Soluții pentru fluidizarea traficului în București, aplicate din aprilie

În Bucureşti vor fi introduse, din luna aprilie, mai multe soluții de fluidizare a traficului rutier, între care sens unic de circulație pe mai multe străzi și bandă unică pentru transportul în comun. Vor fi create, totodată, locuri de parcare şi piste pentru biciclete. 

Anunțul a fost făcut, luni seară, de viceprimarul PNL al Capitalei, Stelian Badjuveanu.

„În total: peste 30 km de şosele, străzi, bulevarde pe care se va circula mai rapid”, a scris el pe Facebook.

El a menţionat că toate soluţiile de trafic vor fi publicate pe site-ul Primăriei Capitalei în această săptămână.

Soluțiile sunt decise de Comisia Tehnică de Circulație aflată la Primăria Capitalei, comisie din care fac parte și reprezentanți ai Brigăzii Rutiere.

Prima zonă pentru care s-au definitivat soluţiile de trafic este Calea Floreasca – Radu Beller şi Dorobanţi, pentru care au fost propuse următoarele soluţii:

1) Calea Floreasca – arteră cu 4 benzi de circulaţie.

– Aici se introduce sens unic de circulaţie pentru traficul rutier, pe două benzi (sens şos. Ştefan cel Mare – Calea Floreasca până la intersecţia cu strada Ceaikovski);
– Benzile de circulaţie de pe margine vor fi transformate în bandă unică de circulaţie pentru transport public. O bandă pe sensul şos. Ştefan cel Mare – strada Ceaikovski, iar cealaltă pentru circulaţia din sens invers;

2) Radu Beller – arteră cu 4 benzi de circulaţie

– Aici se creează sens unic de circulaţie pe tronsonul dintre strada Mircea Eliade şi Calea Dorobanţi;
– Vor fi alocate două benzi de circulaţie traficului rutier (sens Mircea Eliade către Piaţa Dorobanţi);
– Benzile de pe marginea drumului vor fi transformate în bandă unică pentru transportul public, fiind alocată câte una pentru ambele sensuri de circulaţie ale tronsonului Mircea Eliade – Piaţa Dorobanţi;

3) Calea Dorobanţi – 6 benzi de circulaţie

– Aici, pe sensul de circulaţie dintre Piaţa Dorobanţi către şos. Ştefan cel Mare se vor crea 4 benzi de circulaţie – 3 pentru traficul rutier, 1 pentru transportul public;
– Pe sensul invers vor fi două benzi de circulaţie – 1 pentru traficul rutier şi 1 alocată exclusiv pentru transportul public;
– Pentru zona Calea Floreasca – Radu Beller – Dorobanţi sunt prevăzute şi locuri de parcare.

„Practic, dacă vii din centru, pe strada Polonă vei avea culoar de sens unic până la intersecţia Calea Floreasca cu strada Ceaikovski şi Mircea Eliade. De asemenea, dacă vii dinspre zona de Nord către centru, tronsonul Mircea Eliade – Radu Beller – Piaţa Dorobanţi – Calea Dorobanţi – Piaţa Romană se transformă într-un culoar rapid de trafic”, a precizat Bujduveanu.

El a adăugat că Primăria propune soluţii pentru alte şapte zone din Bucureşti:

Calea 13 Septembrie – modificări geometrice ale intersecţiei Căii 13 Septembrie cu bulevardul Tudor Vladimirescu şi şoseaua Panduri, în scopul creşterii capacităţii de trafic general şi a îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie a transportului public de suprafaţă;

Şoseaua Antiaeriană – modificări geometrice ale intersecţiei Drumului Sării cu Calea 13 Septembrie şi Şoseaua Antiaeriană, în scopul creşterii capacităţii de trafic general şi a îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie a transportului public de suprafaţă;

Drumul Taberei – sistem de sensuri unice, cu reconfigurarea intersecţiilor, în perimetrul străzilor Locotenent Găină, Drumul Sării şi Drumul Taberei, în scopul creşterii capacităţii de trafic general şi al îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie a transportului public de suprafaţă;

Dorobanţi – modificări geometrice şi de alocare a benzilor de circulaţie pe unele tronsoane ale Căii Dorobanţi, în scopul creşterii capacităţii de trafic general şi creării de benzi dedicate transportului public de suprafaţă;

Calea Floreasca – sistem de sensuri unice, cu circulaţia în sens opus, exclusiv a transportului public, pe Calea Floreasca (între şos. Ştefan cel Mare şi strada George Călinescu) şi strada Radu Beller (între strada Av. Popa Marin şi Piaţa Dorobanţi);

Aviatorilor – benzi dedicate transportului public de suprafaţă pe unele tronsoane ale şoselei Kiseleff şi ale bulevardului Aviatorilor, în scopul îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie a transportului public de suprafaţă;

Pantelimon – cu extindere la 4 benzi de circulaţie şi creare de bandă unică pentru transportul public.

Alte soluţii de trafic vor fi implementate în zona centrală şi în nord:

* Benzi dedicate transportului public de suprafaţă sau separarea fizică prin bolarzi flexibili a benzii 1 de circulaţie pe arterele:

– bd. G-ral Gh. Magheru;
– bd. C. Coposu, între strada Sf. Vineri şi piaţa Unirii;
– bd. Dacia, între Calea Victoriei şi Calea Griviţei;
– Calea Griviţei, între str. Semicercului şi bd. Dacia;
– bd. Ion Mihalache, între bd. Banu Manta şi Piaţa Victoriei.

* Modificări geometrice ale unor tronsoane ale şoselei Pipera, în scopul îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie a transportului public de suprafaţă. 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.