Românii caută zboruri ieftine pentru destinaţii îndepărtate

Trendurile în turismul românesc evoluează şi comportamentul de cumpărare al turiştilor români este într-o continuă schimbare. Dacă acum 10 ani majoritatea turiştilor se documenta online dar cumpăra de la agenţiile stradale, astăzi ponderea rezervărilor online depăşeşte 85% din total.

Daniel Truica

Preţul rămâne criteriul principal în alegerea companiei aeriene sau a rutei de zbor, însă opţiunile de călătorie ale românilor au evoluat, iar aceştia caută din ce în ce mai mult destinaţii îndepărtate, în care se ajunge prin cel puţin două segmente de zbor.

Turiştii români sunt mult mai deschişi la opţiuni creative de zbor, cu zboruri operate de două sau mai multe companii aeriene sau cu escale de 24 de ore în care pot explora încă o destinaţie.

Acestea sunt concluziile unei analize interne Vola.ro realizate pentru a marca 2 ani de la introducerea opţiunilor Smart Connection în căutările Vola.ro.

Smart Connection este un instrument ce permite turiştilor să aibă acces, printr-o simplă căutare, la zboruri compuse din segmente operate de companii aeriene diferite. Folosind Smart Connection, turiştii români au acces la destinaţii care ar fi fost mai dificil de atins şi la preţuri cu până la 60% mai mici la bilete de avion. Se adresează fie celor care îşi doresc să ajungă în destinaţii unde nu există zboruri directe sau cu conexiuni complicate dar şi turiştilor care vor să profite cât mai mult de zilele de vacanţă şi să experimenteze cât mai multe destinaţii.

Rezervările finalizate folosind Smart Connection pe Vola.ro s-au dublat ca număr în 2017 faţă de 2016, înregistrând o creştere cu 114%. Românii au ales astfel variantele cele mai avantajoase din punctul de vedere al preţului şi au ajuns în destinaţii mediu curier la preţuri până în 200 euro / bilet. Spre exemplu, un zbor Bucureşti – Marrakech costă în jur de 400 euro, folosind acceasi companie de linie. Dacă turiştii optează pentru rezervarea Smart Connection, cu un zbor cu două companii low cost, preţul ajunge la 160 euro / persoană. Pe lângă Marrakech, alte destinaţii solicitate sunt Tenerife, Porto, Ibiza şi Palma de Mallorca.

Turiştii care aleg variantele de zbor Smart Connection sunt predominant tineri, până în 35 de ani, care preferă să îşi lase o escală cât mai lungă între segmentele de zbor astfel încât să mai exploreze încă o destinaţie.

Toate rezervările Smart Connection beneficiază de o garanţie specială prin care pasagerii primesc suportul departamentului de Relaţii cu Clienţii Vola.ro în identificarea unor rute alternative şi achiziţionarea gratuită de către Vola.ro a unui bilet la următorul zbor disponibil, în cazul în care unul dintre segmente este anulat sau întârzierile de zbor au făcut imposibilă conexiunea.

În 2017 şi până la această dată, valoarea despăgubirilor obţinute în aplicarea garanţiei Smart Connection a fost de peste 25.000 de euro.

„Principalul risc la zborurile cu mai multe companii aeriene este legat de lipsa de drepturi a pasagerilor în cazul în care se pierde o conexiune din cauza unui segment de zbor anterior, cu o altă companie aeriană. Ne bucurăm că am dus un produs de programare la un nivel superior, ataşându-i şi o garanţie care presupune că echipa de Relaţii cu Clienţii Vola.ro, disponibilă 24/7, oferă alternative de zbor gratuite clienţilor care cumpără un Smart Connection.” A declarat Daniel Truica, CEO Vola.ro

Despre Vola.ro

În 2017 Vola a fost desemnată printr-un studiu Mercury Research drept cea mai de încredere agenţie de turism online din România. Compania a avut, încă de la înfiinţare, o dinamică explozivă, atât ca cifră de afaceri, cât şi ca număr de angajaţi şi clienţi. Vola.ro deserveşte persoane fizice sau companii, oferind servicii complete de turism: suport pentru rezervarea biletelor de avion de linie şi low-cost, rezervări hoteluri, city break-uri, vacanţe, pachete de turism intern, asigurări medicale de călătorie şi servicii de rent-a-car.  

De asemenea, Vola.ro este prima companie din România care a fost clasată pe primul loc, pentru trei ani consecutivi, în topul Deloitte Technology Fast 50, în Europa Centrală. În 2015, Vola.ro a primit o investiţie de 5 milioane de euro din partea 3TS Capital Partners, acelaşi fond care a mai investit în România în Elefant.ro, InternetCorp, Zoot şi Vector Watch.

În 2016, Vola.ro a avut o cifră de afaceri de aproximativ 5,5 milioane de EUR şi a înregistrat un total al tranzacţiilor de peste 50 de milioane de EUR.

Vola.ro este cea mai cunoscută şi mai utilizată agenţie online de turism din România, potrivit unui studiu realizat de GFK în 2016.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.