ROADPOL pledează pentru viteză de 30 km/h pe drumurile urbane

ROADPOL s-a alăturat altor șapte organizații într-un apel la o acțiune puternică a Uniunii Europene (UE) pentru a aborda tema „limitării vitezei la 30 km/h acolo unde oamenii merg, trăiesc și se joacă” – adică pe drumurile urbane -, în viitorul raport al inițiativei proprii a Parlamentului European privind siguranța rutieră.

foto- Poliisi.fi

„Vă scriem pentru a face apel la sprijinul dvs. puternic pentru acțiunea UE pentru a aborda principala cauză a deceselor rutiere pe drumurile europene: viteza inadecvată”, se arată în scrisoarea comună a ROADPOL, Consiliul European pentru Siguranță în Transporturi (ETSC), Federația Europeană a Drumurilor Victimele traficului (FEVR), rețeaua POLIS – Orașe și regiuni pentru inovarea transporturilor, Eurocities, Federația Internațională a Pietonilor, Federația Europeană a Cicliștilor (ECF) și Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi.

Sincronizare

Scrisoarea este programată să ajungă la deputații europeni, care urmează să voteze în curând Raportul PE privind propria inițiativă privind siguranța rutieră. Acesta vine pe fundalul celei de-a 6-a Săptămâni a Siguranței Rutiere a ONU, care, în acest an, se concentrează în mod special pe viteză și solicită factorilor de decizie să „acționeze pentru străzile cu viteză redusă din întreaga lume, limitând viteza la 30 km/h acolo unde oamenii merg, trăiesc și se joacă. ”

Argumente

„În total, 18.800 de cetățeni ai UE au murit pe drumurile europene, în 2020, și mulți alți au fost răniți grav. Atât decesele, cât și rănile grave au un cost uriaș pentru societate. Costul anual al accidentelor rutiere în UE a fost estimat la aproximativ 280 miliarde EUR, echivalentul a aproximativ 2% din PIB”, se arată în scrisoarea în care se precizează că viteza joacă un rol-cheie în provocarea accidentelor rutiere și creșterea gravității acestora.

Pledoarie

Organizațiile solicită Parlamentului European să adopte o recomandare a Comisiei Europene privind viteza care acoperă infrastructura, vehiculul și punerea în aplicare, precum și o recomandare a Comisiei Europene de a aplica limite de viteză sigure în conformitate cu abordarea sistemului sigur pentru diferite tipuri de drumuri, cum ar fi implicit 30 km/h limita pe drumurile urbane.

Mai mult, scrisoarea face apel către deputați să solicite un nivel ridicat de performanță a sistemelor de adaptare inteligentă la viteză (ISA) pentru a fi montate pe toate vehiculele noi. Statele membre și instituțiile UE ar trebui să acorde prioritate stabilirii unor limite de viteză sigure și credibile susținute de drumuri autoexplicabile și autoaplicabile, vehicule care ajută șoferii să respecte limitele de viteză, legi mai stricte, activități eficiente de aplicare a legii în materie de circulație și educație pentru utilizatorii de drumuri, organizațiile îndemn în continuare.

Prioritate

Cele 8 organizații stabilesc cu prioritate viteze mai mici în zonele urbane. „Riscul ca un utilizator neprotejat al drumului să fie ucis sau rănit grav în urma unei coliziuni cu un vehicul motorizat crește substanțial atunci când viteza vehiculului se mărește. La viteze sub 30 km/h, pietonii și bicicliștii se pot amesteca cu autovehiculele în siguranță relativă. La nivelul UE, aproximativ 70% dintre decesele rutiere din zonele urbane implică utilizatori vulnerabili ai drumului, inclusiv pietoni, motocicliști și bicicliști”, sunt informați deputații în scrisoare.

De asemenea, se subliniază că zonele de 30 km/h au câștigat în mod constant popularitate în toată Europa și că sondajele de opinie din mai multe țări arată în mod repetat că majoritatea publicului susține limite de viteză mai mici în zonele urbane. Ca exemplu, atenția deputaților este atrasă de faptul că luna aceasta Spania a introdus o limită de viteză de 30 km/h ca implicită pe drumurile urbane.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.