Studiul DHL Trade Growth Atlas

Comerțul global este surprinzător de puternic, în ciuda șocurilor recente, relevă 
studiul DHL Trade Growth Atlas, publicat recent și care prezintă cele mai importante tendințe din comerțul global.

Comerțul internațional de mărfuri a crescut cu până la 10% peste nivelurile de dinaintea pandemiei de COVID-19. În ciuda războiului din Ucraina, se estimează că acesta va evolua mai rapid, în anii 2022 și 2023, față de  precedentul deceniu. Noi lideri de creștere a comerțului apar în Asia de Sud-Est și de Sud. Exporturile Africii Subsahariane se vor accelera dramatic. Vietnam, India și Filipine se remarcă atât prin viteza, cât și pe scara creșterii comerciale estimate până în 2026.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

DHL și NYU Stern School of Business au publicat noul DHL Trade Growth Atlas, care prezintă cele mai importante tendințe și perspective ale comerțului global cu mărfuri.

Raportul acoperă 173 de țări, oferind informații de afaceri valoroase pentru factorii de decizie și liderii industriei. Ea aruncă o lumină pozitivă asupra rezistenței comerțului global – în ciuda șocurilor recente și a pesimismului pieței.

„Scopul nostru este ca DHL Trade Growth Atlas să devină o resursă de bază pentru înțelegerea și navigarea schimbărilor din peisajul comercial global. Comerțul va rămâne un motor cheie al prosperității – așa cum a fost de secole. În mediul de afaceri global actual, DHL poate ajuta clienții să regândească anumite lanțuri de aprovizionare, bazându-le pe un compromis sensibil între cost și risc, astfel încât acestea să fie atât eficiente, cât și sigure. În calitate de furnizor principal de logistică din lume, oferim soluții pentru toate cerințele de logistică și ne-am dovedit că oferim servicii stabile și de încredere chiar și în medii de piață volatile”, spune John Pearson, CEO al DHL Express.

Comerțul internațional este considerat deosebit de important în contextul actual datorită puterii sale de a accelera creșterea economică, de a reduce inflația și de a permite țărilor și companiilor să acceseze mai multe surse de input-cheie.

Recomandări-cheie: creștere, schimbări și oportunități

Atlasul de creștere a comerțului DHL măsoară, de asemenea, schimbările în cota țărilor și regiunilor din comerțul mondial. Printre elementele-cheie:

  • Pandemia de Covid-19 nu a fost reversul major pentru comerțul global pe care mulți l-au anticipat: comerțul internațional cu mărfuri a crescut cu până la 10% peste nivelurile pre-pandemie, chiar și în fața blocajelor semnificative ale aprovizionării care au restrâns creșterea în continuare.
  • Perspectivele pentru creșterea viitoare a comerțului rămân surprinzător de pozitive: din cauza războiului din Ucraina, prognozele de creștere a comerțului au fost retrogradate, dar încă mai cer ca comerțul să crească puțin mai rapid în 2022 și 2023 decât în ​​deceniul precedent.
  • Vânzările de comerț electronic au crescut în timpul pandemiei, iar prognozele indică o creștere puternică a comerțului electronic transfrontalier în continuare.
  • Noi poli de creștere a comerțului sunt identificați în Asia de Sud-Est și de Sud, iar creșterea comerțului este de așteptat să se accelereze dramatic în Africa Subsahariană.
  • Creșterea comerțului este răspândită într-o varietate mai largă de țări: China a reprezentat un sfert din creșterea comerțului în ultimii ani și se preconizează că va continua să aibă cea mai mare creștere, dar ponderea sa este probabil să scadă la jumătate, la 13%.
  • Vietnam, India și Filipine se remarcă atât prin viteza, cât și prin amploarea creșterii comerciale proiectate până în 2026. Toate trei au potențialul de a beneficia de eforturile multor companii de a diversifica strategiile de producție și aprovizionare centrate pe China.
  • În timp ce economiile emergente și-au crescut ponderea în comerțul mondial de la 24 la 40% între 2000 și 2012, jumătate din creștere fiind determinată doar de China, aceste cote abia s-au schimbat în ultimul deceniu.
  • Cu toate acestea, economiile emergente continuă să avanseze pe măsuri de conectivitate, inovare și companii lider. Ei devin din ce în ce mai importanți exportatori de produse manufacturate sofisticate și concurează din ce în ce mai mult nu numai la costuri reduse, ci și la inovație și calitate.

Înțelegerea comerțului global și a oportunităților sale

Atlasul de creștere a comerțului DHL examinează tendințele de creștere a comerțului global, schimbările geografice, mixul de produse comercializate și schimbările mai ample din mediul de afaceri. Acesta analizează comerțul cu bunuri la nivel mondial, în funcție de regiune, pentru economiile avansate față de economiile emergente și în 173 de țări. Raportul conține rezumate concise de o pagină pentru fiecare dintre aceste țări. Țările acoperite cuprind peste 99% din comerțul mondial, PIB-ul și populația.

„Am analizat cele mai importante date despre starea și traiectoria comerțului global și am căutat să le transpunem în hărți, diagrame și alt conținut vizual. Rezultatele arată că există încă oportunități mari de creștere comercială atât în ​​economiile avansate, cât și în cele emergente, precum și în regiunile din întreaga lume. Peisajul comercial se schimbă și prezintă noi provocări, dar acest raport respinge cu fermitate previziunile privind o retragere majoră a comerțului global”, spune Steven Altman, senior Research Scholar și director al DHL Initiative on Globalization la Centrul pentru viitorul managementului NYU Stern.

Atlasul completează seria DHL Global Connectedness Index. În timp ce Atlasul de creștere a comerțului DHL oferă o analiză specială a comerțului global cu bunuri, DHL Global Connectedness Index, publicat în mod regulat, din 2011, analizează fenomenul mai larg al globalizării – bazat pe comerțul cu bunuri și servicii, precum și pe fluxurile mondiale de capital. Ambele rapoarte ajută la identificarea oportunităților de afaceri promițătoare și sprijină dezbaterile bazate pe fapte despre comerț și globalizare.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.