Volkswagen AG speră să rămână competitiv, în viitor

VW are peste 100 de fabrici în întreaga lume. Precum și problemele. În Germania, însă, sindicatul IG Metall menține un oarecare echilibru. După cinci zile de negocieri, compromisul prezentat de Volkswagen și sindicatul IG Metall este semnificativ: mai mult de 35.000 de locuri de muncă vor fi tăiate până în 2030.

Prin acordul colectiv privind contractul de salarizare intern, compania creează condiții pentru o reducere anuală a costurilor financiare cu forța de muncă cu 1,5 miliarde de euro până în 2030. Reduceri de costuri pe termen scurt, precum și măsuri structurale convenite prin reduceri de capacitate și economii de costuri de dezvoltare, se preconizează că vor avea efecte asupra costurilor care depășesc 4 miliarde de euro anual pe termen mediu.

VW a confirmat că va reduce „capacitatea tehnică de a construi 734.000 de mașini pe an” în fabricile sale germane. Aproape se potrivește cu nivelul maxim al principalei sale fabrici din Wolfsburg. Pentru a exemplifica supracapacitatea VW: deși uzina din Wolfsburg este proiectată să producă aproximativ 750.000 de mașini anual, doar aproximativ 490.000 de vehicule Volkswagen au fost produse acolo în 2023.

În ceea ce privește zonele în care se vor reduce locurile de muncă, doar un singur departament a fost identificat în mod specific. VW a anunțat că „pentru a investi mai mult în inovații, departamentul de Dezvoltare Tehnică va fi reorganizat. Prin valorificarea sinergiilor de grup, competitivitatea dezvoltării tehnice va fi consolidată în mod durabil.” Și totuși ca parte a acestei restructurări, aproximativ 4.000 de locuri de muncă vor fi tăiate până în 2030.

În timp ce uzinele din Emden și Hanovra sunt în siguranță, două centre mai mici nu au viitor. Producția în Fabrica Transparentă din Dresda (Gläserne Manufaktur), unde producătorul auto construiește mașini electrice pe baza MEB (aproximativ 6.000 ID.3), se va încheia la sfârșitul anului 2025. Locația va fi „reutilizată”.

Uzina de la Osnabrück, care nu ar mai fi avut niciun model de produs din 2026 încoace, urmează să fie vândută. Potrivit informațiilor din presa germană, fosta fabrică Karmann „ar putea ajunge la o companie de apărare sau de reciclare”.

Recentele evenimente din viața VW ar putea fi concluzionate foarte clar cu o declarație oficială a CEO Oliver Blume: „După negocieri lungi și intense, acordul este un semnal important pentru viabilitatea viitoare a mărcii Volkswagen, a vehiculelor comerciale Volkswagen și a fabricilor de componente”.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.