Service-uri auto amenințate cu pistolul de clienții nemulțumiți

Angajații unui service auto au fost amenințați cun un pistol, zilele trecute, de un client nemulțumit de reparațiile care i-au fost efectuate la mașină.

Vasile Ștefănescu, președintele COTAR

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) atrage atenția Guvernului și Parlamentului că „există o legătură de cauzalitate directă între tarifele reduse, impuse prin contract de asigurători, și practicate obligatoriu de service-uri, care afectează inevitabil calitatea reparațiilor și profesionalismul angajaților”.

COTAR lansează din nou un apel către autorități, cu privire la modificările care se doresc a fi aduse prin Plx-216 -2024 la Lege RCA 132/2017. Concret, „COTAR avertizează în special grupul de deputați PSD-PNL de la Camera Deputaților în legătură cu pericolele și consecințele grave ale modificării Legii RCA 132/2017, după ce service-urile auto care fac reparații în limita sumelor ajustate la cerera asigurătorilor au ajuns să suporte consecințele pentru slaba calitate a reparațiilor, inclusiv s-a ajuns la amenințări cu pisctolul, din partea clienților nemulțumiți”.

Domnule prim-ministru Marcel Ciolacu și domnule președinte PNL, Nicolae Ciucă, după amenințarea cu un pistol, într-un service auto, suntem la un pas de o tragedie care ar putea costa vieți omenești, din cauza unor reparații de proastă calitate. Din păcate, aici am ajuns astăzi, din lipsa unui ASF care să sancționeze societățile de asigurări pentru neplata daunelor, RAR trebuie să își facă datoria și să controleze eficient service-urile care nu folosesc piese originale”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Reprezentanții confederației subliniază că „în Germania se pedepsește cu închisoare semnarea oricărui contract de colaborare între un asigurător și un service auto, în timp ce în România „Parlamentul, ASF și Consiliul Concurenței doresc să modifice legea astfel încât doar service-urile aflate sub contract cu asigurătorul să poată efectua reparații. De ce? Pentru ca aceste service-uri să fie obligate să accepte tarifele impuse de asigurători, ceea ce conduce, în mod inevitabil, la situații în care păgubiții, nemulțumiți de calitatea reparațiilor, ajung să amenințe angajații service-urilor”.

„În contextul actual, din cauza tarifelor reduse și a discounturilor impuse de societățile de asigurări multinaționale, prin contracte dezavantajoase cu service-urile auto, principalii afectați sunt păgubiții și asigurații, care sunt obligați să accepte reparații de proastă calitate din partea service-urilor auto aflate sub contract cu asigurătorul, precum și să achite diferențe la reparațiile auto datorită faptului că societățile de asigurări refuză plata dosarelor sau au intrat în faliment, cu complicitatea ASF. 

Sunt situații critice, așa cum presa a relatat, pe 27 august, când angajații unui service auto au fost amenințați cu moartea de către proprietarul unui vehicul prost reparat, care a scos pistolul în fața lor. Acest incident este o consecință gravă a tuturor demersurilor pe care asigurătorii le fac, de mai mulți ani, pentru a modifica legislația în favoarea lor și a diminua cuantumul sumelor alocate reparațiilor. Există o legătură de cauzalitate directă între tarifele reduse, impuse prin contract de asigurători, și practicate obligatoriu de service-uri, care afectează inevitabil calitatea reparațiilor și profesionalismul angajaților. Consiliul Concurenței nu vede o problemă foarte gravă care afectează mii de tarife aliniate între asigurător și service. 

COTAR atrage atenția asupra faptului că piața reparațiilor auto din România trebuie să rămână liberă, bazată pe cerere și ofertă, conform normelor și directivelor Uniunii Europene, și nu îngrădită de diverse tarife de referință impuse arbitrar de o parte a deputaților PSD-PNL din Parlament, fără a avea la bază niciun studiu de impact asupra pieței și a celor 10 milioane de plătitori de polite RCA din România. 

De asemenea, solicităm de urgență ca RAR și ANPC să verifice cu rigurozitate service-urile auto care nu prestează reparații de calitate și să le retragă autorizațiile celor care înregistrează reclamații repetate și întemeiate din partea clienților. Aceste service-uri reprezintă un pericol real pentru siguranța participanților la trafic și subminează eforturile service-urilor serioase, care, în ciuda dificultăților actuale, reușesc să țină pasul cu tehnologia, să achite taxe și impozite la zi, să investească în formarea angajaților în centre de instruire din străinătate și să facă investiții semnificative în șefi de lucru, în utilaje și scule”. 

Confederația COTAR solicită Guvernului, Parlamentului și Curții Constituționale „să ia în considerare aceste aspecte critice și să acționeze în consecință, pentru a proteja drepturile și siguranța cetățenilor români”.

Vă rugăm, domnule Marcel Ciolacu, să faceți tot ce vă stă în putință ca propunerile deputaților PSD care doresc să fie introduse în Plx-216/2024 să se întoarcă la ASF, pentru a fi dezbătute public de către reprezentanții tuturor asociațiilor de consumatori, asigurători, transportatori, service-uri auto etc. Nu este normal ca un grup de deputați PSD să distrugă definitiv piața asigurărilor din România, venind cu niște propuneri nocive și periculoase, atât pentru cei circa 10 milioane de asigurați plătitori de RCA, cât și pentru toți cetățenii României sau cei străini, aflați în tranzit, care pot deveni victime ale accidentelor rutiere provocate în urma unor reparații făcute pe bani puțini, la cererea asigurătorilor”, a mai declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.