Terase in Centrul Istoric al Bucurestilor fara muzica si mici

Sorin Oprescu vrea terase in Centrul Istoric al Capitalei la fel ca la Paris si Viena, cu mobilier alb, bej sau maro, imbodobit cu flori naturale, si fara muzica si micii autohtoni. Primarul general s-a intalnit duminica cu patronii teraselor din orasul vechi, pentru a pune impreuna la cale organizarea acestor spatii in sezonul cald.

Mai precis, Oprescu le-a pus comerciantilor in brate regulamentul de functionare a teraselor, intocmit de municipalitate, care, insa, nu este definitiv. „Proiectul de regulament are in vedere uniformizarea mobilierului folosit de agentii economici, cromatica constructiilor sezoniere, dar si modul in care terasele vor fi iluminate si orarul de functionare al teraselor. Regulamentul propus de Primaria generala este flexibil. Terasele ar putea fi deschise in cateva zile, dar numai pe strazile care au fost reabilitate, intrucat din cele zece strazi, doar patru au fost terminate. Pana la sfarsitul anului, s-ar putea, insa, termina lucrarile, zona fiind una pietonala“, le-a spus edilul patronilor de terase.

La randul lor, acestia au pus conditii de bun-simt: sa nu existe muzica de niciun fel, nici rufe la uscat si nici aparate de aer conditionat la geamurile cladirilor din zona, iar legile pentru organizarea si functionarea spatiului din Centrul istoric sa fie in specificul zonei. Patronii au mai propus ca in zona sa existe un centru medical si unul pentru stingerea incendiilor, masini de gunoi speciale, altele decat cele care circula pe strazi, dar si politie care sa patruleze continuu, „dar nu obsesiv“.

Oprescu sustine ca una dintre marile probleme ale zonei este cea legata de fatadele cladirilor. „Reabilitarea lor nu poate fi facuta in afara legii. Apoi, din cele 400 de cladiri aflate in Centrul istoric, cam 10-12 au inca un statul neclar. (…) Vreau sa va rog sa ma ajutati. Sunt atatia franari care, de ani de zile, nu ne lasa sa rezolvam problemele in zona“, a facut apel edilul la cei prezenti.

Primarul general a promis ca va organiza un birou unic pentru Centrul Istoric care sa se ocupe de actele necesare functionarii unitatilor din acest spatiu. Incepand cu 2010, edilul a decis ca toate autorizatiile de functionare sa se elibereze de catre municipalitate, si nu de Primaria Sectorului 3, iar in caz ca exista deja operatori economici care au obtinut documentul de la sector, acestia vor fi reautorizati. „Autorizatiile de functionare vor fi eliberate de catre o structura organizata ad-hoc, dar legala, in asa fel incat sa nu mai aiba legatura cu Primaria sectorului 3, iar inspectorii acestei administratii sa nu mai vina sa amendeze agentii economici din Centrul Istoric“, a conchis Sorin Oprescu. In privinta taxelor achitate deja primariei de sector, primarul general a precizat ca nu doreste incasarea repetata a acestor sume, astfel ca aceia care au platit deja nu vor mai fi nevoiti sa o faca. Oprescu a mai spus ca eliberarea autorizatiilor de functionare va incepe „mai devreme de 1 Mai“, pe masura ce agentii economici vor prezenta dosarele cu actele necesare, dar si pe masura ce municipalitatea va pune la punct structura care se va ocupa de aceste documente. In prezent, din cele aproximativ 85 de cereri de autorizare pentru functionarea teraselor, aproape trei sferturi ar putea fi deschise imediat.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.