Programul național de turism cultural „România Atractivă” a câștigat, pe 8 aprilie, locul 3 la categoria „Cea mai bună promovare” la Gala Destinația Anului 2025.
Proiectul este, astfel, recunoscut la mai puțin un an de la lansare, pentru contribuția semnificativă adusă industriei de turism din România și în special sectorului de turism cultural.
În cadrul acestei categorii, premiul a fost acordat exclusiv pe baza voturilor celor peste 150 de membri ai juriului, profesioniști din domeniul turismului, marketingului și promovării, potrivit comunicatului transmis redacției.
În fiecare an, România își pune în valoare cele mai atractive destinații turistice prin intermediul competiției „Destinația Anului”, care promovează și recunoaște nu doar cele mai îndrăgite obiective din țara noastră, ci și pe cele care s-au remarcat printr-o dezvoltare exemplară și continuă, dar și printr-un mare potențial turistic.
În 2025, la categoria „Cea mai bună promovare”, „România Atractivă” s-a aflat pe podium, la mai puțin de un an de la lansare, alături de destinații și proiecte turistice care au realizat acțiuni de promovare remarcabile: Via Transilvanica (locul 1), a cărei comunicare a început în 2018, și Craiova (locul 2).
„Destinația anului” este cea mai importantă competiție pentru destinații turistice din România, iar câștigătorii sunt desemnați de voturile a peste 150 de membri ai juriului, ale publicului, precum și de o cercetare sociologică reprezentativă la nivel național, cu mii de respondenți.

„Promovarea tradițională și cea online au un rol esențial în dezvoltarea unei destinații și în consolidarea imaginii unui proiect precum „România Atractivă”, care prin structura sa are o componentă multimedia complexă. Anvergura internațională a unei destinații, cum este România, poate fi creată doar printr-un demers susținut care să aibă vizibilitate pe plan local și la nivel global. Doar astfel se poate atinge o audiență diversificată și se poate crea o conexiune autentică între vizitatori și cultura locală. Din această perspectivă, tehnologia modernă ne vine în întâmpinare, adăugând accesibilitate și interactivitate, facilitând o experiență turistică integrată și captivantă. Acesta a fost dezideratul echipei care a gândit și care implementează proiectul „România Atractivă”: transformarea acestui proiect într-unul de referință, mai ales în rândul turiștilor care caută experiențe unice”, a subliniat secretarul de stat MIPE, Răzvan Popescu.
Cum a fost promovat programul „România Atractivă” în primul an de la lansare
Website și aplicație mobilă de travel
Turiștii dornici să descopere „România Atractivă” pot accesa website-ul romania-atractiva.ro sau aplicația mobilă de travel, disponibilă gratuit pentru iOS și Android (poate fi descărcată de aici: https://romaniaatractiva.app.link/download). Utilizatorii descoperă astfel o bibliotecă digitală, disponibilă în cinci limbi de circulație internațională, în care este prezentat fiecare dintre cele 275 de obiective culturale principale, cu informații actualizate în format video, foto, prin tururi virtuale, animații 3D, ghiduri audio și texte de promovare.
În prima săptămână de la lansare, în mai 2024, la categoria Travel & Local, aplicația „România Atractivă” s-a aflat pe locul 3 în clasamentul descărcărilor pe Google Play, plasându-se imediat după aplicația Booking. „România Atractivă” a fost foarte bine primită și de către publicul internațional, imediat după lansare. La categoria Travel & Local de pe Google Play, „România Atractivă” a ocupat locul 3 în Italia în clasamentul descărcărilor, locul 4 în Austria, Danemarca, Belgia, Bulgaria și Ungaria, locul 9 în Franța și UK, respectiv locul 12 în Germania, fiind astfel una dintre cele mai descărcate aplicații de travel la nivel european.
Zeci de jurnaliști și creatori de conținut au vizitat și promovat obiective din „România Atractivă”
Zeci de creatori de conținut, jurnaliști români și străini au vizitat, în lunile mai și august 2024, prin intermediul unor info-trip-uri, o parte din obiectivele turistice incluse în cele 12 rute din programul „România Atractivă”.
Creatorii de conținut, implicați în campanie, au promovat „România Atractivă” cu peste 1.800 de postări și story-uri, care au generat un reach în social media de peste 11 milioane, dintre care 5,5 milioane reach organic.
Mai mult decât atât, programul „România Atractivă” a înregistrat până în acest moment peste 700 de apariții în presa națională și internațională, se mai arată în comunicat.
„România Atractivă”, prezentă și la marile târguri internaționale de turism
Programul de turism cultural „România Atractivă” a fost promovat și la cinci mari târguri internaționale de turism, într-un interval de doar șase luni, fapt ce reprezintă încă un motiv pentru care programul românesc de turism cultural devine tot mai vizibil la nivel internațional.
De altfel, participarea la cele mai importante târguri de turism din Europa reprezintă unul dintre pilonii principali ai strategiei de promovare offline a programului de turism cultural.
PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată
„România Atractivă”, primul program național de susținere a turismului cultural, s-a lansat în mai 2024 și se va finaliza în iunie 2026. Programul „România Atractivă”, cu o valoare de peste 36,35 milioane lei, este parte a Componentei 11 – Turism și Cultură, Investiția 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), iar principalii beneficiari sunt autoritățile locale, alături de turiștii români și străini.
Programul este coordonat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și implementat împreună cu echipele profesionale ale consorțiului declarat câștigător în urma licitației organizate de minister, în anul 2022: Terra Building, companie românească specializată în infrastructură rutieră, care asigură realizarea infrastructurii de semnalizare a obiectivelor și Eventya, companie specializată în dezvoltarea de aplicații de travel și content marketing, care a dezvoltat platforma și conținutul de pe platformă și asigură mentenanța acesteia precum și execuția activităților de marketing și de promovare.
Programul include 12 rute turistice tematice care străbat întreaga țară, cu 275 de obiective de vizitat care sunt prezentate în platforma multimedia dedicată și care, până în 2026, vor fi semnalizate și prin infrastructură rutieră specifică. Rutele sunt: Ruta castelelor, Ruta curiilor din Transilvania, Ruta culelor, Traseul gastronomiei tradiționale românești, Ruta bisericilor fortificate, Ruta bisericilor de lemn, Ruta mănăstirilor din zona Moldovei, Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României, Ruta castrelor romane, Ruta cetăților, Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei, Ruta satelor cu arhitectură tradițională.