Ce funcționalități noi aduce Yango pe piața românească de e-hailing

Odată cu lansarea sa în București, aplicația digitală de e-hailing Yango introduce o serie de funcționalități noi, unice pe piața de profil din România. 

Potrivit reprezentanților companiei, principalul avantaj competitiv al Yango este expertiza tehnologică. Pe lângă opțiunile uzuale ale serviciilor de e-hailing precum comanda unei călătorii cu mai multe destinații, afișarea prețului exact al cursei în momentul în care utilizatorul introduce punctul de destinație sau partajarea traseului cu prietenii astfel încât aceștia să poată urmări în timp real parcursul călătoriei, aplicația Yango dispune de o serie de funcționalități noi, în premieră pentru un serviciu de acest tip în România. 

  1. Comanda mai multor călătorii simultan, de pe același telefon

Prin intermediul aplicației Yango, utilizatorii au posibilitatea de a comanda până la trei mașini în același timp de pe un singur dispozitiv mobil. Funcția este extrem de utilă, de exemplu, pentru un grup de prieteni sau pentru mai mulți membri ai familiei.

Pentru a comanda mai multe călătorii de pe același telefon, utilizatorul trebuie să aleagă opțiunea „Mai comandați o mașină”, care devine activă pe ecranul telefonului când aplicația începe să caute prima mașină. Apoi, pe ecran vor apărea mici ferestre cu informații despre statusul călătoriilor, timpul de sosire al mașinilor și alte detalii despre fiecare călătorie. 

  1. Rezervarea unei călătorii pentru o altă persoană

Cei care au încercat acest lucru în trecut știu că procedura nu se limitează doar la introducerea a două adrese în aplicație. În practică, tot procesul este mult mai anevoios: trebuia sunată persoana care va fi preluată, comunicate datele mașinii comandate, timpul de sosire al acesteia, prețul cursei și alte detalii necesare.

În cazul aplicației Yango, utilizatorii au posibilitatea de a comanda o mașină altei persoane, cum ar fi un părinte sau un prieten, în cel mai simplu și confortabil mod. Opțiunea „Cursă pentru o altă persoană” poate fi accesată din meniul “Preferințe”, disponibil în ecranul de comandă sau apăsând direct butonul “O altă persoană”, dacă este selectată o altă adresă de preluare decât locația actuală. Utilizatorul este invitat să selecteze persoana de contact din agenda telefonului sau să introducă manual numărul de telefon al acesteia. Toate detaliile cursei vor fi transmise direct pasagerului prin SMS.

  1. Traducerea automată a conversației cu șoferul în chat

Utilizatorii au disponibile opțiunile de apelare sau conversație în chat cu șoferul. O funcționalitate utilă, în special pentru expați sau turiști, este traducerea în timp real a conversației din chat, activată automat în cazul în care setările de limbă ale dispozitivelor mobile ale utilizatorului și șoferului nu sunt aceleași. Această opțiune este valabilă pentru circa 100 de limbi.

  1. Partajarea locației în timp real cu șoferul

Toate aplicațiile populare au nevoie de acces la anumite funcții din telefon pentru asigurarea funcționalității lor optime și a unei experiențe adecvate pentru utilizator. De exemplu, este nevoie de acces la GPS pentru a găsi cel mai potrivit punct de îmbarcare – locul exact unde ar trebui să trimită o mașină utilizatorului. Dar în cazul Yango acest lucru nu este obligatoriu. Dacă se refuză accesul permisiunii la datele privind locația, se poate introduce manual adresa punctului de îmbarcare la care se dorește să se comande o mașină. 

Același lucru este valabil și pentru alte permisiuni: dacă nu se dorește să se ofere o anumită permisiune (sau chiar nicio permisiune), se poate refuza accesul pur și simplu. Aplicația va continua să funcționeze și se vor putea plasa comenzi în mod obișnuit.

