Șoferii ar putea dubla cu ușurință durata de viață a anvelopelor

Potrivit unui studiu solicitat de Nokian Tyres, numărul de anvelope uzate de pe șosele este îngrijorător de mare. De obicei, șoferii achiziționează anvelope noi doar atunci când adâncimea benzii de rulare este mult redusă și caracteristicile de siguranță ale anvelopei sunt clar afectate. Potrivit experților, siguranța ar trebui să fie mereu prioritară. Anvelopele premium sunt și sigure și durabile. 

Siguranța este criteriul numărul unu pentru șoferii care achiziționează anvelope noi. Conform unui sondaj solicitat de Nokian Tyres (YouGov martie 2021), alte caracteristici importante sunt durabilitatea, consumul redus de combustibil, zgomotul redus și costurile mici. Studiul a fost realizat în Germania, nordul Italiei, Rusia, Suedia și Finlanda. În fiecare țară au răspuns la sondaj 1.000 de șoferi.

Studiul indică faptul că mai mult de unul din patru șoferi achiziționează anvelope noi de iarnă numai după ce adâncimea benzii de rulare atinge valoarea minimă legală. În plus, aproape o pătrime dintre respondenți au indicat că achiziționează anvelope numai după ce observă diminuarea caracteristicilor de siguranță. Aceste cifre nu îi includ pe șoferii care folosesc anvelope all season. 

Matti Morri, Technical Customer Service Manager, Nokian Tyres, este puțin îngrijorat de rezultate.

„Anvelopele nu trebuie niciodată uzate complet. O adâncime a benzii de rulare de 4 milimetri este o limită sensibilă pentru înlocuirea anvelopelor. Odată ce adâncimea benzii de rulare scade sub 4 milimetri, caracteristicile anvelopei se deteriorează în mod evident, în special în privința prevenirii acvaplanării. O adâncime foarte mică a benzii de rulare crește și riscul de deteriorare prin perforare”. 

Prețul unei anvelope indică și durabilitatea acesteia

Cumpărătorii de anvelope ar trebui să ia în considerare întreaga durată de viață a produsului: prețul indică parțial materialele utilizate în fabricație. Anvelopele premium au compuși de cauciuc și metal mai buni și mai durabili decât alternativele mai ieftine. De exemplu, anvelopele Nokian Tyres pentru SUV-uri și autoutilitare conțin fibră de aramidă, care întărește peretele lateral al anvelopei. Aramida este o fibră foarte puternică folosită, de exemplu, pentru vestele antiglonț.

Totuși, rezistența la uzură nu ar trebui să fie singurul criteriu important în alegerea anvelopelor. Siguranța merită și ea luată în calcul, iar o bună aderență pe teren umed și prevenirea acvaplanării contribuie în mare măsură la aceasta”, spune Matti Morri. 

„Șoferii pot prelungi durata de viață a anvelopelor prin rotirea acestora din față în spate și invers. Acest lucru va face ca anvelopele să se uzeze uniform. Din păcate, rotirea anvelopelor nu este prea întâlnită, chiar dacă ar putea chiar să dubleze kilometrajul obținut cu un set de anvelope”, adaugă el. 

Și depozitarea corectă poate îmbunătăți durabilitatea anvelopelor. Cel mai bun loc pentru anvelope este unul răcoros și uscat, ferit de lumina soarelui. Acest lucru este important, având în vedere că sondajul Nokian Tyres sugerează că peste 75% dintre șoferi își păstrează anvelopele acasă. 21% dintre respondenți folosesc un hotel de anvelope – mai frecvent în Suedia, Germania și Italia decât în ​​Finlanda și Rusia. 

Calea către materiale ecologice

Anvelopele durabile sunt o alegere economică pentru consumatori și cea mai bună opțiune pentru mediu. Sondajul Nokian Tyres a analizat și părerile șoferilor privind aspectele de mediu. Tinerii adulți au considerat importantă reducerea emisiilor de CO2 în fabricarea anvelopelor, iar șoferii mai în vârstă au fost îngrijorați de eliberarea de microplastice și de consumul de combustibil, de exemplu.

Au existat și unele diferențe de gen: femeile au fost mai preocupate de emisiile de CO2 și de producția durabilă de materii prime decât bărbații. Bărbații, pe de altă parte, au fost mai preocupați de consumul de combustibil și de zgomotul extern de rulare, printre altele.

Nokian Tyres este un pionier al industriei anvelopelor în materie de sustenabilitate, iar Harri Myllymaa, senior manager R&D, lucrează la acest aspect de la începutul anilor 2000. 

„Consumatorii abordează adesea sustenabilitatea din punct de vedere al consumului de combustibil, al uzurii sau reciclării anvelopelor. Cercetările Nokian Tyres sunt din ce în ce mai axate pe găsirea de materii prime ecologice și reciclabile. Am realizat deja multe în materie de siguranță, reducerea consumului de combustibil și îmbunătățirea rezistenței la uzură. Ne putem gândi acum și la alte abordări privind sustenabilitatea”, precizează Myllymaa. 

Iată cum își îngrijesc șoferii anvelopele de iarnă

57,8% verifică regulat presiunea în anvelope

56,1% monitorizează adâncimea benzii de rulare a anvelopei

47,6% iau în considerare vechimea anvelopelor 

28% rotesc anvelopele 

24,6% îndepărtează pietrele blocate în canelurile anvelopei 

20,8% măresc presiunea de umflare atunci când crește sarcina

Iată cum își îngrijesc șoferii anvelopele all-season 

58,4% verifică regulat presiunea în anvelope

47,5% monitorizează adâncimea benzii de rulare a anvelopei

43,5% iau în considerare vechimea anvelopelor

25,4% rotesc anvelopele

20% îndepărtează pietrele blocate în canelurile anvelopei

18,6% măresc presiunea de umflare atunci când crește sarcina

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.