Șeful CNAIR, despre Autostrada Sibiu – Pitești la dezbaterea AGIR

Ştefan Ioniţă, directorul general interimar al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a declarat în 3 octombrie, la dezbaterea organizată la sediul Asociaţiei Generale a Inginerilor din România (AGIR) pe tema  infrastructurii rutiere din România, că Autostrada Sibiu – Pitești poate fi construită fără nicio problemă pe baza documentaţiei deja existente.

Iată precizările CNAIR:

La dezbatere au mai  participat Lucian Georgescu, ministrul Cercetării şi Inovării,  Dragoş Pelmuş, secretar general Adjunct în Ministerul Transporturilor, Nicolae Noica, fost ministru al Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, Mihai Mihăiţa, preşedintele AGIR şi membri ai altor  asociaţii de profil.

Discuţiile au vizat problemele cu care se confruntă infrastructura rutieră în acest moment, şi s-au axat cu precădere pe subiectul autostrăzii Sibiu-Piteşti. Cu această ocazie au fost aduse în discuţie inclusiv motivele care au provocat întârzierea acestui proiect.

Ştefan Ioniţă a afirmat din nou că autostrada Sibiu-Piteşti poate fi construită fără nicio problemă, în baza documentaţiei deja existente:

Sibiu–Piteşti este una dintre priorităţile noastre şi este un proiect ce poate fi promovat pe documentaţia din 2008. Am fost pe teren, am beneficiat de sprijinul Institutului Geologic Român, care a furnizat deja un document. Toate acestea vin să demonstreze valabilitatea studiului din 2008, şi nicidecum că soluţiile de atunci nu au fost cele optime. În definitiv relieful este acelaşi, nu s-au schimbat lucruri semnificative.

Avem în cadrul Companiei toate pârghiile şi toate mecanismele să facem lucrurile bine. Vom lucra cu experţii nostri, ingineri de drumuri, cu instituţii de prestigiu din România, cu asociaţii precum AGIR, Asociaţia profesională de drumuri şi poduri, proiectantul IPTANA. Nimic nu ne reţine să continuam”, a precizat Directorul General al CNAIR SA, Ştefan Ioniţă.

În ceea ce priveşte problemele infrastructurii rutiere, Nicolae Noica, fost ministru al Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, a identificat două astfel de probleme: lipsa de stabilitate a strategiilor de dezvoltare a infrastructurii rutiere, dar şi revizuirea frecventă a studiilor de fezabilitate:  „E nevoie de un act guvernamental prin care să stabilim reguli de păstrare, inventariere, cercetare a arhivelor, întocmite cu prilejul realizării studiilor proiectelor obiectivelor strategice, cu precădere ale studiilor geotehnice.

În opinia fostului ministru, doar astfel poate exista  continuitate şi eficienţă în abordarea proiectelor de infrastructură importante.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.