UNTRR: Guvernul ne susține demersul la Tribunalul General UE

Guvernul Cîțu sprijină industria de transport rutier din România, alăturându-se și în acțiunea de anulare a obligației întoarcerii acasă a camioanelor, depusă de UNTRR alături de transportatorii rutieri români la Tribunalul General UE.

Iată precizările UNTRR, în comunicatul transmis ZIUA CARGO:

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) apreciazã eforturile Guvernului României pentru intervenția promptã în sprijinul acțiunii de anulare a obligației întoarcerii acasã a camioanelor, depusã de UNTRR alãturi de transportatorii rutieri români la Tribunalul General UE.

La începutul lunii martie a.c., Agentul Guvernamental pentru Curtea de Justiție a Uniunii Europene a depus la Grefa Tribunalului UE o cerere de intervenție a României în sprijinul acțiunii depuse de UNTRR și transportatorii rutieri români. UNTRR apreciazã implicarea activã a Agentului Guvernamental pentru Curtea de Justiție a Uniunii Europene, a Ministerului Afacerilor Externe și a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în realizarea acestui demers, pentru apãrarea intereselor transportatorilor rutieri români.

Reamintim cã în octombrie 2020, UNTRR împreunã cu operatori români de transport rutier, au depus o acțiune de anulare în fața Tribunalului General al Uniunii Europene solicitând anularea obligației întoarcerii acasã a camioanelor la 8 sãptãmâni introdusã prin articolul 1 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 1055/2020 al Parlamentul European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 și (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptãrii acestora la evoluțiile sectorului transportului rutier.

Totodatã, UNTRR salutã demersurile suplimentare ale Guvernului României vizând anularea unor dispoziții ale Pachetului Mobilitate I, respectiv faptul cã luna trecutã, au fost introduse cereri privind intervenția statului român în alte 12 acțiuni în anularea unor dispoziții din Pachetul Mobilitate I, realizate de Bulgaria, Cipru, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria.

Obligația întoarcerii acasã a camioanelor, impusã în mod abuziv de Parlamentul European și Consiliu are un impact negativ asupra transportatorilor rutieri români și asupra României, precum și asupra altor țãri estice și periferice UE, fapt evidențiat în Studiul recent al Comisiei Europene privind obligația întoarcerii acasã a camioanelor, publicat în februarie 2021.

Studiul Comisiei Europene citeazã UNTRR, arãtând cã firmele românești vor fi mai afectate decât alți concurenți și nu vor putea crește tarifele într-un mod proporțional pentru a acoperi costurile. Studiul CE aratã cã, în cel mai probabil scenariu, obligația întoarcerii acasã a camioanelor va genera 1,9 milioane de curse suplimentare ale camioanelor europene, evidențiind faptul cã noile curse suplimentare ar putea genera o creștere a costurilor de pânã la 11.000 EUR pe vehicul pe an pentru transportatorii stabiliți în țãrile din Europa de Est care opereazã în țãrile din Europa de Vest. În scenariul probabil al restructurãrii majore a pieței europene de transport rutier, pânã la 29% dintre șoferii de camioane actuali stabiliți în țãrile din Europa de Est ar putea fi strãmutați în alte regiuni ale UE.

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR considerã cã este crucial ca Guvernul României și transportatorii rutieri români sã continue demersurile legale utilizând toate mijloacele necesare pentru a anula obligația întoarcerii acasã a camioanelor la 8 sãptãmâni introdusã abuziv prin articolul 1 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 1055/2020.

Totodatã, UNTRR a solicitat Comisiei Europene sã realizeze demersurile necesare pentru anularea obligației întoarcerii acasã a camioanelor având în vedere cã aceastã prevedere abuzivã nu a fost inclusã în propunerile Comisiei adoptate în 2017 și nu a fãcut obiectul unei evaluãri a impactului înainte de adoptare, iar studiul Comisiei Europene de evaluare a impactului obligației întoarcerii acasã a camioanelor la 8 sãptãmâni recent finalizat anul acesta evidențiazã impactul negativ al acestei prevederi asupra transportatorilor estici și asupra mediului.

În discuțiile de sãptãmâna aceasta purtate de domnul Radu Dinescu, Secretarul General al UNTRR, cu Doamna Adina Vãlean, Comisarul European pentru Transporturi cu privire la prevederile Pachetului Mobilitate 1, s-a evidențiat faptul cã rezultatele studiului de evaluare a impactului obligației întoarcerii acasã a camioanelor la 8 sãptãmâni aratã cã elementele noilor reguli vor conduce, în scenariul cel mai probabil, la o creștere a emisiilor în transport, fiind crucial pentru CE sã analizeze dacã aceastã dispoziție se aliniazã la ambițiile UE de reducere a emisiilor. Odatã cu publicarea studiului, CE dorește sã invite statele membre, Parlamentul European și toate pãrțile interesate la un dialog suplimentar pe aceastã temã.

Reamintim cã anul trecut, Comisarul European pentru Transporturi, doamna Adina Vãlean a declarat cã regretã faptul cã noul set de reguli adoptat prin Pachetul Mobilitate 1 include elemente care nu sunt în concordanțã cu ambițiile Pactului Ecologic, precum obligația întoarcerii acasã a camioanelor și cã dacã este necesar, Comisia Europeanã își va exercita dreptul de a prezenta o propunere legislativã specificã înaintea intrãrii în vigoare a prevederii privind întoarcerea acasã a camioanelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.