COTAR contrazice cu documente ANAF cifrele vehiculate de UBER

COTAR contrazice cu documente Fiscului cifrele vehiculate de UBER: “Cele 20 de milioane de euro pe an, din declarațiile UBER, sunt doar 26.000 de euro în ultimii 4 ani – din documentele ANAF”.  

Iată precizările, în comunicatul transmis redacției:

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) atrage atenția asupra gravelor erori de interpretare a legislației de către politicienii români, care consideră că un discurs demagogic în campanie electorală e mai important decât înțelegerea realității și respectarea legilor într-un stat.

Deviațiile grave de care dau dovadă politicienii din mai multe partide politice în ultimul timp arată foarte clar de ce suferă clasa politică din România. În loc să fie capabili să înțeleagă problemele legislative care afectează domeniul Transporturilor, foarte mulți au înțeles că problemele transportatorilor sunt un bun punct de pornire pentru discursuri demagogice și aberante, care să persuadeze un electorat nemulțumit. Nu putem să înțelegem de ce vor să ajungă în Parlament și în Guvern oameni care efectiv arată că nu înțeleg ce este o lege, care este necesitatea ei și, mai ales, necesitatea de a fi respectată.

A fi politician și a cere să se încalce legea, doar pentru că astfel cred unii că ajung la satisfacerea electoratului, este o nebunie! Noi, transportatorii autorizați, asistăm astăzi la un circ electoral în care politicieni din aproape toate partidele militează pentru încălcarea cu bună știință a Legii taximetriei, doar pentru a se face loc pe piața din România unor firme care încalcă cel puțin trei legi ale statului român: Legea taximetriei, Codul Muncii și Codul fiscal.

Reprezentanțiii uneia dintre firmele care încalcă simultan legislația din  România – și care au generat exact același tip de scandal, pe exact aceleași principii, în toate țările lumii – se apără spunând că plătesc taxe și impozite statului român. Doar că uită să specifice în ce cuantum și cu respectarea căror legi, dintre toate cele pe care le respectăm noi, transportatorii autorizați. Diferența între 26.000 de euro în ultimii 4 ani – cât a cotizat realmente respectiva firmă la bugetul statului – și 20 de milioane de euro pe an – cât declară aceeași firmă că ar fi plătit – este măcar un punct de pornire pentru o analiză corectă a situației reale a transporturilor rutiere de persoane, pentru politciienii care s-au grăbit să-și adauge acest scandal la campania electorală”.

Iată ce spune Vasile Ștefănescu, președintele COTAR: „Așa cum am declarat și la întâlnirea de la Guvern, din data de 21 martie, dacă tot se dorește un transport alternativ, să fie un capitol distinct în Legea 38/2003, unde să se prevadă și această activitate, să fie limitată, să respecte aceleași reguli ca și noi, în ceea ce privește autorizarea, controlul, fiscalizarea și controlul autorităților în drept, precum și un număr limitat de mașini, ca și noi. Alfel înseamnă că suntem o țară comandată de aceste multinaționale care au înțeles că în România nu se respectă legile țării, iar politciienii sunt primii care sar în apărarea drepturilor celor care nu le respectă. Guvernul și Parlamentul trebuie să răspundă prompt la porunca oricărei firme care vine aici să încalce legea, pentru a le asigura un paradis fiscal. Și, nu în ultimul rând, să facă dovada mulținationala care declară că a plătit și plătește 20 de miloane de euro pe an în România, deși se poate constata din documentele de la ANAF că firma a plătit doar 26,000 de euro în ultimii 4 ani”.

Transportatorii rutieri autorizați îi roagă pe politicieni “să coboare din propriile mașini și să cerceteze singuri cum funcționează transportul rutier de persoane, înainte de a-și face campanie electorală cu sloganuri sau proiecte legislative pe care nu le înțeleg”.

“Ar afla, de exemplu, că la UBER se poate face plata și cash, de un an, iar bon fiscal nu se poate emite, în condițiile în care taximetriștii sunt obligați să schimbe acum casele de marcat perfect funcționale, pentru alt „parandărăt” de care cineva are nevoie. De asemenea, politicienii români ar putea să se uite și la știri, măcar din când în când, pentru că ar vedea că aceleași probleme sunt în cel puțin alte 20 de state – nu din lumea a treia, ci din vestul Europei, SUA și Australia, unde lucrurile s-au rezolvat în favoarea legii și a celor care respectă legea, nu în favoarea celor care fac lobby ilegal”, se mai arată în comunicatul primit la redacție.

Download (uber-mfinante.doc - DOC, 131KB)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.