Biletul unic RATB – Metrorex, reintrodus în București

Biletul unic de călătorie cu metroul și autobuzele, troleibuzele și tramvaiele Regiei Autonome de Transport București (RATB) a fost reintrodus, din 10 decembrie, în Capitală, după ce fusese eliminat, în primăvara lui 2014, de Metrorex, la 7 ani de la implementare, din cauza datoriei de 20 de milioane de lei acumulate de RATB către metrou.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a convocat, în data de 4 decembrie, o ședință „de îndată” a Consiliul General al Municipiului București (CGMB), care a aprobat „Hotărârea privind implementarea pe raza Municipiului București a biletului unic de călătorie Metrorex – RATB, parte din integrarea tarifară a sistemului de transport public”.

„Este o primă etapă. Consider că era necesar să ne întâlnim în regim de urgență, deoarece am transmis cetățenilor din București că ne grăbim, până la începutul Sărbătorilor de Iarnă, să implementăm acest proiect al biletului unic și iată că suntem, acum, în măsură să îl aplicăm. Este un proiect mult așteptat, practic, cetățenii vor putea să călătorească și cu metroul, și cu autobuzul, folosind același tichet, pe care l-am numit bilet unic. Biletele unice vor putea fi achiziționate la toate punctele de vânzare, atât de la Metrou, cât și de la RATB, precum și de la automate”, a declarat primarul general Gabriela Firea.

Biletul unic, valabil 60 de minute, va costa 5 lei, cel de zece călătorii de câte 60 de minute – 34 de lei, iar abonamentul de o zi, cu călătorii nelimitate – 17 lei.

După câteva săptămâni de funcționare în această formulă, se va putea lua decizia, în funcție de opiniile călătorilor, modificării intervalului de valabilitate, de exemplu la 90 sau 120 de minute. Biletele unice vor putea fi achiziționate de la toate punctele de vânzare ale RATB și Metrorex, inclusiv de la cele automate.

Este doar o primă etapă a reintroducerii biletului unic, în aceasta putând fi utilizate în paralel și actualele bilete RATB, și cartele de metrou. În a doua etapă, vor rămâne pe piață numai biletele unice. Atât RATB, cât și și Metrorex vor continua să vândă abonamente și titluri proprii de călătorie, la fel ca până acum, într-o etapă viitoare urmând a fi integrate și acestea în sistemul unic.

„În etapa a doua, ne dorim să existe – și în ceea ce privește biletul, dar și abonamentul –, o singură formă fizică, deci un singur bilet, un singur tichet cu care să se poată călători și cu metroul, și cu autobuzul, și un singur tip de abonament. După întâlnirea pe care am avut-o, recent, cu domnul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, am demarat – atât ministerul, cât și primăria – toate procedurile interne și legale, astfel încât să se poată implementa cât mai rapid. Suntem, acum, iată, în fața unei decizii foarte importante pentru bucureșteni, care este cuprinsă în Planul de Mobilitate Durabilă, ce a fost dezbătut și aprobat încă de anul trecut. Sper ca, după implementarea acestui proiect, să venim și cu alte măsuri, care să ofere cetățenilor din Capitală un transport public civilizat, predictibil și la standarde europene”, a mai spus primarul Gabriela Firea.

Valabilitatea de o oră a biletelor (călătoriilor) se referă la intervalul dintre prima validare și ultima. Practic, în minutul 59 de valabilitate a biletului, se poate începe o nouă călătorie, biletul fiind valabil până la finalizarea acesteia, indiferent de durata ei.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

Foto: Jean-Mihai PÂLȘU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.