Titi AUR – un partener de cursa lunga in Siguranta Rutiera

Campania organizata de Asociatia Romana pentru Securitate si Sanatate in Munca (ARSSM) a ajuns, de data aceasta, la Constanta, cu un workshop de exceptie, la care s-au alaturat Gisela Derrick, reprezentanta IOSH (Institution for Occupational Safety and Health) din Marea Britanie, dar si multiplul campion roman de raliu Titi Aur.

Prima sesiune a work­shop­ului a aratat par­ti­ci­pantilor organizarea si monitorizarea pana la detaliu a activitatilor so­ferilor de distributie intr-o com­pa­nie cu peste 1.500 de vehicule. Joan Pearce de la Allied Bakeries din Marea Britanie a aratat ca cel mai important aspect in pre­ve­ni­rea riscurilor si reducerea cos­tu­ri­lor accidentelor ramane o buna in­struire si o monitorizare per­ma­nen­ta a conducatorilor auto. Pro­ce­sul de instruire trebuie sa fie con­tinuu si sa aiba ca scop con­sti­entizarea soferilor asupra rolu­lui lor principal in siguranta rutiera si asupra consecintelor unui ac­ci­dent pentru soferi si familiile a­cestora, dar si pentru intreprindere si societate in final.

Consecintele accidentelor ru­tie­re grave din judetul Constanta au fost prezentate prin filme su­ges­tive de catre reprezentantii Po­litiei Rutiere si ai ISU Con­stan­ta.

Cel de-al treilea subiect de pe agenda de zi a fost cel care a dat un aer mai special intalnirii, o de­mon­stratie practica a multiplului campion de raliu, Titi Aur.

Conducerea defensiva

In parcarea hotelului Condor din centrul statiunii Mamaia, pilo­tul Titi Aur a efectuat manevre ce ar putea salva viata participantilor la trafic. In contextul accidentelor grave din ultima vreme, Titi Aur a aratat si cum se poate evita un de­rapaj ce se soldeaza de obicei cu avarierea masinilor si ranirea, uneori fatala, a celor aflati in auto­ve­hicule. Con­ducerea defensiva poate in­sem­na diferenta dintre viata si moar­te, atunci cand supra­vie­tuirea de­pinde de un reflex, de o fractiune de secunda. „In Roma­nia, nu se fa­ce scoala de soferi, ci scoala de ob­tinut permisul de con­ducere. Noi in­vatam soferii sa con­duca pre­ven­tiv in adevaratul sens al cuvantului si ii invatam cum sa iasa din situatii-limita. Con­ceptul de conducere de­fen­­si­va a aparut in Statele Unite pen­­tru prima data, apoi in Europa prin anii ‘80, iar in Romania abia a­cum. In alte tari, participantii la trafic sunt controlati din toate punctele de vedere la un interval cuprins intre unu si trei ani, pe cand in Ro­mania acest lucru nu se prac­tica“, a declarat Titi Aur. Cursurile de con­ducere defensiva au rol de protectie a muncii si de a-i invata pe toti cei care conduc cum sa sta­paneasca masina. Potrivit in­struc­torului de conducere de­fen­si­va, Titi Aur, in ultimii trei ani, 8.000 de persoane au urmat cur­su­rile scolii, dintre care 300 ce­tateni straini. „Cel mult 20% din­tre soferii romani care au urmat cur­surile au facut ceea ce a trebuit in conditii critice, restul de 80% fa­­cand ceea ce nu trebuie. In schimb, majoritatea cetatenilor stra­ini au facut exact ce trebuia. Aceste lu­cruri se intampla din cau­za ca sco­lile de soferi din Roma­nia nu ii invata pe cursanti decat cum sa ia permisul mai repede si nu cum sa conduca“, a precizat Titi Aur.

Florin Trusca, managerul teh­nic al Campaniei pentru Siguranta Ru­tiera, a declarat la finalul work­sho­pului: „Intr-o perioada deo­se­bit de dificila din punct de vedere eco­nomic si in domenii ce nece­si­ta atentie permanenta asupra ac­tivitatilor curente, cum sunt trans­porturile si distributia, Cam­pa­nia de prevenire aduce aproape de angajatori, bune practici, care con­stituie o investitie in prevenire si genereaza economii prin redu­ce­rea accidentelor si a pierderilor umane si materiale cauzate de acestea”.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.