Bode: Nu considerăm o prioritate modificarea Directivei UE privind tarifele de aeroport

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, în 11 martie, după  întrevederea cu Olivier Jankovec, directorul general al Airport Council International (ACI) și David Ciceo, președintele Asociației Aeroporturilor din România, că nu consideră o prioritate modificarea Directivei (UE) 12/2009 privind tarifele de aeroport, deoarece aceste dispoziții, transpuse în legislația românească prin HG. nr. 455/2011, sunt aplicabile doar Aeroportului Internațional „Henri Coandă”.

Discuțiile s-au axat pe prezentarea principalelor probleme care au apărut ca urmare a crizei generate de noul coronavirus, precum și cu privire la cadrul legislativ promovat la nivelul european în contextul Pactului Ecologic (Green Deal) inițiat de către Comisia Europeană.

„Ministrul Lucian Bode a subliniat că, în ceea ce privește discuțiile care există în prezent în spațiul comunitar cu privire la modificarea Directivei (UE) 12/2009 privind tarifele de aeroport, în condițiile în care aceste dispoziții (transpuse în legislația românească prin HG. nr. 455/2011) sunt aplicabile doar Aeroportului Internațional „Henri Coandă” și luând în considerare faptul că pozițiile ACI și IATA (Asociatia Transportatorilor Aerieni Internaționali) sunt divergente, poziția care va fi susținută este aceea că nu considerăm o prioritate modificarea Directivei 12/2009”, precizează MT, într-un comunicat transmis redacției.

În ceea ce privește impactul pe care îl are criza generată de noul coronavirus, ministrul Lucian Bode a arătat că, în prezent, printre ipotezele de lucru, „se are în vedere și susținerea, alături de celelalte state europene, a suspendării aplicării clauzei use-it-or-lose-it a Regulamentului (UE) nr. 95/93 privind alocarea sloturilor pe aeroporturile din UE, pe perioada crizei generate de epidemia cu noul coronavirus”. Această poziție este susținută și de Asociația Europeană a Coordonatorilor de Sloturi.

Totodată, în această perioadă, aeroporturile si companiile aeriene ar trebui să găsească căi de colaborare și sprijin reciproc, pentru a diminua pierderile de ambele părți.

„Sprijinul pe care ni l-ați acordat dumneavoastră și ACI Europe în timpul Președinției României a Consiliului Uniunii Europene ne-a demonstrat seriozitatea și determinarea dumneavoastră în rezolvarea problemelor din acest domeniu. De aceea, salut demersurile pe care le faceți pe lângă Comisia Europeană, cu privire la acordarea ajutorului de stat pentru aeroporturi. Totodată, vă consider un partener important pe care ne putem baza în discuțiile cu reprezentanții Comisiei Europene pe tema Directivei  (UE) 12/2009. Sunt sigur că împărtășiți punctul nostru de vedere în legătură cu Green Deal, inițiativă în cazul căreia este necesară o evaluare de impact, deoarece ne putem afla, ca și în situația Pachetului Mobilitate 1, în imposibilitate de implementare. Plus că trebuie să vedem toate modurile de transport ca un sistem integrat, deoarece altfel se pot crea dezechilibre de natura a afecta economiile naționale”, a spus ministrul Lucian Bode.

La finalul întrevederii, ministrul Lucian Bode a precizat că o colaborare strânsă a industriei de transport aerian din România cu reprezentanții ACI este în avantajul tuturor, mai ales în contextul în care România este reprezentată de David Ciceo, președinte al Asociației Aeroporturilor din România (AAR).

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.