FORT cere demisii, după decizia CCR pe legea de abrogare a OUG 51

Federatia Operatorilor Români de Transport (FORT) cere demisia autorilor Legii de abrogare a OUG 51/2019, lege pentru care Guvernul Orban și-a asumat răspunderea în fața Parlamentului, în 12 decembrie 2019, dar care acum a fost declarată de CCR neconstituțională.

foto: Jean-Mihai Pâlșu

Iată precizările FORT, în comunicatul transmis redacției:

„Angajarea răspunderii Guvernului pe legea din domeniul transportului de persoane, NECONSTITUŢIONALĂ. Urmează DEMISIA?

Cine raspunde pentru MINCIUNI… „într-o Românie normală”?

În mod firesc, prin decizia Curții Constitutionale a României, se dovedește cu certitudine că angajarea răspunderii Guvernului pe legea transportului de persoane a fost o „manevră” NECONSTITUȚIONALĂ.

Federația Operatorilor Români de Transport a demontat public, cu argumente clare,  toate minciunile utilizate de Guvern în comunicarea publică, cu privire la acest subiect, fără însă să reușească să determine PNL să renunțe la o acțiune total falsă.

Cea mai gravă dintre minciuni, componenta esențială a campaniei de dezinformare condusă de doamna Turcan (vicepremierul Raluca Turcan – n.r.), se referă la necesitatea anulării prevederilor OUG 51 pentru asigurarea transportului elevilor.

Contrar celor prezentate în urmă cu aproximativ două luni de șefii partidului aflat la guvernare, in data de 17.10.2020, Ministerul Educației, în urma unei întâlnirii cu reprezentanții elevilor, la care reprezentanții transportatorilor NU AU FOST INVITAȚI pentru consultări, emite un comunicat de presă în care subliniază că:

Pe termen scurt, pentru a debloca situația decontării transportului elevilor, este necesară emiterea unei Ordonanțe de Urgență pentru a pune în concordanță legislația cu decizia Curții Constituționale a României, care a statuat că decontarea pe bază de abonament este neconstituțională, deoarece creează o diferență de tratament juridic între elevii care pot prezenta abonament și elevii care, din diferite motive obiective (de exemplu, lipsa transportului în comun), nu pot prezenta abonament, dar pot prezenta alte acte doveditoare.

Ulterior, în termen de 30 de zile, se va elabora o Hotărâre de Guvern care să abroge HG 863/2016 pentru aprobarea metodologiei de calcul și stabilirea tarifului maxim per kilometru aferent abonamentului de transport și să prevadă noi tarife maximale”.

Așadar, cum am arătat în comunicarea publică, încercarea de anulare a prevederilor OUG 51 a fost o mișcare politică strict electorală, menită să le permită „baronilor” PNL să îngrașe, cu finanțare din bugetul public, societăți de transport aflate în subordine, ce au contractate servicii publice în domeniu, societăți de transport ce lucrează cu un cost operațional de trei ori mai mare, în unele cazuri, decât firmele private.

FORT solicită public reprezentanților Guvernului ce au utilizat “toate armele din dotare” pentru a dezinforma opinia publică să își prezinte demisia, cu atât mai mult cu cât preocuparea ministrului Transporturilor, în raport cu gravele probleme din sectorul de transport rutier de mărfuri și de pasageri este, așa cum era de așteptat, EGALĂ CU ZERO”.

Orice măsură legislativă ce vizează domeniul Transporturilor luată fără consultarea cu cei obligați să o respecte nu denotă altceva decât sfidare totală a principiilor dialogului social, predictibilității și transparenței decizionale, iar FORT, cu ajutorul fortelor politice parlamentare, tratează cu vehemență astfel de abordări”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.