Romania si R. Moldova croiesc o autostrada comuna

 

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a discutat, joi, cu Anatol Salaru, ministrul Transporturilor si Infrastructurii Drumurilor din Republica Moldova, despre construirea Autostrazii Targu-Mures-Iasi-Ungheni, dar si despre proiectele cu finantare nerambursabila acordata de Romania pentru restabilirea navigatiei pe raul Prut.

”In legatura cu  Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni, in prezent sunt in curs de elaborare Studiile de Fezabilitate aferente obiectivului de investitii, avand termenul final de predare trimestrul II 2012. In privinta restabilirii navigatiei pe raul Prut, MTI a propus finantarea urmatoarelor studii de fezabilitate ca prim pas esential in realizarea proiectului, conform Acordului pentru ajutor financiar nerambursabil in valoare de 100 milioane de euro acordat de Romania Republicii Moldova: Studiul de Fezabilitate privind “Amenajarea raului Prut pentru navigatie si alte folosinte” – in valoare estimativa de 1.300.000 de euro – si Studiul de Fezabilitate privind “Lucrari de navigatie in zona de confluenta rau Prut cu fluviul Dunarea” – in valoare estimativa de 200.000 de euro”, a anuntat Anca Boagiu.

Ea a propus constituirea unei comisii mixte romano-moldovene pentru stabilirea de comun acord a solutiilor tehnice de interconectare a viitoarei autostrazi cu infrastructura de transport rutier de pe teritoriul Republicii Moldova. Etapa initiala va consta in realizarea unui profil 1×2 benzi, cu circulatie bidirectionala, care va trebui sa garanteze nivelul de serviciu prestabilit pentru volumul de trafic prognozat pentru primii 10 ani de functionare a autostrazii.

Ministrul Boagiu a amintit si despre proiectele pregatite de CNADNR pentru realizarea de reparatii capitale pe podurile peste raul Prut, proiecte care pot fi finantate in cadrul Programului de Cooperare Transfrontaliera Romania- Ucraina- Republica Moldova 2007-2013. Astfel, CNADNR a pregatit documentatia tehnica pentru promovarea lucrarilor de reparatii capitale necesare consolidarii urmatoarelor poduri peste Prut:

  • cel de pe DN 24B, la km 42, la Albita – Leuseni;
  • cel de pe DN 2B, la km 149,8, la Gala??i –  Giurgiulesti;
  • cel de pe DN 26A, la km 0,5, la Oancea –  Cahul;
  • cel de pe DN 24, la km 219,5, la Sculeni – Sculeni.

In ceea ce priveste construirea de noi poduri peste raul Prut, ministrul Boagiu a amintit de proiectul podului de la Falciu, unde CNADNR a propus inca din noiembrie 2010 o comisie mixta din specialisti si reprezentanti ai autoritatilor locale care sa analizeze detaliat amplasamentul si sa cada de acord asupra unei variante comune. Comisia va delibera si in cazul podului de la Ungheni, justificat  de construirea viitoarei Autostrazi Targu Mures – Iasi – Ungheni si de necesitatea amplasarii unui Punct de trecere a Frontierei, care sa asigure interconectarea viitoarei infrastructuri la profil de autostrada. Potrivit ministrului roman, lucrarile de consolidare a infrastructurii si repararea tablierelor metalice ale podului feroviar Giurgiulesti, la km 271,9 urmeaza sa intre in procedura de achizi??ie, prin POS-T. 

 

Totodata, pentru proiectul de modernizare a caii ferate Iasi-Ungheni-Chisinau, cele doua state pot apela la solutia finantarii din mecanismul financiar ”Neighbourhood Investment Facility”, cu sprijinul Comisiei Europene.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.