Numărul de sosiri ale turiștilor români în unitățile de cazare a fost cu 4,5% mai mic față de luna similară din 2024, în februarie anul acesta, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică (INS).
Scăderea a continuat, în martie, cu 4,1% mai puțini turiști față de perioada similară din anul trecut. Pentru turiștii străini avem o evoluție de 1,7% în februarie și 3,1% în martie.
Înnoptările au continuat trendul negativ, în februarie fiind cu 4,3% mai puține și în martie cu 3,1% la turiștii români. Pentru turiștii străini, înnoptările în februarie sunt cu 1% mai mari, iar în martie, cu 3,4%.
Per total, sectorul turistic național a înregistrat o creștere timidă de 1% în primul trimestru (T1), comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Cifrele BIBI Touring Touroperator reflectă această statistică, numărul sosirilor în structuri clasificate de turism fiind aproape la aceași valoare față de primul trimestru din 2024.
„În perioada ianuarie – martie 2025, unitățile de cazare turistică din România au înregistrat un total de 2496,7 mii persoane față de 2471,2 mii câte au fost înregistrate în 2024, în timp ce numărul de înnoptări a fost de 4773,2 mii, marcând o creștere de 2,2% față de trimestrul I din 2024, când au fost 4671,8 mii”, se arată în comunicatul transmis redacției de BIBI Touring Touroperator.
Din numărul total de sosiri, în perioada 01.01.-31.03.2025, sosirile turiştilor români în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au reprezentat 82,5%, în timp ce sosirile turiştilor străini au reprezentat 17,5%, cei mai mulți dintre aceștia provenind din Italia, Germania și Regatul Unit.
Din perspectiva touroperatorului, tarifele pentru primul trimestru din 2025 n-au suferit modificări semnificative față de perioada similară a anului trecut, majoritatea creșterilor fiind atribuite serviciilor de masă. Media acestor creșteri nu a depășit 5-10%, însă există unități în sistemul de rezervări a căror tarif a rămas la valoarea celor din 2024.
Față de primul trimestru din 2024 s-a remarcat o creștere a vânzărilor de 3% pentru segmentul munte-balneo și 8% pentru city break, procentul rezervărilor fiind în medie de 55 – 80% în funcție de destinație. Au existat unități de cazare pe Valea Prahovei sau Poiana Brașov. unde gradul de rezervare a fost de 100%. Cererea pentru vacanțe active, sporturi de iarnă și experiențe gastronomice a fost ridicată, turiștii beneficiind și de un sezon de schi prelungit în lunile ianuarie și februarie, care a adus recorduri de turiști la trecerile prin turnicheți. Ambele zone au avut în total deschise 44 de pârtii, cu o lungime de 61 de km.