Românii, campioni la sancțiuni pentru lipsa permisului de acces în Kent

Autoritățile din Marea Britanie au semnalat o incidență ridicată a sancțiunilor aplicate șoferilor români de camioane pentru lipsa permisului electronic de acces în Kent.

Harta locurilor de management al traficului din Kent

Amintim că, începând cu 1 ianuarie, conducătorii de vehicule grele de marfă (HGV) sau transportatorii desemnați trebuie să folosească serviciul Verificați dacă autovehiculul greu de marfă (HGV) este pregătit să treacă frontiera pentru obținerea unui Permis de Acces în Kent (KAP) dacă folosesc Portul Dover sau Eurotunelul. Acesta are rolul de a preveni ambuteiajele în Kent prin garantarea nereținerii HGV-urilor în porturi.

Ambuteiajele se pot produce oricum dacă conducătorii de HGV-uri ajung la Portul Dover sau Eurotunel fără documentele corecte. Forumul de Reziliență Kent a dezvoltat planuri pentru a aborda această situație. Poliția Kent va decide când să activeze porțiuni ale planurilor, în funcție de nivelul eventualului ambuteiaj.

Va exista management de trafic între joncțiunile 8 și 9 ale M20. HGV-urile care traversează Canalul Mânecii prin Dover sau Eurotunel vor folosi banda pentru coastă. În funcție de nivelul ambuteiajului, HGV-urile pot fi reținute între joncțiunile 8 și 9 până la decongestionarea porturilor.

Ceilalți participanți la trafic vor folosi circulația cu benzi reversibile în două sensuri pe banda opusă. HGV-urile care nu călătoresc internațional sau care transportă pești/crustacee sau pui de o zi și care afișează un permis de prioritizare valabil pot folosi circulația reversibilă. Conducătorii de HGV pot fi amendați cu 300 GBP dacă folosesc circulația reversibilă atunci când nu ar trebui.

Când există management de trafic activ, din nou în funcție de nivelul ambuteiajului, conducătorilor de HGV li se poate solicita să urmeze indicatoarele spre Aeroportul Manston (dacă se îndreaptă spre Dover) sau spre Sevington. Permisele de prioritizare pentru pește/crustacee sau pui de o zi vor fi emise la Ebbsfleet.

Dacă călătoriți prin Kent la începutul lui 2021, țineți cont că sunt posibile decalaje dacă există întârzieri la frontieră. Conducătorii de HGV trebuie să își planifice călătoria pentru a se asigura că pot lua pauze și, mai ales, perioade de odihnă peste noapte înainte de intra în Kent. Acest lucru va reduce la minimum riscul de atingere a orelor limită de conducere. Dacă este nevoie, există un plan convenit anterior de micșorare a orelor de conducere pentru a ajuta în caz de ambuteiaj.

Conducătorii de HGV trebuie să își asigure suficientă apă și mâncare în caz de întârzieri la frontieră. Conducătorii de HGV pot căuta zonele de servicii autorutiere de pe traseul lor, pentru a își putea planifica mai bine călătoria.

Consiliul comitatului Kent a introdus o interdicție de 6 luni de parcare a HGV-urilor în Ashford, Canterbury, Dover, Folkestone și Hythe, Maidstone, Swale și Thanet începând cu 1 ianuarie 2021. Acest lucru încearcă stoparea parcării antisociale din zonele rezidențiale. Interdicția nu se va aplica șoferilor care își iau pauzele scurte de 45 de minute în locuri sigure. Consiliul comitatului nu va viza vehiculele grele de marfă care sunt parcate pe parcele industriale sau în zone de depozitare și care nu obstrucționează sau deranjează acțiunile de aplicare a legii.

Mai multe detalii, în limba română, la:

Transportul de mărfuri între Marea Britanie și UE: ghid pentru transportatori și conducătorii auto comerciali

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.