Tour d’Europe demonstrează avantajele combustibililor regenerabili

Proiectul „Tour d’Europe”, ajuns la final, a demonstrat reducerile semnificative ale emisiilor de gaze cu efect de seră dacă se utilizează combustibili regenerabili.

Autovehiculele și camioanele care funcționează cu combustibili lichizi regenerabili au parcurs 77.500 de kilometri, în 16 țări, utilizând combustibili 100% regenerabili pentru 84% din totalul călătoriei, ceea ce a permis reducerea cu 67% a emisiilor de gaze cu efect de seră pentru totalul kilometrilor parcurși.

„Acest proiect demonstrează contribuția valoroasă și imediată a combustibililor regenerabili la decarbonizarea transporturilor și potențialul acestora de a face și mai mult cu ajutorul politicilor de sprijin ale UE”, se arată într-un comunicat transmis de IVECO.

O caravană pan-europeană formată din automobile și camioane alimentate cu combustibili regenerabili a parcurs 77.500 de kilometri, prin 16 țări, demonstrând în condiții reale de utilizare că acești combustibili pot reduce considerabil emisiile de gaze cu efect de seră (GES).

Inițiativa subliniază importanța includerii combustibililor regenerabili în strategia UE de decarbonizare a sectorului transporturilor.

Proiectul cu durata de trei luni a ajuns la final pe 25 iunie, la Bruxelles, cu două zile de evenimente în Parlamentul European și la muzeul Autoworld, unde factorii de decizie și părțile interesate din lanțul valoric al industriei auto din UE și din sectorul combustibililor regenerabili se întâlnesc pentru a discuta cea mai bună cale de urmat pentru decarbonizarea transportului rutier.

Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră realizată în cadrul Tour d’Europe a fost certificată cu ajutorul unui instrument software, un „digital fuel twin” (DFT), care a verificat utilizarea combustibililor regenerabili și reducerea emisiilor de CO2 rezultată.

Datele obținute au fost analizate de Universitatea Tehnică din Darmstadt și Institutul de Tehnologie din Karlsruhe, iar concluziile au fost prezentate într-un raport care evidențiază potențialul combustibililor regenerabili ca soluție practică și imediat aplicabilă pentru reducerea emisiilor de CO₂.

Potrivit documentului, aceștia pot asigura o scădere reală și verificabilă a emisiilor de până la 77%, conform metodologiei „well-to-wheel” (de la sursă la roată).

Raportul mai subliniază că politicile UE ar trebui să fie deschise din punct de vedere tehnologic și să valorifice mai eficient aceste surse de energie, deja disponibile pe scară largă în Europa și pe deplin compatibile cu tehnologia actuală a vehiculelor și infrastructura existentă de alimentare

Vehiculele, 11 autoturisme și 5 camioane, au parcurs 77.500 km, pe cinci rute diferite, în întreaga Europă.

Au realimentat de 289 de ori cu o varietate de combustibili regenerabili: HVO și B100 pentru alimentarea motoarelor diesel, E85 și benzină regenerabilă pentru alimentarea motoarelor pe benzină și hibride, BioLNG pentru camioanele care funcționează cu combustibili gazoși și diferite amestecuri atunci când nu era disponibilă o specificație de combustibil 100 % regenerabil.

Raportul arată clar că utilizarea surselor regenerabile de combustibil reprezintă o soluție imediată, flexibilă și compatibilă cu diverse tehnologii pentru decarbonizarea transportului rutier, completând alte opțiuni precum electrificarea și utilizarea hidrogenului.

Partenerii Tour d’Europe sunt uniți în convingerea lor: combustibilii regenerabili sunt esențiali pentru atingerea obiectivelor climatice. Aceștia reduc deja emisiile de gaze cu efect de seră ale vehiculelor existente și vor continua să joace un rol vital în alimentarea vehiculelor noi pe drumul către un viitor sustenabil.

Proiectul Tour d’Europe reunește 24 de companii, asociații și instituții din întregul lanț valoric al industriei auto și al combustibililor, printre care: AVIA, BMW, Bosch, Collective du Bioéthanol, DAF Trucks, Daimler Truck AG, EBB, Enilive, EWABA, ePURE, TJA, FuelsEurope, Honda, Hyundai, Iveco, IRU, Moeve, Neste, PRIO, Repsol, Shell, Toyota, Transportes Aguieira, VDA.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.