TAROM a rămas din nou fără șef

TAROM a rămas din nou fără director general – a patra oară anul acesta-, acum după ce Ileana Daniela Dragne, numită interimar în urmă cu mai puțin de o lună și jumătate, a demisionat în 15 noiembrie, din motive personale.

Consiliul de Administrație al companiei se va întruni în 20 noiembrie, pentru o altă nominalizare.

Daniela Dragne l-a înlocuit în 4 octombrie pe Florin Susanu, care la rândul lui a fost numit interimar – e drept, de fostul ministru Răzvan Cuc – după demiterea lui Dan Plaveti și Eugen Davidoiu.

În prezent, TAROM este verificat de reprezentanții Ministerului Transporturilor, Felix Stroe, după ce pierderile companiei sunt estimate anul acesta la 207 milioane de lei. În vară au depășit însă 400 de milioane de lei.

Ministrul Felix Stroe a declarat recent la Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților că o comisie condusă de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Dragoș Titea, “s-a mutat la TAROM”.

“Brandul TAROM trebuie păstrat și trebuie relansat. Am analizat în această perioadă situația de la TAROM. Aș putea să vă citesc 10 pagini din agenda mea despre TAROM. Ceea ce vreau să vă spun este că, începând de astăzi, am instituit o comisie condusă de secretarul de stat Dragoș Titea în care sunt încă opt reprezentanți, oameni cu multă cu experiență de la Autoritatea Aeronautică, din minister, din domeniul transporturilor aeriene. Această comisie, numită prin ordin de ministru, se mută și lucrează la compania TAROM. Fac o diagnoză a stării companiei – noi știm în linii mari cum stau lucrurile acolo, avem un raport al Curții de Conturi, avem un raport al corpului de control al prim ministrului vizavi de compania TAROM. Această comisie își va desfășura practic activitatea zi de zi la TAROM, procedând la măsuri concrete, zilnice de reorganizare pe paliere mai mici sau mai mari de activități și de eficientizare”, a spus Stroe.

Ministrul a precizat că este necesară o restructurare a companiei și trebuie “umblat” la structura de personal.

“Trebuie să umblăm la structura de personal. Repet: la structura de personal. Nu știm dacă vom vorbi și de numărul de personal. Dar vreau să vă spun că o companie aeriană românească a transportat anul trecut peste 6 milioane de pasageri și are în Compartimentul economico-financiar 28 de oameni. TAROM a avut 150, dar TAROM a transportat doar 2 milioane de cetățeni și are în această structură economico-financiară 100 de salariați și nu de mult avea 150. Deci, trebuie să procedăm de urgență la o restructurare a companiei, astfel încât să asigurăm lucrul timp de 24 de ore de exemplu a serviciilor tehnice, pentru că serviciile tehnice trebuie să asigure mentenanță și să facă reparații timp de 24 de ore nu numai la aeronavele TAROM, ci și la alte aeronave care aterizează pe Aeroportul Otopeni și să facă venituri proprii. În prezent nu se întâmplă așa. Și, de asemenea, tot personalul companiei să fie într-un barem rezonabil corect de salariați, care să permită funcționarea, dar fără să fie exagerări de personal”, a precizat ministrul Transporturilor.

Felix Stroe a atras atenția asupra consumului de piese și materiale care este enorm la TAROM, dar și în ceea ce privește costurile suplimentare pe care le generează multe agenții ale operatorului național aerian existente în străinătate care nu-și mai au rostul.

Conform proiectului de buget rectificat lansat în dezbatere pe site-ul ministerului, în afară de pierderile de 207 milioane de lei, TAROM estimează venituri de 1,149 miliarde lei anul acesta, în timp ce cheltuielile sunt de 1,356 miliarde lei.

Cheltuielile cu salarii sunt estimate la 142 milioane lei, la un număr de salariați preconizat la finele anului de 1.903 persoane (față de 2.067, estimat în primăvară). Câștigul mediu net lunar pe salariat este de 6.529,44 lei (față de 5.979,25 lei anterior).

Pentru investiții, proiectul prevede 262,198 milioane lei, față de 267,795 milioane lei în bugetul aprobat.

TAROM a înregistrat anul trecut o pierdere de peste 46,9 milioane lei, în creștere cu 71,2% comparativ cu 2015, conform bilanțului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Cifra de afaceri netă a scăzut cu 5,6%, la 1,07 miliarde lei. Veniturile s-au diminuat cu 9,6%, la 1,24 miliarde lei. Numărul de salariați a scăzut de la 1.880 în 2015, la 1.841 în 2016. Însă iată că anul acesta s-au produs noi angajări, la pachet cu majorările salariale.

Compania Națională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înființată în anul 1954 și își desfășoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Începând din luna iunie a anului 2010 este membră a Alianței SkyTeam, iar din 1993 membră a Asociației Internaționale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.