UNTRR cere liber la transportul internațional rutier al lucrătorilor români în UE

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Guvernului și Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC) sã permitã transportul internațional rutier al lucrãtorilor români cu contracte în UE și sã se coordoneze cu celelalte State Membre UE pentru revenirea la normalitate în transportul internațional de pasageri – cu prioritate pentru transportul lucrãtorilor cu contracte în alte state.

foto: Jean-Mihai Pâlșu

Iată precizările, în comunicatul transmis redacției:

„În lipsa autocarelor s-a ajuns la blocaje și la situații revoltãtoare, extrem de periculoase pentru pasagerii români. Aceștia sunt nevoiți sã utilizeze microbuze, în condiții precare, generând apariția speculei. Pasagerii plãtesc mai scump condiții de transport cu disconfort maxim și cu risc sanitar crescut.

Întrucât nu existã o coordonare între statele membre, sunt adoptate mãsuri contradictorii, iar relaxarea condițiilor de transport rutier internațional de pasageri nu se va putea realiza. Astfel, pasagerii vor avea de suferit în lipsa soluțiilor viabile de deplasare cãtre locurile de muncã, dar și firmele de transport care în continuare vor avea activitatea blocatã, impactul fiind major și asupra bugetului de stat.

Reamintim cã UNTRR a solicitat în numeroase rânduri deblocarea transportului rutier internațional de persoane și aplicarea acelorași reguli pentru toate modurile de transport. Considerãm cã așa cum se permite plecarea la lucru cu avion charter, tren și cu autoturism, trebuie sã fie permisã și deplasarea cu autocarele, atât pentru a permite celor care au contracte sã ajungã la locul de muncã și sã reducã presiunea pe bugetul statului, cât și pentru a permite transportatorilor de persoane sã organizeze similar cu liniile aeriene curse charter spre țãri precum Germania, Spania, Franța.

Potrivit comunicãrii Comisiei Europene, COVID-19: Orientãri privind restabilirea progresivã a serviciilor de transport și de conectivitate, statele membre ar trebui sã se asigure cã operatorii de transport și furnizorii de servicii care furnizeazã servicii echivalente pentru aceeași rutã sunt supuși unor mãsuri echivalente. Obiectivul ar trebui sã fie acela de a oferi același nivel de siguranțã, claritate și predictibilitate pentru pasageri, pentru a evita discriminarea și pentru a pãstra condițiile de concurențã echitabile. Totodatã, ar trebui extinsã disponibilitatea opțiunilor de transport colectiv pentru a oferi alternative de mobilitate pentru toți cetãțenii.

Cu toate acestea, prin HG nr.24/14.05.2020 privind aprobarea instituirii stãrii de alertã la nivel național și a mãsurilor de prevenire și control al infecțiilor, în contextul situației epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2, s-a menținut suspendarea transportului rutier internațional de persoane prin servicii regulate, servicii regulate speciale și servicii ocazionale în trafic internațional. Deși actul normativ prevede cã aceastã suspendare nu se aplicã transportului rutier internațional prin servicii ocazionale al lucrãtorilor români cu contracte în alte state dacã sunt îndeplinite anumite condiții cumulative, în realitate este dificil pentru un transportator român sã prezinte ARR “acordul, aprobarea sau avizul statelor tranzitate și a statului de destinație privind desfãșurarea cursei”.

UNTRR solicitã autoritãților relevante din România sã se coordoneze cu autoritãțile din țãrile vecine pentru facilitarea desfãșurãrii curselor internaționale operate de transportatorii români de persoane și pentru relaxarea mãsurilor în mod coordonat și eficient”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.