22 de şantiere feroviare pentru modernizarea a 205 km linie dublă, 14 gări şi 5 tuneluri

CNCF “CFR” SA informează că, în prezent, execută lucrări de reabilitare şi modernizare a infrastructurii feroviare pe 6 tronsoane feroviare în lungime de 204,8 km de cale dublă, în 14 staţii de cale ferată şi 5 tuneluri feroviare, aflate pe Coridorul IV Paneuropean. Valoarea totală a contractelor este de 5.869.700.020,91 lei, din care 85% reprezintă contribuţia Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune (69,25% fonduri nerambursabile). În primele 9 luni, valoarea investiţiilor alocate proiectelor POS-T se cifrează la 876.904.394,94 lei. În perioada 2009-2012, valoarea plăţilor efectuate de CFR SA pentru proiectele din cadrul POS-T este de 878.600.552,64 lei, din care 876.904.394,94 lei reprezintă investiţiile alocate în perioada ianuarie-septembrie 2012 şi 1.696.157,70 lei plăţi efectuate în perioada ianuarie 2009-decembrie 2011.

Lucrările în curs de execuţie pe cele 22 de şantiere feroviare vor fi gata în perioada 2013-2015. Iată care sunt acestea:

* Proiect pilot operaţional pentru un nou sistem de semnalizare feroviară ETCS/ERTMS nivel 2 (37 km) – pe secţiunea Buftea – Brazi. Linia pilot trece prin staţiile Buftea, Periş, Crivina şi Brazi. Termen de finalizare: 2014

Contractor: consorţiul de firme Thales (Germania) – Thales (România) – Siemens (România) – Nokia Siemens (Finlanda) – Nokia Siemens (România).

* Reabilitarea liniei de CF Frontiera – Curtici – Simeria, tronsonul 1: Frontiera – Curtici – Arad – km.614 (41,185 Km), judeţul Arad. Termen de finalizare: 2014

Contractor: ALSTOM TRANSPORT S.A – Swietelsky Bau Gesell Sachaft m.b.H – Astaldi S.p.A – Euro Construct Trading’98 S.R.L – Dafora S.A

* Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii (exclusiv ERTMS, GSM-R, Centralizarea electronică), pe tronsonul Vinţu de Jos – Coşlariu (35,4 Km) (Secţiunea 3: Coşlariu-Simeria). Termen de finalizare: 2014. Contractor: IMPRESA PIZZAROTI&CS.p.a.

* Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii (exclusiv ERTMS, GSM-R, centralizare electronică) pe tronsoanele Coşlariu – Micăsasa, Aţel – Micăsasa, Aţel – Sighişoara (Secţiunea 2: Coşlariu – Sighişoara) – 91,3 km.

– Tronsonul Coşlariu – Micăsasa (36,6 km): termen de finalizare: 2015. Contractor: AKTOR – ARCADA.

– Tronsonul Aţel – Micasasa (29,6 km): termen de finalizare: 2015. Contractor: Asocierea FCC CONSTRUCCIÓN SA – Alpine Bau GmbH – SC Azvi SA – Straco Grup SRL

– Tronsonul Aţel – Sighişoara (25,06 Km): termen de finalizare: 2015. Contractor: Asocierea FCC CONSTRUCCIÓN SA – Alpine Bau GmbH – SC Azvi SA

Reabilitarea celor 204,8 km de cale ferată dublă se execută prin închiderea alternativă a celor două fire de circulaţie, publicul călător fiind rugat ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre graficul de circulaţie a trenurilor la staţiile şi agenţiile CFR locale sau la numărul de telefon 021/9521.

* Reabilitare a 5 tuneluri de cale ferată aflate pe raza Centrelor de Reparaţii, Exploatare şi Întreţinere Regionale Braşov şi Timişoara. Contractor: ambele contracte semnate cu consorţiul de firme Swietelsky CF SRL – SOPMET SA – DAFORA SA. Termen de finalizare: decembrie 2012

Cele două contracte prevăd lucrări de reabilitare a 5 tuneluri de cale ferată aflate pe raza a două sucursale teritoriale feroviare:

Centrul de Reparaţii, Exploatare şi Întreţinere Regionale Braşov – lotul I:

– tunel km 37+857-37+329, linia CF Braşov – Podu Olt (Dealul Negru)

– tunel km 128+365-129+582, linia CF Adjud – Siculeni (Ciumani)

– tunel km 208+743-209+137, linia CF Braşov – Deda (Sălard)

Centrul de Reparaţii, Exploatare şi Întreţinere Regionale Timişoara – lotul II:

– tunel km 446+811 – 447+080, linia CF Orşova – Timişoara (Feneş)

– tunel km 63+315- 63+407, linia CF Simeria – Petroşani (Vf. Tătarului)

* Modernizarea a 14 staţii de cale ferată: Slatina, Râmnicu Vâlcea, Reşiţa Sud, Zalău, Bistriţa N, Giurgiu Oraş, Slobozia Veche, Călăraşi Sud, Botoşani, Piatra Neamţ, Vaslui, Brăila, Sf. Gheorghe, Piteşti.

Lucrările prevăd:

· consolidarea clădirii;

· recompartimentarea spaţiilor clădirii;

· refacerea finisajelor interioare şi exterioare;

· refacerea peroanelor, copertinelor, tunel pietonal/treceri la nivel;

· refacerea dispozitivului de linii;

· refacerea completă a instalaţiilor sanitare, electrice, termice şi de telecomunicaţii;

· sistematizarea pieţei gării.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.