale Comisiei Europene pentru piața internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri (DG GROW), Volker Orben a reiterat poziția ROADPOL. 

Argument: datele privind locația, data și ora sunt cruciale pentru analiza coliziunilor.

Acum, ROADPOL este foarte îngrijorat de cerința propusă conform căreia EDR nu ar trebui să poată captura și stoca elemente de date cu privire la locația, data și ora evenimentelor, după cum reiese din documentul „EDR: Proiecte de elemente pentru Regulamentul UE” întocmit de contractantul TRL, se precizează în scrisoare.

Confidențialitate

„Președintele Volker Orben a informat că determinarea cauzei unei coliziuni devine din ce în ce mai dificilă. (…) El recunoaște dorința autorilor de a respecta normele privind protecția datelor, dar consideră că acest lucru a fost făcut prea strict, mai ales având în vedere că GSR în sine impune ca datele să poată fi puse la dispoziția autorităților naționale numai pe baza legislației și în conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor. El își exprimă teama că această interpretare strictă a regulilor de protecție a datelor ar fi dăunătoare pentru analiza coliziunilor care implică vehicule cu sisteme de conducere automate, deoarece marcajul de timp este crucial pentru a lega datele EDR de informațiile din Sistemul de stocare a datelor pentru conducere automată (DSSAD). Potrivit președintelui ROADPOL, protecția datelor ar putea fi garantată chiar și prin EDR-uri, care colectează informații despre locație, dată și oră”, precizează ROADPOL.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.