Dacă utilizatorul dorește să activeze permisiunea de acces a aplicației Yango la geolocație și să beneficieze de un plus de precizie privind locația de îmbarcare, butonul glisant „Permiteți-i șoferului să vadă unde vă aflați” va apărea pe ecran imediat ce comandă o călătorie. În mod obișnuit, șoferul se concentrează să ajungă la adresa introdusă în aplicație sau punctul setat de utilizator pentru preluare. Dacă însă pasagerul se află într-o zonă aglomerată, precum o piață, lângă un aeroport, sau pur și simplu a fost nevoit să se deplaseze de la punctul inițial de comandă, șoferul va avea nevoie de câteva clarificări. De aceea, aplicația Yango oferă utilizatorilor posibilitatea de a partaja în timp real locația lor exactă cu șoferul. 

Odată intrat în mașină, funcția se va dezactiva automat și aplicația nu va mai afișa șoferului geolocația utilizatorului. Funcția devine din nou activă doar la comanda unei noi călătorii și poate fi oricând dezactivată prin glisarea înapoi a butonului. 

„Inovația tehnologică este cea care ne diferențiază de competitori, iar funcționalitățile pe care Yango le aduce în premieră pe piața de e-hailing din România nu fac decât să faciliteze misiunea noastră de a oferi experiența unei călătorii de calitate cu mașina, la un preț accesibil. Din feedback-ul pe care îl avem până în prezent, observăm că aceste opțiuni unice ale aplicației au fost descoperite și bine primite de către utilizatorii noștri și, în acest sens, plănuim să implementăm noi funcții curând”, a declarat Andrei Voicu, director regional Yango pentru România și Republica Moldova.

Potrivit companiei, una dintre funcționalitățile care vor fi disponibile în curând pentru utilizatorii din București este cea a punctelor alternative de îmbarcare, o opțiune care ajută la reducerea costului cursei. Acestea pot apărea pe hartă în vecinătatea locației utilizatorului și reprezintă puncte în care șoferul poate ajunge mai repede. De exemplu, șoferul nu va mai fi nevoit să vireze pe o stradă aglomerată, unde există riscul de blocaj în trafic, în timp ce în multe dintre cazuri este suficient ca utilizatorul doar să traverseze o stradă sau să parcurgă o distanță foarte scurtă, pe baza sugestiilor aplicației.

Despre Yango

Yango este o aplicație digitală de e-hailing. Serviciul este operat de către Yandex.Taxi B.V., companie membră a grupului Yandex. În prezent, Yango (serviciu care funcționează și sub numele de Yandex.Taxi în unele țări) operează în 17 țări, inclusiv Estonia, Letonia, Finlanda, Serbia sau Israel și se extinde rapid în mai multe regiuni ale lumii. Aplicația este disponibilă pentru descărcare gratuită din App Store sau Google Play în română, engleză și multe alte limbi.

Serviciul a fost lansat în 2011, iar până sfărșitul lunii septembrie 2018 compania a înregistrat 1 miliard de curse. Peste 700.000 de șoferi sunt conectați activ la serviciu în fiecare lună. În momentul de față, întregul business de ride-hailing al Yandex este profitabil, incluzând piețele în care serviciul se extinde. 

Despre Yandex

Yandex (NASDAQ:YNDX) este o companie de tehnologie care dezvoltă produse și servicii folosind machine learning. Scopul acesteia este de a ajuta consumatorii și afacerile să își îmbunătățească activitatea atât în online, cât și în offline. Din 1997, compania oferă servicii de căutare și informare online de talie mondială, relevante la nivel local. În plus, compania a dezvoltat  tehnologii top pentru servicii de transport, produse de navigație și multe alte aplicații mobile disponibile pentru milioane de utilizatori din toată lumea. Yandex este prezentă cu 34 de birouri la nivel global și a fost listată la bursa NASDAQ începând din 2011.

Recent, compania a fost aclamată în toată lumea datorită mașinilor autonome dezvoltate. Yandex este printre foarte puținele companii din lume care folosesc în mod real tehnologia mașinilor autonome. Acestea au făcut deja primele teste pe drumurile publice din Rusia, Statele Unite ale Americii și Israel. Yandex este totodată și prima companie din Europa care a lansat un serviciu zilnic de robo-taxi. 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.