UTA: Studiul Edenred privind transportul rutier european

Edenred, specialist în soluții de plată pentru piața muncii și jucător important în soluții pentru flote auto și mobilitate, a publicat un studiu privind sectorul european de transport rutier. 

Analiza Edenred este produsul unei serii de conversații cu manageri de flote, reprezentând transportatori de toate dimensiunile care operează pe principalele piețe ale Europei, și analizează provocările cu care se confruntă industria. De asemenea, Edenred a analizat  oportunitățile de care sectorul poate profita odată cu apariția de noi tehnologii de bord și soluții inovatoare pentru companii și șoferi.

Piața europeană de transport rutier este ăn schimbare rapidă

În pofida încetinirii economiei europene din 2009, piața europeană de transport rutier a înregistrat un ritm de creștere rapid între 2010 și 2019. Astăzi, aceasta valorează 350 de miliarde de euro.

Din punct de vedere geografic, Europa Centrală și de Est a devenit o regiune crucială a continentului pentru operatorii de transport rutier, prin investiții majore și printr-un nivel competitiv al costurilor. De exemplu, Polonia ocupă în prezent locul 1 în industria transporturilor rutiere din Europa, după ce a depășit Germania recent.

Din punct de vedere tehnologic, dezvoltarea comerțului electronic și inovatiile în managementul flotelor au impulsionat eficiența și creșterea sectorului, prin reducerea cheltuielilor administratorilor de flote și prin îmbunătățirea capacității de încărcare a vehiculelor. Migrarea către abordări mai ecologice determină, de asemenea, schimbări de anvergură în sector, iar modul în care lucrurile vor funcționa în viitor nu este încă clar.

Din punct de vedere al reglementării, noul „pachet de mobilitate” în curs de elaborare pentru sectorul transportului rutier urmează să introducă o protecție sporită pentru angajați, reducând treptat costurile și disparitățile în condițiile de muncă între diferite țări. De asemenea, se așteaptă ca noile prevederi să creeze un cadru concurențial mai riguros, de exemplu prin controale mai stricte asupra cabotajului și prin capacități crescute de inspecție.

Principalele provocări cu care se confruntă transportatorii europeni

În plus față de inovațiile disruptive aduse de vehiculele conectate, electrice și chiar autonome, preocupările principale ale managerilor de flote din întreaga Europă  – majoritatea reprezentând întreprinderi mici și mijlocii – se referă încă la operațiunile cotidiene.

  1. Recrutarea și retenția de șoferi calificați

Lipsa de șoferi pe piața europeană reprezintă problema cea mai presantă, potrivit managerilor de flotă chestionați de Edenred.

Conform estimărilor, pentru a acoperi cererea din partea transportatorilor, Europa are nevoie de aproximativ 100.000 de șoferi.

Recrutarea și retenția șoferilor calificați este o problemă majoră din perspectiva managerilor de flotă. Un șofer eficient poate economisi costuri de combustibil de aproximativ 10% până la 20%, în comparație cu un șofer mai puțin eficient într-o călătorie echivalentă.

Pentru a depăși această provocare, operatorii de transport utilizează canale alternative de recrutare și subliniază importanța oferirii unui pachet de salarii competitiv care să includă, de asemenea, beneficii și programe de motivare pentru angajați.

  1. Managementul și mentenanța flotelor

Gestionarea și mententanța flotelor necesită investiții substanțiale în oameni și în echipamente. Obținerea unui echilibru corect între achiziție – al cărei cost este în creștere constantă – leasing și / sau investiții mai mari în întreținere pentru a menține vehiculele mai vechi în circulație pentru mai mult timp este a doua provocare menționată de profesioniștii din transporturi intervievați de Edenred.

Dezvoltarea pieței de leasing pe termen lung, care reprezintă deja în jur de 70% din înmatriculările de vehicule noi în Europa, ar putea oferi o soluție practică pentru această dilema și pare să câștige teren.

Întreținerea vehiculelor este, de asemenea, o variabilă cheie. Întreținerea predictivă, care foloseste datele de la bordul vehiculelor pentru a preveni și anticipa defecțiunile și erorile făcând reparațiile necesare în avans, poate aduce economii substanțiale.

