Studiul de Fezabilitate, revizuit pentru Trans – Regio Chindia

trans-regio chindia, baldana-titu, drum, gropiStudiul de Fezabilitate (SF) pentru proiectul de A1 – Titu – Bâldana – Târgovişte – Sinaia, denumit “Trans – Regio Chindia” va fi revizuit – evident, cu alți bani -, după 4 ani de la abandonarea sa din partea CNADNR, transformată între timp în CNAIR.

“Obiectivul este unul important, identificat şi în Master Planul General de Transport”, a anunțat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, fără să amintească faptul că acest lucru s-a produs în timpul Guvernului Ponta.

Ministrul Cuc s-a aflat vineri într-o vizită de lucru la Drumul Naţional 7 Băldana – Titu, pentru care sunt necesare lucrări de lărgire la 4 benzi.

Licitația a fost lansată inițial în timpul Guvernului Boc, în iunie 2011, însă a fost abandonată de Guvernul Ponta, instalat la putere în 8 mai 2012.

Abia după 3 ani, în 30 aprilie 2015, a fost semnat contractul pentru un nou SF privind modernizarea DN7 Bâldana – Târgovişte – Sinaia (110 km), în valoare de 1.210.768,75 lei, fără TVA. Proiectantul: Asocierea Consitrans SRL – Search Corporation SRL.

O săptămână mai târziu, în luna mai 2015, CNADNR a lansat licitaţia pentru lărgire la 4 benzi a porţiunii de 21 km cuprinsă între km 30+950 – km 52+350 (Bâldana – Titu).

Valoarea estimată a contractului era de 209.093.610 lei, fără TVA, cu o durată de implementare de 60 luni, din care 24 luni perioada de  execuţie şi 36 luni  garanţiea lucrărilor.

Tot în timpul guvernului Boc, în 30 august 2011, CNADNR (actuala CNAIR) a semnat cu Asocierea Spedition UMB – Consitrans – Iptana contractul de modernizare a 110 de km din DN71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, în valoare de 138,62 milioane lei (34 mil. euro), fără TVA.

Adjudecat prin licitatie deschisă, contractul includea proiectarea (fazele PT si DE) si executia lucrarilor de modernizare a DN71 Baldana-Targoviste-Sinaia, intre km 0 – km 44,1 si km 51 – km 109,9.

Contractul semnat în timpul ministrului Anca Boagiu – care le promitea celor de la Dacia – Renault acces mai facil la Centrul de la Titu – prevedea ca proiectul să fie gata în 2 luni iar modernizarea drumului, în 10 luni, astfel încât la sfârșitul anului 2012 să se poată circula pe un drum modernizat.

Și de această investiție s-a ales praful. Acum, Guvernul Grindeanu vrea să resusciteze proiectul, fără să amintească ce s-a întâmplat în timpul guvernului Ponta.

“După câţiva ani, în care proiectul a fost blocat se are in vedere declanșarea unei noi licitații pentru proiectare și execuție. Pentru sectorul din oraşul Titu al DN 7, se lucrează la documentaţiile pentru obţinerea avizelor necesare începerii lucrărilor de modernizare a drumului”, a precizat ministrul.

Proiectul A1-Titu-Bâldana –Târgovişte – Sinaia, având denumirea de Trans – Regio Chindia, este împărţit în 3 sectoare şi are o lungime totală de 138,35 km.

Precizările ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc

“În acest moment pentru primul sector, A1 –Titu, se elaborează documentaţia de atribuire pentru serviciile de proiectare ”Revizuire Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic”. Pentru Sectorul 2, Titu-Bâldana urmează lansarea procedurii de achiziţie publică a serviciilor de proiectare şi execuţie, iar pentru cel de-al treilea sector se află în derulare contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate”, a declarat Răzvan cuc.

“Inspecţia ministrului a continuat pe DN 72, unde sunt necesare lucrări de punere în siguranţă a podului ale cărui structuri au fost afectate puternic de viituri. Pentru acest obiectiv de investiţii, se află deja pe circuitul de avizare proiectul de hotărâre de guvern a indicatorilor tehnico – economici”, se arată în comunicatul transmis redacției de Ministerul Transporturilor.

cuc, tutuianu

Pe agenda vizitei Ministrului Transporturilor s-au aflat și proiectele de infrastructură feroviară din zonă. În acest sens au fost inspectate și stațiile de cale ferată Titu şi Târgovişte, ambele fiind reparate capital în anul 2012 şi întreţinute prin programul anual de lucrări desfăşurat de CFR Infrastructură.

Obiectivul  ”Modernizarea staţiei de cale ferată Târgovişte” face parte din cadrul unui program care cuprinde 47 staţii CF situate pe reţeaua TEN-T Core şi Comprehensive.

“Consider mai mult decât necesară, o deplasare în teren, nu pentru a urmări un obiectiv de investiţii, ci pentru a vedea problematica unui judeţ, per ansamblu. Voi continua seria de vizite pe judeţe, regiuni, pentru că infrastructura de transport trebuie văzută în totalitatea ei pentru a oferi cetăţenilor servicii conexe de transport. Pulsul proiectelor se ia din teren, de la constructori şi până la autorităţile locale, cu care este necesar să avem o colaborare strânsă în identificarea şi rezolvarea problemelor“, a declarat, la final, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

trans-regio chindia, baldana-titu, drum, gropi

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.