UNPR: Programul Rabla pentru companii, un esec

Programul Rabla pentru companii este un esec din perspectiva intreprinzatorilor romani, intrucat, dupa jumatate de an de la initierea lui, niciuna dintre companiile care l-au accesat nu a putut beneficia de prevederile sale, anunta Uniunea Nationala a Patronatului Roman (UNPR).

 

Lipsa de reactie a autoritatilor provoaca pagube majore companiilor care s-au inscris in programul Rabla, acestea consumand timp si resurse pentru pregatirea documentatiei necesare depunerii proiectelor. Ca si in cazul ajutorului de minimis, programul Rabla se transforma intr-un nou esec al administratiei in sprijinirea antreprenorilor romani, se arata intr-un comunicat al UNPR. ‘Conditiile impuse de minister au fost respectate de companii, acestea depunand eforturi considerabile sa se incadreze in termenii impusi de autoritati. Cu toate acestea, observam ca statul roman defavorizeaza inca o data companiile autohtone, prin impunerea unor conditii inechitabile. Cerem public ministrului Mediului, Laszlo Borbely, sa publice un raport despre situatia accesarilor programului Rabla pentru companiile private’, a declarat Marian Milut, presedintele UNPR.

Borbely: 100.000 de masini vechi vor disparea

Ministrul Borbely pare sa-i fi uitat pe intreprinzatori, orbit de succesul Rablei pentru persoane fizice. In opinia sa, programul a pornit ‘cu avant’ in acest an, iar succesul sau ii avantajeaza in primul rand pe producatorii autohtoni de masini. ‘Dupa parerea mea, vom avea in jur de 100.000 de rable care vor disparea in acest an. In momentul de fata, avem deja 110.000 de vouchere, dar putem suplimenta in continuare. Sunt 1,8 miliarde de lei in total la Fondul de Mediu, si deocamdata aceste 110.000 de vouchere inseamna circa 420 de milioane de lei, deci mai avem de unde suplimenta’, a declarat ministrul Mediului, la Mioveni, unde a fost in vizita saptamana aceasta. ‘Vestea cea buna pentru Dacia si pentru industria autohtona este ca circa 60% din masinile cumparate sau care vor fi cumparate sunt de productie interna. Interesul nostru este sa aducem cat mai putine masini second-hand din Europa, iar oamenii sa inteleaga ca, desi dau cu trei-patru mii de euro mai mult, merita sa cumpere aceste masini noi’, a spus Laszlo Borbely.

Ministrul a dat asigurari ca atat modul de derulare a programului ‘Rabla’, cat si sistemul de calcul al taxei de poluare vor ramane neschimbate pana la sfarsitul acestui an.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.