Centura feroviară a Capitalei, parțial operațională din februarie 2017

cale-ferata-trenMinistrului Transporturilor, Sorin Buşe, a prezentat astăzi, într-o călătorie cu trenul pe o distanță de 30 de km de la Gara Progresu până la Gara de Nord,  proiectul centurii feroviare a Municipiului București, secțiunea vestică: Gara de Nord – Domnești – Măgurele – Gara Progresu.

Acest proiect aduce în România conceptul de tren „regio urban”, tren care operează pentru oraș și deservește atât locuitorii săi, cât și locuitorii localităților limitrofe.

Opririle s-au efectuat în viitoarea stație Laser Măgurele PO, dar și în zona legăturii multimodale cu Magistrala 1 de metrou – stația Preciziei.

Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucureștiului are trei etape:

  • etapa I: legătura feroviară București Nord – Domnești – Progresu (centura feroviară – vest) și București Nord – Băneasa – Pantelimon (centura feroviară – nord). Cele două trasee pot fi operabile în luna februarie 2017, după lucrările executate de CFR Infrastructură în regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.
  • etapa a II-a: conexiunea feroviară cu rețeaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei și Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizării acestei etape este sfârșitul anului 2017, iar costurile se ridică la aproximativ 5 mil. euro.
  • etapa a III-a: legătura feroviară Progresu – Pantelimon – București Nord (centura feroviară est), precum și reabilitarea gărilor și a punctelor de oprire. Această fază presupune o serie de lucrări mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructură până în luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro.

centura-feroviara-bucuresti-harta

Prima etapă a proiectului va conține 16 stații (9 existente și 7 noi). Costul unui bilet pe ruta completă Gara de Nord – Gara Progresu va fi de 4,4 lei (preț întreg) și 2,2 lei (preț redus).

Aceste trenuri vor conecta 7 localități mari, 4 sectoare și 8 cartiere, iar în stații vor fi amenajate parcări tip Park & Ride.

„Acest proiect face parte dintr-o viziune mai amplă, menită să rezolve problemele de trafic ale Bucureștiului, cu ajutorul căii ferate și a metroului, exact cum este și legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni”, a declarat Sorin Bușe.

sorin-buse

“Tot în acest context, se înscrie și lotul 2 al Magistralei 5 de metrou (Eroilor – Pantelimon) pe care dorim să o lansăm pentru licitare în următoarele zile, dar și Magistrala 6 de metrou, pe care o vom propune Guvernului spre aprobare în următoarele săptămâni. Dupa cum vedeți, este o combinație între proiecte mai mici care folosesc calea ferată și proiectele mari ale metroului, prin care încercăm să decongestionăm traficul din capitală”, a adăugat ministrul. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.