Sistem automat de verificare a documentelor, la Otopeni

La Punctul de Trecere a Frontierei de la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni este funcțional, începând din 4 martie, un sistem modern de verificare a documentelor de călătorie (automated border control systems).
 
Astfel, persoanele care tranzitează principala poartă aeriană de intrare în România, prin punctul de trecere a frontierei din Aeroportul „Henri Coandă”, își vor verifica documentele de călătorie la 6 porți cu scanere amplasate.
 
„Operaționalizarea acestui sistem, cu cele 6 porți în prima fază, dar pentru care există perspectiva extinderii la 24 de porti, este răspunsul instituțional așteptat în raport cu provocările societății, cu realitatea unei lumi în continuă evoluție, și va conduce, cu siguranță, la creșterea nivelului de siguranță al călătorilor, la îmbunătățirea confortului acestora și la eficientizarea activității de gestionare a frontierelor”, a declarat ministrul de Interne, Lucian Bode, prezent la aeroport, împreună cu ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la inaugurarea sistemului automat.
 
„Mă bucur să văd că Poliția de Frontieră este una dintre structurile care și-a îmbunătățit constant activitatea prin accesarea de fonduri europene. Așadar, acest proiect-pilot reprezintă o premieră și sunt convins că există un interes ridicat din partea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, a Companiei Naționale Aeroporturi București, a aeroporturilor regionale care ni se vor alătura în acest demers și vor contribui la implementarea și extinderea unor sisteme similare pe cât mai multe aeroporturi din țară. Ne propunem ca în următorul exercițiu financiar european 2021-2027, cu ajutorul tuturor autorităților responsabile, să extindem atât numărul de porți inteligente, cât și de aeroporturi în care se vor implementa astfel de sisteme, accesând bani europeni”, a adăugat ministrul.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.