Galerie FOTO. Zgomotul masinilor pe Pasajul Basarab, identic cu cel de la Victoriei. S-ar putea institui restrictii de viteza

Directia de Mediu din cadrul Primariei Capitalei a constatat, in urma monitorizarii nivelului de zgomot din zona Pasajului Basarab, ca nivelul se situeaza in limitele normale pentru aceasta categorie de strada, fiind identic celui determinat la 100 de metri de iesirea din Pasajul Victoriei, pe Bd. Iancu de Hunedoara. Totusi, pentru ca datele au aratat ca principalul factor generator de zgomot este folosirea vitezei in exces de catre unii soferi la intrarea si iesirea de pe podul Basarab, autoritatile vor examina in scurt timp posibilitatea restrictionarii vitezei de circulatie in aceste zone.

In urma reclamatiilor de la cetatenii invecinati rampei de acces pe Pasajul Basarab, specialistii municipalitatii au monitorizat, intre 22 iunie, ora 18.00, si 23 iunie, ora 14.00 nivelul zgomotului din zona blocurilor de pe Bd. N. Titulescu.

“Aceasta evaluare preliminara a fost realizata prin determinari acustice la limita incintei blocurilor situate cel mai aproape de intrarea pe pasaj, in zona neprotejata de bariera acustica, dar si a blocurilor situate in zona protejata de panourile de protectie fonica. Pentru a se putea face o evaluare corecta, s-a realizat o determinare acustica si in alta zona aglomerata din Bucuresti, respectiv pe Bd. Iancu de Hunedoara, la circa 100 de metri de iesirea din Pasajul Victoriei. Astfel, la Pasajul Basarab s-a evidentiat un nivel de zgomot de circa 66-67 in dB(A) in punctele de masurare situate in zona neprotejata de bariera acustica – la intrarea pe pasaj, in intervalul 13.00-15.00, respectiv valori de 58-59 dB(A) in zona situata sub protectia panourilor de antifonare. De asemenea, in acelasi interval orar, nivelul zgomotului masurat pe Bd. Iancu de Hunedoara a fost de circa 73 dB(A). Din evaluarea efectuata a rezultat faptul ca nivelul zgomotului in zona Pasajului Basarab se situeaza in limitele normale pentru aceasta categorie de strada, estimativ in valoarea maxima permisa a Lzsn de 70 d(BA) conform Ord. MMDD 152/2008”, se arata in comunicatul Primariei.

pasaj 79-Jean-Mihai PALSU

Reprezentantii Directiei de Mediu spun ca vor continua determinarile de zgomot si in interiorul apartamentelor cele mai expuse: “Deoarece conform prevederilor STAS 10009/1988, in cazul depasirii limitei de 50 dB(A) la limita incintei cladirilor locuite, avand drept sursa traficul rutier, este necesara asigurarea unui nivel de zgomot in limita a 35 dB(A) in interiorul locuintelor, evaluarea zgomotului la acest obiectiv va fi continuata prin determinari de zgomot in interiorul apartamentelor cele mai expuse”.

Totodata, in zona protejata de panouri, nivelurile acustice masurate au fost cu circa 7 dB(A) mai mici, mai spun cei de la municipalitate.

pasaj 78-Jean-Mihai PALSU

In acest an, Primaria Municipiului Bucuresti a inceput realizarea hartilor strategice de zgomot al orasului pe anul 2011, conform prevederilor Directivei 2002/49/EC.

“In cadrul proiectului, un loc aparte il va ocupa evaluarea expunerii la zgomotul din trafic al imobilelor locuite din vecinatatea pasajului Basarab si estimarea numarului de locuinte si persoane afectate. Pe baza datelor rezultate, se vor identifica solutiile cele mai adecvate de reducere a expunerii locuitorilor la zgomotul de pe aceasta artera de transport. Deoarece atat procesul de evaluare si implementare de solutii mai sus-mentionat este unul laborios si de durata, avand in vedere faptul ca din primele date de masurare rezulta ca principalul factor generator de zgomot este folosirea vitezei in exces de catre unii conducatori auto, la intrarea/iesirea de pe pasaj, autoritatile responsabile vor examina in scurt timp posibilitatea restrictionarii vitezei de circulatie in aceasta zona si modalitatile de implementare a acestei masuri”, se mai arata in comunicatul Primariei.

pasaj 84-Jean-Mihai PALSU

Masura limitarii vitezei ar putea rezolva si o alta problema: gatuirea circulatiei la iesirea din pasaj, fenomen ce da batai de cap soferilor. Insa cat sa mai reduci din viteza, cand in prezent limita e de 50 de km pe ora?

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.