Surse alternative de combustibil, cum ar fi gazul natural lichefiat (GNL) și electricitatea sunt, de asemenea, văzute ca potențiale schimbări majore, deși tehnologia are în prezent limitări.

  • Administrarea costurilor operaționale complexe

Managerii de flote trebuie să facă față unui număr de factori care influentează costurile, care variază în funcție de dimensiunea flotei, de nivelul de plată al șoferului, de taxele și durata călătoriei. În medie, salariul șoferului este cel mai mare cost (30% -34% din costul total al călătoriei), urmat de combustibil (25% -30%), gestionarea și deservirea vehiculelor (20%) și taxele de drum (8% la 12%).

Transportatorii își pot reduce costurile în diferite moduri:

  • Cardurile de carburant și dispozitivele de taxare electronice pot fi utilizate pentru a asigura prețuri mai mici și pentru a ușura munca șoferilor.
  • Serviciul de recuperare de taxe (TVA și accize) îmbunătățește rentabilitatea transportatorilor.
  • Soluțiile telematice, care se găsesc deja la 37% din vehiculele din flota europeană, oferă un mijloc eficient de a reduce costurile.

Având în vedere că vehiculele transportatorilor europeni călătoresc goale în 25% din călătorii, maximizarea încărcărilor este, de asemenea, o prioritate, iar noul val de companii digitale își fac deja intrarea aici, completând soluțiile oferite de transportatorii de marfă tradiționali.

  • Accesul la parcări sigure

În sfârșit, lipsa spațiilor de parcare sigure rămâne o problemă pentru administratorii de flote din anumite regiuni ale Europei. Opțiunile de parcare pot fi foarte puține și se află la distanțe semnificative, în timp ce cresterea numărului de transportatori din Europa de Est a dus la o crestere a numărului de vehicule aflate în circulație. În 2019, existau doar 57 de zone de parcare securizate certificate, aproximativ 500 de zone de parcare sigure și aproximativ 5.000 de locuri de parcare non-sigure. Mai mult, aceste zone nu sunt răspândite uniform în rețeaua europeană de transport.

Au apărut platforme online și aplicații pentru eficientizarea proceselor de rezervare a locurilor de parcare și de plată pentru zonele de odihnă. Acestea pot reduce timpul pe care operatorii sunt nevoiți să îl consume căutând solutii și reduc stresul șoferilor. Zonele de servicii au îmbunătățit facilitățile oferite, care cuprind acum o varietate de servicii, precum cazare, dușuri, restaurante, magazine, cinematografe și săli de sport.

Edenred, furnizor specializat de soluții de flotă și mobilitate pentru transportatorii rutieri europeni

Edenred are cunoștințe aprofundate și o experiență extraordinară pe piața europeană a transportului rutier prin filiala sale UTA, distribuitorul numărul doi de soluții de flotă și mobilitate în Europa, și prin brandurile sale locale, cum ar fi La Compagnie des Cartes Carburant în Franța și The Right Fuel Card Company în Marea Britanie.

Antoine Dumurgier, Chief Operating Officer al Edenred Fleet & Mobility Solutions, a comentat: „Studiul Edenred evidentiază schimbările majore pe care le traversează sectorul de transport rutier european. Edenred aduce claritate asupra provocărilor cu care se confruntă sectorul și dezvăluie, de asemenea, ultimele tendințe, inclusiv apariția de noi tehnologii la bord, care ar putea deveni surse de creștere și de performanță pentru transportatori. În calitate de partener de zi cu zi pentru managerii de flote, Edenred oferă sprijin esential pentru profesioniștii din industrie, ajutându-i să profite de aceste oportunități de creștere, oferind în același timp soluții bazate pe tehnologie, astfel încât managerii de flote să poată face față provocărilor cheie de astăzi – recrutarea și retenția de șoferi calificați și, de asemenea, gestionarea și mentenanța flotelor. “

Edenred oferă clienților soluții de plată și management care acoperă cheltuielile legate de flotele auto  (cum ar fi combustibil, taxe de drum, mentenanta, servicii telematice și financiare) și soluții de cheltuieli corporative pentru cheltuielile efectuate de angajați în timpul activităților lor.

Studiul poate fi accesat și la adresa: https://www.uta-romania.ro/descarca-studiu

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.