UMB este pe cale să construiască toată Autostrada Moldovei (A7)

Constructorul român UMB Spedition este pe cale să realizeze toată Autostrada Moldovei (A7), în prezent având contracte semnate pentru şapte din nouă loturi ale celor 13 tronsoane, de 320 de km, ce se întind de la Ploiești la Pașcani, iar în cazul altor trei a fost desemnat câștigător, dar este contestat la CNSC.

În 12 ianuarie, Asocierea Spedition UMB-SA&PE Construct-Tehnostrade a semnat cu CNAIR pentru loturile 2 și 3, de 66,9 km, din tronsonul Buzău-Focșani, după ce anterior încheiase contractele pentru loturile 4 și 1, de la capete, ce însumează 16 km. De asemenea, UMB are în execuție toate cele trei loturi de pe tronsonul Focșani-Bacău (96 km). În total, va construi aproape 180 de km.

La sfârșitul anului trecut, UMB a fost desemnat constructor la toate cele trei loturi (lotul 1 Săucești-Trifești, lotul 2 Trifeşti-Gherăeşti și lotul 3 Mircești-Pașcani) ale tronsonului de autostradă Bacău-Pașcani (77,4 km), însă a fost contestat. Dacă va câștiga în urma soluționării contestațiilor, așa cum crede ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, va avea de realizat 256,3 km.

Sorin Grindeanu: „420 de km – aproape jumătate din reţeaua de autostrăzi”

„Dacă intrăm în scenariul în care CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) respinge contestaţiile şi UMB va fi câştigător şi pe celelalte trei loturi de la Bacău la Paşcani, (cei de la această companie – n.r.) vor avea în lucru, în total în şantierele din România, nu doar pe Autostrada Moldovei, 420 de km, ceea ce înseamnă o organizare exemplară de care sunt capabili, care înseamnă grosso modo aproape jumătate din reţeaua de autostrăzi pe care o are România în acest moment – avem 900 spre 1.000 km. Eu sunt bucuros, nu vreau să fiu înţeles greşit, că o companie românească este capabilă de aşa ceva şi am optimismul că, aşa cum sunt organizaţi şi cum au fost până acum, vor putea să facă faţă la ceea ce înseamnă un challenge până la urmă, de care nu sunt capabile multe companii”, a declarat Sorin Grindeanu, într-o conferință de presă.

Celelalte șantiere pe care lucrează UMB (diferența de la 256 la 420 de km) sunt: Autostrada de Centură București (A0) Nord, lotulurile 2 și 4 (de 24 km); Autostrada Lugoj-Deva (A1), tronsonul cu tuneluri Margina-Holdea (13km), Autostrada Transilvania (A3), sectorul Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului (42km); Drumul Expres (DEx12) Craiova Pitești, loturile 3 și 4 (de 63 km); DEx6 Brăila-Galați (11 km).

Cornel Bunghiuz: „O să ne mobilizăm exemplar, milităreşte”

Prezent la conferință, directorul general al UMB, Cornel Bunghiuz, a dat asigurări că toate lucrările vor fi în termen: „Vă asigur că o să ne mobilizăm exemplar, milităreşte, ca şi până acum (…) Organizarea o să o facem pas cu pas, în funcţie de evoluţia contractelor, de evoluţia timpului, pentru că deocamdată este iarnă, sunt locuri unde plouă, unde ninge, dar vă asigurăm că ne vom organiza astfel încât toate lucrările să fie încheiate. Resursa umană la momentul respectiv este de 5.000 de oameni care lucrează efectiv, nu doar pe A7, ci pe toată societatea”.

Poduri cu o complexitate tehnică ridicată

Contractul nou-semnat, pentru construirea lotului 2 Vadu Paşii-Râmnicu Sărat (30,8 km) al tronsonului Buzău-Focşani din A7, are valoarea de 1,317 miliarde de lei, fără TVA, iar cel pentru lotul 3 Râmnicu Sărat-Mândreşti Munteni (36,1 km), valoarea este de 1,469 miliarde de lei, fără TVA. Finanţarea acestor obiective este asigurată prin PNRR, iar durata de execuţie a clucrărilor este de 26 de luni, cu 10 ani garanție.

Pe aceste secţiuni de autostradă vor fi realizate şi o serie de lucrări de artă: pe lotul 2 vor fi 12 poduri, dintre care Podul peste Râmnicu Sărat şi DN22 este de o complexitate tehnică ridicată, având lungimea de 791 metri; pe lotul 3 vor fi 18 poduri şi un pasaj, din care Podul peste DJ205R şi pârâul Râmna este de o complexitate tehnică ridicată, cu o lungime de 380 de metri.

„Intrare în execuţie în această primăvară, odată cu vremea potrivită”

„Odată cu semnarea acestor două contracte avem 9 dintr-un total de 13 care sunt finanţabile prin PNRR, iar celelalte patru sunt în diverse stadii de atribuire. Şi eu cred că ceea ce va însemna inclusiv contestaţiile depuse pe cele trei loturi Bacău-Paşcani şi bineînţeles acea procedură pe lotul 3 de la Ploieşti la Buzău vor fi finalizate, şi acestea într-un termen destul de scurt, astfel încât, pe tot ceea ce înseamnă A7 de la Ploieşti la Paşcani, să se poată intra în execuţie, în această primăvară, odată cu vremea potrivită pentru lucrări”, a spus Sorin Grindeanu.

„Optimism moderat”

„E un lucru bun, avem un contract semnat astăzi cu o companie românească (…) şi care sunt convins că se va ţine tot ceea de înseamnă termenii contractului, aşa cum s-a ţinut şi pe toate celelalte lucrări pe care le-a avut cu CNAIR, ba, chiar din contră, s-au finalizat majoritatea dintre ele înainte de termenul limită. E un optimism moderat pe care îl am, pentru că va însemna inclusiv pentru această companie o foarte bună organizare în perioada următoare de care ştiu că sunt capabili, va însemna un volum de muncă mult mai mare decât au avut până acum şi va însemna, în final, o emblemă pentru această companie, având în vedere că au deja atâtea loturi semnate, contractele de care vă aminteam, fiind în discuţie în diverse stadii şi pentru alte loturi rămase. Aşa că acest optimism moderat e dat de aceste lucruri, dar e bine că o companie românească este capabilă să câştige un volum atât de mare de lucrări şi să termine, aşa cum am spus, din toată experienţa pe care o avem până acum cu această companie, în timp util şi în termenii contractului”, a precizat ministrul.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.