Vreti sa luati bicicleta cu metroul, pana in parc?

Propunerea vine din partea conducerii Administratiei Metrorex si va fi valabila numai in weekend. Dar pentru restul zilelor din saptamana, cei care prefera si “mersul pe doua roti”, isi vor putea parca bicicletele in rastele amplasate special in statiile de metrou.

 

Cele doua idei interesante – adresate in primul rand clientilor fideli ai calatoriei cu metroul, dar care utilizeaza si bicicleta in deplasarile lor – sunt supuse dezbaterii publice de catre Administratia Metrorex. Astfel, publicul calator este chemat sa-si exprime punctul de vedere, pe adresa contact@metrorex.ro, pana in data de 15 aprilie, asupra urmatoarelor propuneri:

1. Daca este considerata utila amplasarea in zona statiilor de metrou a unor suporturi pentru parcarea bicicletelor pe durata utilizarii metroului, si daca da, care sunt aceste statii, in opinia utilizatorilor.

2. Daca exista utilizatori ai metroului care, in zilele de sfarsit de saptamana, doresc sa poata transporta bicicleta in interiorul trenurilor de metrou, in scopul deplasarii spre diverse locuri de agreement.

Rezultatele vor fi facute publice in jurul datei de 1 mai.

Mijloc de transport nepoluant

Trebuie precizat ca autoritatile bucurestene au inceput de cativa ani sa incurajeze mersul pe bicicleta, in defavoarea utilizarii autoturismului spre si dinspre locul de munca. Poluarea, lipsa locurilor de parcare si ambuteiajele din orele de varf fac tot mai atractiv acest mod de deplasare. Pistele amenajate special pentru biciclisti sunt, insa, putine, cea mai cunoscuta fiind cea de pe traseul Bd. Decebal – Bd. Unirii – Splaiul Independentei. Reteaua va fi extinsa anul acesta de Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, cu 70 de kilometri de piste, ce vor traversa 12 artere si 51 intersectii. Concret, se vor trasa 20.760 mp de marcaj cu banda performanta adeziva galbena si 1.740 mp de marcaj termoplast alb, iar in intersectiile a 12 bulevarde, unde vor fi benzile de biciclisti cu strazile adiacente, vor fi montate semafoare speciale. Traseele sunt proiectate pentru arterele Iancu de Hunedoara, Stefan cel Mare, Mihai Bravu, Calea Dorobanti, Drumul Sarii, Drumul Taberei, Calea 13 Septembrie, Bd. Ghencea, Virtutii, Str. Brasov, Bd. Timisoara, Calea Crangasi.

Valoarea proiectului este de 24,1 milioane de lei (aproximativ 5,9 milioane euro), iar argumentul specialistilor in transporturi din cadrul municipalitatii este ‘descongestionarea traficului urban, prin utilizarea bicicletelor ca mijloace de transport nepoluante, fara a reduce gradul de mobilitate al locuitorilor’.

Turul parcului, la pedale

In paralel, s-au dezvoltat piste pentru biciclisti in jurul parcurilor, cu posibilitatea inchirierii de biciclete. Primul proiect a fost realizat in 2007, de primarul Liviu Negoita, care a construit un traseu special ce inconjoara parcul „Al.I. Cuza” (fost IOR) din Sectorul 3.

In august anul trecut, primarul general Sorin Oprescu a inaugurat pistele de biciclete din Parcul Tineretului, ce se intind pe 6 km si pornesc din zona Liceului ‘Ghe. Sincai’, la intrarea in parc, cu iesiri spre „Cutitul de Argint”, Sos. Oltenitei si Oraselul Copiilor. Tot in acea perioada, Primaria Sectorului 1 a pus gratuit la dispozitia bucurestenilor, prin intermediul Asociatiei Green Revolution, 150 de biciclete in parcurile Herastrau si Kiseleff. Proiectul „La Pedale” va fi reluat in aprilie, cu 100 de biciclete mai mult, iar centrele vor ramane tot in cele doua parcuri, datorita succesului inregistrat – peste 24.000 de bucuresteni au utilizat bicicletele timp de trei luni, pana in 15 noiembrie. In plus, organizatorii au oferit 12 posturi studentilor, care au asigurat buna functionare a centrelor de inchiriere. Plimbarea gratuita se acorda timp de doua ore si se face pe baza buletinului si a unui contract de dare in folosinta, semnat la centrele „La Pedale”.

Magda SEVERIN

Foto: Jean-Mihai PALSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.