ROCA a preluat acțiunile Frigotehnica

ROCA, prima platformă de investiții și management destinată companiilor românești, în a doua sa tranzacție, a preluat acțiunile Frigotehnica S.A., lider național în industria frigului comercial și industrial și cu recunoaștere europeană în piața soluțiilor de refrigerare.

Cu o tradiție de 70 de ani în piața de profil, Frigotehnica S.A. are o cifră de afaceri anuală de 20 de milioane de euro, generată de instalarea și mentenanța sistemelor de frig pentru cele mai importante nume din retail, logistica și industrie din România. Intrarea ROCA în companie consolidează aceste rezultate și susține, în același timp, managementul companiei să se îndrepte și spre piețele externe.

Frigotehnica, liderul pieței de frig comercial și industrial din România, are acum un partener puternic, cu resurse financiare și cu viziune, capabil să susțină extinderea companiei la nivel european, a declarat Roxana Bodo, CEO Frigotehnica.

Rudolf Vizental, CEO ROCA: Am încredere în succesul acestui business de tradiție. ROCA vine în companie cu soluțiile necesare pentru creșterea portofoliului de clienți, atât în țară, cât și pe piețele externe. Vom oferi Grupului de companii Frigotehnica, celor 200 de angajați ai săi, dar și partenerilor de afaceri noi perspective de dezvoltare, în condiții de finanțare adecvată și viziune de management.

Analizele specialiștilor ROCA au identificat o resursă neexploată în zona investițiilor cu potențial real de creștere. România are 11.000 de companii cu active de peste un milion de euro care au nevoie de investitori. Din totalul acestor companii de impact însă, primele 1000 acoperă 50% din producția autohtonă, iar următoarele 1.500 de societăți acoperă încă 40%. Terenul fertil găzduiește următoarele 5.000 de firme, care nu găsesc soluții la bănci și sunt prea mici pentru investiții clasice.

Cele mai bune soluții pentru stabilizare și dezvoltare vin mereu din interiorul companiilor și, cu cât mai mulți antreprenori înțeleg asta, cu atât va fi mai eficientă alegerea partenerului potrivit în business. Cred în banii româneşti pentru companii româneşti, fiindcă am demonstrat că pot să aducă valoare adăugată, susține Rudolf Vizental, CEO Roca.

S-Karp – primul brand din portofoliul ROCA

Deschiderea antreprenorilor români spre noile soluții de investiții, care completează piața serviciilor de finanțare clasică, însă permit acestora să-și continue visul și să beneficieze de expertiză în management, animă perspectiva stabilității și a dezvoltării în business.

E și cazul companiei brașovene S-Karp, prima care a intrat în portofoliul ROCA. Compania  avea la acel moment dificultăți tipice unei societăți mici care, deși are un produs viabil, nu poate crește fără sprijin financiar. În cazul acestei companii, dezvoltarea implică o structură organizatorică de personal specializat, în special în vânzări și marketing, care să îi susțină ascensiunea. ROCA a facilitat un nou concept de brand, know-how-ul unei echipe cu expertiză în management și accesul la resurse financiare esențiale. S-karp lansează acum colecții noi, deschide rețele noi de magazine proprii, își consolidează strategia de vânzări online și își dezvoltă eficient relațiile comerciale cu distribuitorii locali.

Platforma ROCA, prima tranzacție în engineering

Frigotehnica marchează prima tranzacție în domeniul tehnologiei frigului și a doua în portofoliul platformei de investiții. Înființată în 1949, compania e lider național în domeniul soluțiilor de refrigerare, pe o piață în creștere și cu potențial de extindere în alte țări. Principala linie de business consta in oferirea de solutii la cheie pentru instalatiile frigorifice ale marilor retaileri, ale centrelor logistice precum si din industria alimentara. Planurile companiei au generat oportunitatea identificării unui investitor strategic cu obiectivul susținerii unei extinderi a portofoliului de clienți pe piețele locale a unui brand de tradiție în economia românească. ROCA contribuie aici cu soluții personalizate pentru dezvoltarea companiei Frigotehnica.

ROCA e prima platformă de investiții și management dedicată companiilor românești aflate în dificultate. ROCA este prima soluție viabilă pentru însănătoșirea mediului de business românesc, care susține creativitatea antreprenorilor autohtoni, fiind partenerul solid de care aceștia au nevoie pentru a transforma o viziune într-o poveste de succes.

Strategia de business a Platformei este de a identifica branduri românești cu potențial de creștere și a le susține în dezvoltarea lor, de a crea companii sănătoase, care să dezvolte branduri „made in Romania” și de a le da, sau reda, anvergura națională și internatională. ROCA creează valoare și dă acestei valori o identitate națională. Acționarii platformei ROCA sunt persoane cu o reputație solidă, modele pentru mediul de afaceri și pentru modul de implicare socială.

Acasă

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.